Uzak Durmanız Gereken 6 SEO Taktiği

SEO ile uğraşan herkesin siyah şapka SEO taktikleri konusunda bilgi sahibi olması gerekmektedir. Çoğu SEO uzmanı SEO çalışmalarını temiz gerçekleştirdiğini düşünür.

Bu temiz çalışmalarınçoğu aslında beyaz şapka stratejilerini içerir. Bazıları sitemize zarar vermektedir. Çoğunun size zarar vermesinin temel sebebi “iyi olmaktan çok” kolay olmasıdır.

Kolay çıkış yolunu tercih ettiğiniz zaman organik performansınız ciddi anlamda etkilenecektir. Bu nedenle mutlaka kaçınmanız gereken SEO taktikleri hakkında bilgi sahibi olmanız gerekiyor. Bu SEO taktiklerini şu şekilde listelemek mümkündür:

  • Başkasından SEO taktiği almak
  • Elde kanıt olmadan olası düşüşler için algoritmaları suçlamak
  • Konum sayfası içeriğini kopyalamak
  • Stratejiyi yönlendirmek için otomatik denetim araçları kullanmak
  • Link satın almak veya linkler için ödeme yapmak
  • Soru sormaktan çok korkmak

1. Başkasından SEO Taktiği Almak

Başkasından SEO taktiği almak, bir kişinin veya bir ajansın her müşteri için durmadan aynı taktiği kullanması anlamına gelmektedir. Büyük SEO ajanslarının çoğu, yönetimi verimli olduğu için bu stratejiyi kullanmaya çalışmaktadır.

Genellikle, sitenin ilk sayfa optimizasyonu turundan sonra rutin taktiklere geçiş yapılmaktadır. Bu rutin taktikler nelerdir? Blog içerikleri hazırlamak ve linkler satın almaktır.

Ancak, kolay olduğu için bu strateji herkes tarafından kullanılabilmektedir. Bir stratejinin kolay olması onun en iyi stratejilerden biri olduğu anlamına gelmemelidir. Bu tür bir strateji kısa bir süre için verimli olabilir. Ancak sıfır rekabetin olduğu bir ortamda siteniz can çekişecek ve gözden düşecektir.

Ne Yapmalı?

Bu rutin “görev tabanlı” stratejide takılı kalmak yerine sitenizin kitlesine değer katmanın benzersiz yollarını bulmaya odaklanın. Rakiplerinizin üst düzey içeriğinin ne olduğunu ve içerik stratejilerini araştırın. Rakiplerinizin tüm stratejilerinin bir listesini yapın ve içerik boşluğu fırsatlarından yararlanın.

Elde ettiğiniz bu fırsatları kullanın. Oluşturacağınız içerikleri, satın alım dönüşüm hunisinin her aşamasında kitlenize sunmak için oluşturduğunuzdan emin olun. Sürekli araştırma ve içerik üretimi daha fazla zaman alabilecektir. Ancak kaçınılmaz olarak daha verimli olacaktır. Bir diğer avantajı ise bu yolla paydaşlara, performansı gerçekten önemsediğinizi gösterecek olmanızdır.

2. Elde Kanıt Olmadan Olası Düşüşler İçin Algoritmaları Suçlamak

Performans düşüşleri sitenize bağlı olarak farklı zamanlarda gerçekleşebilecektir. Bu bir algoritma güncellemesinden dolayı ani bir düşük olacağı gibi sık sık yaşanan bir durum da olabilir.

Bu dönemlerde algoritma güncellemeleri oldukça sık bir biçimde gerçekleşmektedir. Dolayısıyla performans düşüklüğü için Google’ı işaret etmek, sıralamanızın ve trafik değerlerinizin algoritmalardan ötürü düştüğünü söylemek oldukça kolaydır.

Bu bazen doğrudur. Bununla birlikte, çoğu zaman, farklı nedenlerden ötürü performans düşüşleri yaşanmaktadır. Organik performans düşüşlerinin yaygın nedenlerinden bazıları şu şekildedir:

  • Sitede yeni keşfedilen teknik sorunlar
  • Önemli içerik değişiklikleri
  • Sezon odaklı gelişmeler
  • Rakip değişikliği
  • Manuel işlemler

Tüm bu olasılıkları aklınızda tutmanız gerekmektedir. Genel olarak bu olasılıkları görmezden gelerek doğrudan algoritmaları suçlarız. Bir başka deyişle kolay olanı tercih ederiz.

