YOUTUBE SEO: DAHA İYİ SIRALAMALAR ELDE EDİN

YouTube SEO için hazırlanmış olan bu kapsamlı rehber sayesinde YouTube optimizasyonu konusunda temel bilgilere sahip olabilecek ve yayınladığınız videoların görünürlüğünü ve sıralamasını yükseltmeyi başarabileceksiniz. Alexa trafik verilerine göre YouTube dünya genelinde en çok ziyaret edilen ikinci site konumundadır ve ilk sırada Google yer almaktadır. Maalesef pek çok dijital pazarlamacı YouTube’u bir sosyal medya sitesi gibi düşünmektedir. Ancak YouTube’ta elde edilecek başarı içerik paylaşmakla ilgili değil tamamen içeriğin optimize etmekle ilgilidir.

Her ne kadar aynı şeyleri anlatsalar bile milyonlarca görüntülemeye sahip olan videolarla karşılaşabilirsiniz. Bu tür videoların bazıları ise tek bir tıklama dahi elde edememektedir. Başarı ile başarısızlık arasındaki en önemli farklılık ise birkaç elementi gözden geçirmekle ilgilidir.

YouTube SEO söz konusu olduğu zaman uygulayabileceğiniz yöntemlerin büyük bir kısmını tüm videolarınızda deneyebilirsiniz. Bu yöntemleri tüm videolarınızda denemek ise sizi YouTube SEO konusunda daha bilgili yapacaktır.

YouTube’ta belirlemiş olduğunuz anahtar kelimeler için sıralama elde etmek ve içerikleriniz ile birlikte bu hedefin peşinden gitmek istiyorsanız aşağıdaki bilgilerden yararlanabilirsiniz.

#Temel Bilgiler

Rehberin bu kısmında YouTube SEO için ihtiyacınız olan arka plan bilgilerine ulaşabilirsiniz. Bu bilgileri anlamadan YouTube konusunda doğru optimizasyon taktikleri uygulamanız pek mümkün olmayacaktır.

Anahtar Kelime Araştırmasının Yapılması

YouTube bir video arama motorudur. Bu nedenle içerik oluşturma yaklaşımınızda çok daha stratejik hareket etmelisiniz. Sitenizi nasıl optimize ettiyseniz YouTube’ta oluşturduğunuz içerikleri de o şekilde optimize etmeye çalışmalısınız. İlk adım olarak hedef kitlenizin aradığı anahtar kelimeleri bulmaya çalışmalısınız.

YouTube’ta kullanabileceğiniz anahtar kelimeler için beyin fırtınası yapmaya başlamak oldukça kolaydır. Basit bir biçimde YouTube’a giriş yapmalı ve ilgilendiğiniz anahtar kelimeleri arama kutusuna yazmalısınız. Yazmaya başladığınız zaman YouTube Suggest tarafından sunulan popüler arama terimleriyle karşılaşırsınız. Bunu bir adım öteye taşıyarak Ubersuggest isimli ücretsiz araçtan faydalanabilirsiniz. Bu araçta anahtar kelime araması yaparken “Web” yerine “YouTube” seçeneğini seçmelisiniz.

Anahtar kelime için beyin fırtınası yapmak doğru bir yaklaşımdır ancak tek başına yeterli değildir. Buna ek olarak anahtar kelime kıyaslaması yaparak hangisinin daha fazla arandığını bulmalısınız. Google Trends isimli ücretsiz araçtan faydalanarak bu kıyaslamaları yapabilirsiniz. Google Trends aracında veri analizi gerçekleştirirken “YouTube Arama” seçeneğini seçmeyi ihmal etmemelisiniz. Her ne kadar bu araç size gerçek rakamları sunmayacak olsa arama hacimleri sunacağı için kıyaslamayı arama hacimleri üzerinden gerçekleştirebilirsiniz.

YouTube Arama Sıralamalarının Takip Edilmesi

Siteniz söz konusu olduğunda favori anahtar kelimeleriniz için Google arama sonuçlarında pozisyonunuzu sürekli takip etmeye çalışırsınız. Peki aynı yaklaşımı YouTube için gerçekleştiriyor musunuz? Eğer cevabınız hayır ise bunu yapmaya başlayabilirsiniz. Bunu yapabilmeniz için kullanabileceğiniz çok farklı ücretsiz araçlar bulunmaktadır. Dilerseniz ücretli araçlardan yararlanabilirsiniz ancak mutlaka yayınladığınız videolara sıralamanızı yakından takip etmelisiniz.

