Tepkisiz SEO Müşterileriyle Çalışmanın 9 Yolu

Çalıştığınız müşteriye bu hafta üçüncü e-postayı göndermenize rağmen hala cevap alamamış olabilirsiniz.

Bu hemen hemen her SEO uzmanının başına gelebilecek bir durumdur. Tepkisiz SEO müşterileri birçok SEO ajansının başını ağrıtan önemli bir durumdur.

Buna rağmen umudunuzu kaybetmemelisiniz. Çünkü bu müşterilerle bağlantı kurabilmenin çok kolay yolları bulunmaktadır. Bunun için biraz ekstra hazırlık yapmaya çalışmalı ve bu gibi durumlardan olabildiğince kaçınmaya çalışmalısınız. Ek olarak, onlarla yeniden iletişime geçebilmek için aşağıdaki fikirleri kullanabilirsiniz.

1. Bolca Bilgi Vermelisiniz

Bazen tepkisiz bir müşteri sadece kafası karışmış bir müşteridir. Bir müşteri yaptığınız çalışmaları anlamıyorsa karar verme ve size yardımcı olma konusunda çeşitli problemler yaşayacaktır.

Bir çözüm bulmak istiyorsanız nasıl çalıştığınızı ve onlar için hangi stratejileri kullandığınızı anlatmayı denemelisiniz. Tamamen şeffaf davranmalısınız.

Sürekli müşterilerle konuşmak ve onlara anlamayacakları türden terimsel ifadelerle yaklaşmak yerine basit bir dille konuşmaya çalışmalısınız. Buna ek olarak müşterilere soru soruma konusunda esneklik tanımalısınız. Anlattıklarınızdan nereleri anlamadılarsa o konuda soru sormalarını istemelisiniz.

Tüm bunları yaparak kendileri için gerçekleştirilen SEO çalışmalarına daha fazla katılmalarını sağlayabilir ve onlarla daha fazla iletişim kurmayı başarabilirsiniz.

2. Hedefe Odaklanmalısınız

Yeterince bilgi sağlamak ile çok fazla bilgi sağlamak arasında ince bir çizgi bulunmaktadır. Müşterilerinizin aklını karıştırmamalısınız. Size sorulan soruları karmaşık bir hale dönüştürmeden hareket etmelisiniz.

E-posta ve telefon görüşmelerini olabildiğince kısa tutmalısınız. Müşteriye önceden bilmesi gereken her şey konusunda bilgi vermelisiniz. Bunun dışında bilgi kirliliğinden olabildiğince uzaklaşarak hedefe odaklanmaya çalışmalısınız.

3. Sabırlı Olmalısınız

Bir müşteriden herhangi bir cevap alamadıysanız göndermiş olduğunuz son e-postayı unutmuş olabileceğini aklınıza getirmelisiniz. Buna ek olarak bir karar hakkında düşünmek için ekstra zamana ihtiyaç duyabileceklerini bilmelisiniz.

Özellikle karmaşık ve büyük bir proje söz konusu olduğunda müşteriler düşünmek için süreye ihtiyaç duyacaklardır. Bir kurumsal şirket için çalışıyorsanız birden fazla kişiden onay almaları gerekebileceğini unutmamalısınız.

Bunun gibi durumlar söz konusu olduğunda sabırlı olmalısınız. Bir müşteriden bir haftadır haber alamıyorsanız karar alma sürecinde nerede olduklarını kontrol etmek için bir e-posta göndermeyi denemelisiniz. Bu e-postayı yazarken sitemkar bir biçimde değil nazik bir biçimde hareket etmelisiniz.

Cevap gelirse süreci ilerletmek için onlara yardımcı olabilecek daha fazla bilgiye ihtiyaç duyup duymadıklarını sormalısınız. Buna ek olarak ekibinizin durumunu gözden geçirmeli ve çalışmalarınızda aksaklık olmaması için gerekli müdahaleleri yapmayı düşünmelisiniz.

4. Belirli Sorular Sormalısınız

Müşterilerinizin karar vermesini kolaylaştırmak istiyorsanız süreci basitleştirme yoluna gidebilirsiniz. SEO konusunda bilgili olmayan müşteriler söz konusu olduğunda bu yöntem epey işe yaramaktadır.

Onlara birkaç hafta cevap veremeyecekleri türden bir liste ve rapor sunmak yerine projede ilerlemenizi sağlayacak önemli sorular sormayı deneyebilirsiniz.

Buna ek olarak takip edebileceğiniz potansiyel birkaç yol varsa temel noktaları basitleştirmeyi tercih etmelisiniz. Bunu yaparken tüm seçenekleri masaya yatırarak müşterilere sunarak onlara şansı tanımalısınız.

5. Mevcut Sürecinizi Revize Etmelisiniz

Tepkisiz kalan ve herhangi bir şekilde sorularınıza yanıt vermeyen bir müşteriyle çalışmak zorunda kalırsanız mevcut süreci revize etmeyi deneyebilirsiniz.

