Doktorlar ve Hastaneler İçin Sosyal Medya Kullanımı

Kullanıcıların ürettiği içerikleri paylaşarak, diğer kullanıcılarla etkileşimde bulunduğu dijital mecralara sosyal medya adı verilmektedir. Bu mecra, birçok kişi, kurum ve topluluk tarafından oldukça aktif bir şekilde kullanılmaktadır. Aktif kullanımın karşılığı olan ‘hız’, insanların gündemde yer alan ya da kendi istedikleri bir bilgiye kolayca ulaşılmasını ve aktarılmasını sağlamaktadır. Bu aktiflik sayesine tüm sektörler tarafından fark edilmiş, kaçınılması imkansız hale gelmiştir. Bu bağlamda Sağlık sektörü de sosyal medyada yer almış durumda.

Sosyal Medyada Sağlık Sektörü

Sağlık sektöründe, dünya genelinde yer alan ve ülkemizde de kabul gören kısıtlamalar bu sektörün sosyal medya pazarlamasını engellemektedir. Ancak ön plana çıkmak isteyen sağlık kuruluşları ve sağlık çalışanları sosyal medyada kendini gösterme yoluna gitmektedir.

Sağlık Sektörü-Sosyal Medya Entegrasyonu Nasıl Bir Fayda Sağlar?

Görünürlük

 

Hizmet verdiğiniz veya vermek istediğiniz kitlenin karşısına sosyal medya kullanıcıları ile birlikte daha  rahat çıkabilirsiniz.

 

Kolaylık

 

İletişim kurmak kolaylaşırken randevu trafiğinizin de yoğunlaşmasını sağlar.

 

Bilgilendirme

 

Hizmet ve işlerinizi insanlara gösterebilir, bu şekilde kitlenizde oldukça faydalı bir tecrübe oluşturabilirsiniz.

 

Bu faydalar, sağlık sektöründe ön plana çıkmak isteyen çalışanlar ve kurumların sosyal medyada bulunmayı bir amaç gibi görmelerini sağlamaktadır.  Peki bu amaç doğrultusunda izlenmesi gereken yol nedir?

 

Bu aşama 2 farklı yola ayrılabilir;

  • Bu yolda kişisel sosyal medya yönetimi ve hesapların aktivasyonu kullanıcıların kendisi tarafından kontrol edilir.
  • Bu yöntemde ise sosyal medya hesaplarının yönetilmesi sosyal medya ajanslarının kontrolündedir. Bu sayede profesyonel bir hizmet alınır.

İki yöntem arasındaki temel fark, hizmetlerin sunumunda ve kriz anında ortaya çıkar. Bu aşamada sosyal medya ajansları büyük bir farkla öne geçmektedir.

Sağlık Sektöründe Sosyal Medyanın Etkili Kullanımı İçin

 

Sosyal medya yöneticisi atayın: Bu aşamayı sektörü iyi bilen profesyonellerin eline bırakmak en doğrusu olacaktır.

 

Özel hedefleriniz ve stratejiniz olmalı: Sağlık hizmeti alan kişiler zorunlu müşterilerdir. Bu kişiler sağlık hizmeti veren kurum veya doktor için sınırsız sayıda seçeneğe sahiptir. Bu yüzden tüm sosyal medya hesaplarınız aynı strateji ile hareket etmeli, ortak bir politika izlemelidir.

 

Tutarlılık başarılı bir strateji anahtarıdır: Sosyal medya mesajlarınızda ne kadar aralıkla olursa olsun, kesinlikle tutarlı bir strateji yakalamalı ve bunu devam ettirmelisiniz.

 

Sorulara ve yorumlara mutlaka yanıt verin: Sağlık sektöründe sosyal medya tek yönlü bir iletişim aracı olarak görülüyor. Ancak sizlerle etkileşime geçen kullanıcıların sizden cevap beklediğine kesinlikle unutmamalısınız. İlgi göstererek ilgi çekebilirsiniz.

 

Özel kampanyalara yer verin: Örneğin sağlık taramaları yapıyorsanız bunu sosyal medya hesaplarınız aracılığıyla insanlara ulaştırın.

 

Sosyal medya politikası oluşturun: Sosyal medyada, fotoğraflar ve açıklamaların içeriğinde hasta haklarına uymayan, hastaların mahremiyetine yönelik paylaşımlarda bulunmayın.

 

Son olarak, Facebook , Twitter, İnstagram , Youtube  gibi mecralarda yer alan sosyal medya profillerinin markanızı korumak için önemli olduğunu, markanızı temsil ettiğini unutmayın. Bu sebeple “Sosyal medyada bu ilgi çekiyor” gibi düşüncelere kapılarak sizi yansıtmayan hiç bir içeriğe profillerinizde yer vermeyin.