İçeriğin Kral, Sürekliliğin İse Kraliçe Olması

YouTube ortamında yer alan hızlı ve agresif içerik üreticileri ile rekabet edebilmek için mutlaka kalabalığın arasından sıyrılabilecek içerikler üretmelisiniz. Videoların viral olarak yayılması önemli olsa bile YouTube’un sadece görüntülemeler ile sınırlı olmadığını bilmelisiniz. YouTube’ta yapmanız gereken bir abone tabanı oluşturmak ve onlarla uzun vadeli ilişkiler kurmak olmalıdır.

Bunu nasıl başarabilirsiniz? Kaliteli içerik üreterek ve düzenli bir yayınlama takvimine sahip olarak bunu başarabilirsiniz. Düzensiz içerik üretmek sadece size zarar vermeyecek aynı zamanda abone kaybetmenize neden olacaktır. Her gün bir içerik giriyorsanız bunu sürekli olarak gerçekleştirmelisiniz. Asla bir videoyu ideal yayın tarihinden sonra yayınlamaya çalışmamalısınız.

Kısaya Alışmama

Size sürekli kısa videoların izlenildiğini söyleyen insanlara pek aldırış etmeyin. YouTube’un en önemli hedefi televizyonlarla yarışmaktır. YouTube her zaman kaliteli ve uzun içerikleri ön plana çıkartmaya çalışmaktadır. Çünkü bu içeriklerde daha fazla reklam sunulur ve insanlar sitede daha fazla zaman geçirirler. Yaklaşık beş dakikadan daha fazla uzunluğa sahip olan içerikler genellikle daha iyi performans göstermekte ve Google aramalarında kendilerine yer bulabilmektedirler.

YouTube veri analizi yaparken özellikle izlenme süresine dikkat etmelisiniz. Tek tek her videonun izlenme süresini göz önünde bulundurmalı ama aynı zamanda kanalın ortalama izlenme süresine göz atmalısınız. İdeal olan kanalınız büyüdükçe kanalın izlenme süresinde de artışların olmasıdır.

Oynatma Listelerinin Gücü

Oynatma listeleri YouTube’ta çok nadir kullanılan tanıtım araçlarıdır. Her ne kadar pek çok işletme oynatma listelerini tarihlere, içerik türlerine, ürünlere ve diğer genel kategorilere göre oluştursa bile siz daha derinlemesine düşünerek bunları daha avantajlı bir biçimde kullanabilirsiniz.

Anahtar kelime araştırma aşamasındaki verileri değerlendirerek insanların sizin ilgi alanınızda neler araştırdığını bulmalı ve bunlarla ilgili oynatma listeleri oluşturmalısınız. Eğer çok fazla içeriğe sahip değilseniz bu durumda diğer insanların oluşturduğu içeriklerden yararlanarak bir oynatma listesi oluşturmalısınız.

İlk 48 Saatin Önemi

YouTube’un algoritması affedici değildir. Yeni bir video yüklediğiniz zaman onu optimize etmiş olmalısınız. Açılışı güçlü yapmalı veya hiçbir şekilde adım atmayı düşünmemelisiniz. Daha sonra optimize etme yaklaşımına sahip olacak bir biçimde video yayınlama yapmamalısınız. YouTube yayınladığınız videoların ne ile ilgili olduğunu anlayamazsa herhangi bir görüntüleme elde edemezsiniz. Sıralamada problemler yaşar ve kaybettiğiniz pozisyonu bir daha geri almayı başaramazsınız.

Her ne kadar kötü optimize edilmiş videoları sonradan optimize etmek mümkün olsa bile 48 saat geçtikten sonra yeteri kadar itibar kaybetmiş olursunuz. Başlıklar, açıklamalar, etiketler, küçük resim ve diğer önemli kısımları mutlaka en başından optimize etmelisiniz. 48 saat geçtikten sonra maalesef algoritmaya yakalanacak olduğunuzdan optimize edilmemiş videolarınız değersiz görülecektir.

#Videolarınız Nasıl Optimize Edersiniz?

Temel bilgileri öğrendiğinize göre artık optimizasyon işine başlayabilirsiniz. YouTube’ta başarı elde etmek istiyorsanız videolarınızı opitmize etmek için aşağıdaki kriterleri göz önünde bulundurabilirsiniz.

Başlıklar

Video başlığınız dikkat çekici olmalıdır. Başlıkta çok fazla kelime yer almamalıdır. Kullanıcının ilgisini çekebilecek nitelikte bir başlık oluşturmalı ve onu videoyu izlemeye ikna etmelisiniz. Onlara en iyi şekilde hitap etmelisiniz.

Başlığa karar vermeden önce anahtar kelime araştırması gerçekleştirmeyi ihmal etmemelisiniz. Aynı zamanda rakiplerinizin ilgili anahtar kelimeler için kullanmış oldukları başlıklara göz atmalısınız. Rakiplerinizin videosu rekabet içerisine gireceğiniz videolar olduğundan başlıklar en az onlarınki kadar iyi olmalıdır.