Mevcut sürecin yeniden başlatılması demek yeni bir müşteriyle anlaşmaya çalışırken aşağıdaki adımları gerçekleştirmek demektir:

  • Çalışmalarınız ile neleri başarabilecek olduğunuzdan söz etmelisiniz.
  • Müşterilerinizin hedeflerini belirlemeye çalışmalısınız.
  • Bu hedeflere ulaşabilmek için bir plan ve zaman çizelgesi oluşturmalısınız.
  • Süreci konuşmak için müşteriyle ne sıklıkta iletişim kuracağınıza karar vermelisiniz.
  • Müşteriyle iletişime geçme konusunda başarısızlık yaşarsanız ilerleme konusundan neler yapacağınızı düşünmelisiniz.

Birçok SEO uzmanı net beklentiler oluşturma konusunda başarılı olabilmekte ancak müşterinin kararsız olması durumunda plan geliştirme konusunda sıkıntı yaşayabilmektedir.

Bu nedenle “ne yapılmalı” sorusuna önceden bir cevap bulabilme hazırlığı içerisinde olmalısınız. Böylece zamansız bir şekilde ortaya çıkabilecek baş ağrılarından kurtulmayı başarabilirsiniz. Çünkü müşterilerin aktif katılımı söz konusu olmadan işlerinizi en iyi şekilde yapmanız çok kolay olmayacaktır.

6. Farklı İletişim Yöntemleri Denemelisiniz

Bir müşteriye e-postayla ulaşmayı başaramıyorsanız bir telefon görüşmesi yapmayı deneyebilirsiniz. Buna ek olarak müşterinizi sosyal medyada bulmaya çalışmalısınız. Sosyal medyada bulduğunuz müşteriye bir özel mesaj gönderebilirsiniz.

Açık olan tüm iletişim kanallarını kullanarak onlarla iletişime geçmeye çalışmalısınız. Böylece bir iletişim kanalından cevap alamadığınız zaman kendinize alternatif oluşturmuş olursunuz.

Yeni iletişim kanallarını kullanmanızı önerebilirim. Müşteriyle süreci yönetecek ekibin yer aldığı bir WhatsApp grubu oluşturmanız müşterinin de hoşuna gidecektir. O grup üzerinden yapılacak bilgilendirmeler süreci daha diri tutacaktır.

7. Başkasına Sormalısınız

Bazı durumlarda müşteriden cevap almanız mümkün olmayabilecektir. Zamana duyarlı bir şey üzerinde çalışıyorsanız ve müşterinin onayı olmadan ilerlemeniz mümkün olmayacaksa onunla bağlantılı başka biriyle iletişime geçebilirsiniz.

Bu bir fikirdir. Her zaman ilk bağlantı noktasını kullanmaya çalışmalısınız. Olmazsa bu tür alternatifleri düşünmelisiniz. Ancak sunacağınız raporun veya iletilmesini istediğiniz sorunun karşı tarafa iletildiğinden emin olmalısınız. Bu çok ideal bir çözüm olmasa bile zor durumda kalırsanız bunu deneyebilirsiniz.

8. Sonuçların Altını Çizmelisiniz

Size hiçbir şekilde cevap vermeyen müşterinize belirli bir süre içerisinde onlardan cevap alamadığınız zaman neler olacağını anlatmaya çalışmalısınız.

Örneğin, bir proje için bitiş tarihini yeniden ayarlamanız gerekebilecektir. Belki müşteriden gelebilecek kritik öneme sahip bilgilere ihtiyaç duyabilirsiniz. Bu tip durumları müşteriye iletmek zorunda olduğunuzu bilmelisiniz.

Müşteriye karşı duymuş olduğunuz rahatsızlığı hissettirmemeye çalışmalısınız. Sadece işin başarısını etkileyebilecek bu tip durumlar konusunda onlara bilgi vermeli ve en kısa sürede cevap almanız gerektiğini vurgulamak için çaba göstermelisiniz.

9. İlerlemenin Başka Yollarını Bulmalısınız

Bir projeyi sürekli bekletmek zorunda kalsanız bile müşteriniz için diğer alanlarda daha iyi sonuçlar almaya devam edebileceğinizi bilmelisiniz. Bunun için ilerlemenin başka yollarını bulmaya çalışmalısınız.

Örneğin, eski bir içeriği yeniden düzenlemenin veya yeniden öne çıkarmanın iyi bir fikir olacağını düşünüyorsanız bunu yapmalısınız. Müşteri büyük olasılıkla size geri dönüş yaptığında almış olduğunuz bu inisiyatifi takdir edecektir.

İyi bir SEO uzmanı müşteriyle arasındaki ilişkiye olabildiğince dikkat eden kişidir. Müşterinizin yardımı ve katılımı olmadan hedeflerinize ulaşabilmeniz pek mümkün olmayacaktır.

İletişimden kaçınan veya iletişim kurmayı unutan bir müşteriyle çalışırken neler yapabileceğinizi bilmeniz bu nedenle çok önemlidir. Onlardan gelen bilgiler doğrultusunda projede farklı noktalara odaklanmayı başarabilir ve süreci ilerlemeye devam edebilirsiniz.

Biraz sabır ve biraz kararlılık ile iletişim kurulması oldukça zor olan bir müşteriyle dahi iletişime geçmeyi başarabileceğinizi unutmamalısınız.