Başlıklar videolarınız sıralamaya girerken oldukça önemlidirler. Video başlıklarının en az beş kelimeden oluştuğundan ve bu beş kelimenin içerisinde sıralama elde edilmek istenen anahtar kelimelerin olduğundan emin olmalısınız.

Küçük Resim

YouTube’ta arama gerçekleştiren kişilerin ilgisini çekmek adına videolara ait küçük resimlerin başlıklardan daha önemli olduğunu söylemek mümkün. SEO açısından her şeyi iyi yapabilirsiniz ancak video ile küçük resim arasında bir uyum söz konusu değilse videolarınız herhangi bir tıklama elde etmeyeceklerdir.

Küçük resimler kullanıcılara zaman ayıracakları videonun ne olduğu konusunda bilgi vereceklerdir. Eğer küçük resimler profesyonel olmaktan uzak ve sıkıcı olurlarsa insanlar videonuzu izlemeye vakit ayırmayacaktır.

En iyi sonuçlar için her zaman özel küçük resimler kullanmalısınız. Bunu yapabilmek için öncelikle YouTube tarafından onaylanmış bir sayfaya sahip olmanız gerekmektedir. Bu sayede küçük resimlerin üzerine metin ekleyerek onları çok daha ilgi çekici hale getirebilirsiniz.

  • Küçük resimlerinizi başlıklar ve eğlenceli grafiklerle özelleştirmeyi denemelisiniz.
  • Küçük resimler için profesyonel çekimlerden faydalanabilirsiniz.
  • Küçük resimlerin ilgi çekici olması gerekmektedir.
  • Küçük resimler video içeriklerini en iyi şekilde aydınlatmalıdırlar.
  • Küçük resimlerde müdahaleci logolara yer vermemelisiniz.
  • Küçük resimlerde birbiriyle çatışan renkler kullanmamalısınız.
  • Küçük resimlerin profesyonelden uzak olmamasına dikkat etmelisiniz.
  • Küçük resimlerin tamamen metinlerden oluşmamasına dikkat etmelisiniz.

Açıklama

Birçok insan açıklamaya sadece bir iki satır bir şeyler yazma gibi bir hata yapmaktadır. Videoda yer alan içeriği linkler ve detaylı bilgilerle açıklamak, aynı zamanda harekete geçirici mesajlar kullanmak için en ideal nokta açıklamalar kısmı olacaktır. İnsanlar sitenize giden linklere tıklamalarını istiyorsanız bu linklere ekranın üst kısmında yer vermelisiniz. Dönüşüm getirecek olan linkleri “daha fazla göster” butonundan önce kullanmaya özen göstermelisiniz.

Transkripsiyon

Videonun transkripsiyonu YouTube’un sıralama algoritmasında ek bir metin kopyası olarak nitelendirilmektedir. YouTube’un otomatik transkripsiyon yöntemine çok fazla güvenmemelisiniz çünkü burada çok ciddi hatalarla karşılaşabilirsiniz. Otomatik transkripsiyon seçeneğinden faydalanmayı düşünüyorsanız bu durumda ortaya çıkan çalışmayı elden geçirip kontrol etmeyi unutmamalısınız. Özellikle zaman ile metin arasındaki senkronizasyonu sağlamaya dikkat etmelisiniz.

Çeviriler

Tıpkı transkripsiyon çalışmasında olduğu gibi videolarınız için çeviri yayınlamanız mümkündür. Oluşturduğunuz içeriği globale yaymak istiyorsanız bu fırsattan yararlanmayı düşünmelisiniz. Yabancı insanların videoları çevirilerle izlemelerine yardımcı olarak aynı zamanda yabancı dildeki anahtar kelimeler için sıralama elde etmeye çalışabilirsiniz. YouTube size çoklu diller için başlık ve açıklama belirleme fırsatı sunmaktadır.

Etiketler

Etiketleme roket bilimi değildir. Etiketleme yaparken sözcük öbekleri kadar aynı zamanda tekil anahtar kelimeleri kullanmaya özen göstermelisiniz. Örneğin videonuz “Bodrum Tatili” ile ilgiliyse, etiketler “Bodrum”, “tatil”, “Bodrum tatili” şeklinde olmalıdır. Etiketler YouTube’ta varsayılan olarak görünür değildirler. Ancak free vidIQ gibi tarayıcı uzantılarından yararlanarak videolarda yer alan etiketleri görebilirsiniz.

Linkler

Potansiyel hayran kitlenizi ulaştırmak istediğiniz her noktaya ait linklere açıklama kısmında yer vermelisiniz. Bunlar siteniz, sitenize ait sosyal kanallar ve diğer videolarınız olabilecektir. Videolarınızı görüntüleyecek kişileri nereye ulaşmasını istiyorsanız hedeflere yönelik linkleri burada paylaşmalısınız. En önemli linklerin açıklamanın yani ekranın üst kısmında yer almasına özen göstermelisiniz. Bununla birlikte YouTube kartlarından yararlanarak bu hedefleri ön plana çıkarmayı başarabileceğinizi unutmamalısınız.

Harekete Geçirici Mesajlar

Oluşturduğunuz videoların son kısmında her zaman kullanıcıları abone olmaya teşvik etmeniz gerekmektedir. Onlara tek tıkla abone olabilme fırsatı tanımalı ve onlara bunu neden yapmaları gerektiğini anlatmalısınız. Harekete geçirici mesajı ne kadar iyi oluşturursanız abone kazanımı şansınızı bir o kadar yükseltmiş olursunuz.

Abonelikler Google’a çok ciddi sinyaller ulaştırmaktadır. Abonelerin abone olmasını sağlayan bir video söz konusuysa bu video otomatik olarak değerli görülmektedir. Bu nedenle oluşturduğunuz videoların son kısmında her zaman oluşturduğunuz diğer videolara yer vermelisiniz.

#Analizler

Videolarınızı yükleyip optimize edip yayınladıktan sonra onların performansını takip ederek analiz etmelisiniz.

YouTube Analytics

YouTube Analytics size videolarınızı analiz etme fırsatı sunmaktadır. Videolarınızı kimin izlediğini öğrenmek istiyorsanız bu özellikten faydalanabilirsiniz. Burada trafik kaynakları, demografik bilgiler ve abonelik oranları gibi çeşitli verilere ulaşabilirsiniz. Bu sayede enerjinizi ve kaynaklarınızı nereye ayırmanız gerektiğini öğrenmiş olursunuz. Büyük bir kitle belirli bir konuya ilgi duyarak sahip olduğunuz kanala abone olmuşsa onları mutlu edebilecek içerikler oluşturabilirsiniz.

YouTube Analytics’i Google Analytics ile bağlantılı hale getirerek daha fazla özelliğe sahip olabilirsiniz. Google Analytics’ta YouTube’a ait istatistikleri takip etmek istiyorsanız Google Analytics kodunu hesabınıza eklemeniz yeterli olacaktır.

Abone Dönüşümü

YouTube’ta takip etmeniz gereken pek çok farklı metrik vardır ama dikkat etmeniz gereken en önemli metrik abone dönüşümüdür. Hedefiniz kitle oluşturmak ise hangi videoların abone çektiğini öğrenmeniz gerekmektedir. YouTube Analytics size hangi videonun abone getirdiğini gösterebilmektedir. Bu verilerden yararlanarak hedef kitlenizin nelere ilgi duyduğunu öğrenebilirsiniz.

Üçüncü Parti Araçlar

Videolarınızı analiz etmek için YouTube Analytics ve Google Analytics araçlarının sunduğu verilerden daha fazlasına ihtiyaç duyabilirsiniz. Bunun için kullanabileceğiniz çok farklı ücretsiz ve ücretli araç bulunmaktadır. Bu araçlar YouTube performansınızı ölçmek için size çeşitli metrikler sunacaklardır. Sıralamalar, görüntüleme miktarı, yorumlar, olumlu beğeniler, olumsuz beğeniler, video cevapları ve favoriler gibi çok farklı niteliklere ait verilere ulaşabilme şansına sahip olabilirsiniz.

Öncelikle kanalınızda yer alan tüm YouTube videolarını elden geçirmelisiniz. Üzerinden yıllar geçmiş olsa dahi görünümlerini iyileştirmek ve onlara ekstra görünüm kazandırmak iyi bir fikir olabilecektir. Bunu yaparak sahip olduğunuz kanalın daha iyi performans göstereceğinden emin olabilirsiniz.

Ardından yeni videolarınız için bir çalışma alanı oluşturarak onlar üzerinde çalışmaya başlamalısınız. YouTube işinde ciddi olacaksanız video optimizasyonuna vakit ayırmanız gerektiğini unutmamalısınız. YouTube’un sunduğu tüm seçenekleri değerlendirerek optimizasyon konusunda başarılı olabilirsiniz.

Bonus

YouTube SEO için size kolaylık sağlayan, kanalınızı ve videolarınızı optimize etmenize yardımcı olan bir eklentiden bahsetmek istiyorum. Eklentinin adı: vidIQ. Bu eklenti sayesinde YouTube platformunda yer alan videolarınızın sıralamalarını iyileştirebileceğiniz önerilere sahip olabilirsiniz. Daha iyi sıralama ve video görüntülemeleri için eklentiyi kullanmalı ve yukarıda yer alan önerileri dikkate almalısınız. Eklentiye ulaşmak için chrome.google.com/webstore/vidiq bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.