Siteniz henüz yeni yeni performans düşüşü yaşıyorsa dikkatli olmalı ama panik yapmamalısınız. Zaman zaman bu tür durumlarla karşılaşabilirsiniz ama kısa süre içerisinde trafik kendisine dönecektir. Bu nedenle sitenizde önemli değişiklikler yapmaya çalışmamalısınız. Bu organik trafik açısından daha fazla problem yaşamanız anlamına gelebilecektir.

Ne Yapmalı?

Organik performans problemleri yaşamanız durumunda problemin kaynağını tespit etmeniz gerekmektedir. Organik trafiğin düşüş sebeplerini çeşitli rehberlerden yararlanarak keşfedebilirsiniz. Siteniz bir algoritma güncellemesi nedeniyle performans kaybı yaşadıysa bu durumda algoritmaya uyum sağlamak için gerekli çalışmaları yapmalısınız.

Google’ın Yeni Teknik Sorun Keşfetmesi

Teknik bir sorun, bir sitenin performansının düşmesinin en yaygın nedenlerinden biridir. Bu genellikle bir site yöneticisinin fark etmeden sitenin çeşitli bölümlerini güncellemesi sonucu ortaya çıkabilmektedir. Neler olup bittiğini araştırmak için aşağıdaki alanları kontrol edin:

  • Google Search Console’daki kapsama raporunu kontrol edin.
  • Yapısal değişiklikleri ve tarama tuzaklarını kontrol etmek için Screaming Frog veya Sitebulb ile tarama yapın.
  • Gizli hataları aramak için SEO aracınız ile otomatik bir denetim gerçekleştirin.
  • Yeni talimatları kontrol etmek için robots.txt dosyasına göz atın.
  • Google’ın sitenizi nasıl işlediğini görmek için bir Google gibi getir işlemi gerçekleştirin.

Önemli İçerik Değişiklikleri

Bu önemli sıralama dalgalanmalarının bir diğer yaygın nedenidir. E-ticaret gibi bazı siteler sık sık içerikleri değiştirmektedirler.

Sitenizin içeriği nadiren güncellenen bir durumdaysa ve organik trafikte veya sıralamada düşüş yaşıyorsanız, müşterinizin veya başka bir site yöneticisinin beklenmedik değişiklikler yapıp yapmadığını araştırmak isteyebilirsiniz. Site değişikliklerini araştırmanın bazı yolları şunlardır:

  • Wayback Machine’deki değişiklikler aracını kontrol edin.
  • Site değişikliklerini izlemek için bir etkinlik günlüğü eklentisi yükleyin.
  • Google Analytics’te hangi sayfaların en çok trafik aldığını araştırın ve bu sayfaları analiz edin.

Sezon Odaklı Gelişmeler

Sezonluk durumlardan ötürü performans düşüşü veya artışı yaşamayan bir site bulmak çok nadirdir. Ne zaman bir performans düşüşünden dolayı tedirginlik yaşarsanız yıldan yıla karşılaştırmalı bir değerlendirme yaptığınızdan emin olmalısınız.

Üç aylık trend çizgilerini birbiriyle karşılaştırın. Böylece söz konusu düşüşlerin sıra dışı olmayabileceğini görebilirsiniz. Ayrıca, bu tür analizlere ve bir önceki yılın trendlerine göre gelecekte yaşanabilecek olası düşüşleri önceden fark edebilirsiniz. Burada temel durum yıldan yıla gelişim gösteriyor olduğunuzdan emin olmaktır.

Rakip Değişiklikleri

Bazı trafik değişiklikleri, bir rakibin organik stratejisini geliştirmesi nedeniyle meydana gelebilecektir. Genel olarak, bu organik performansta sürekli bir düşüş yaşaman durumunda karşılaşacağın manzaradır. Performansta keskin düşüşlerin ortaya çıkması pek mümkün değildir.

Rakiplerinizin sıralamanızı sizden çalmaya başladığını düşünüyorsanız hemen paniğe kapılmayın. Organik rakiplerinizin neler yaptığını çeşitli araçları kullanarak kolayca öğrenebilirsiniz. Anahtar kelimeleriniz için sürekli olarak kimlerin sıralandığını SEO araçları sayesinde fark edebilirsiniz.

Manuel İşlemler

Manuel işlemler eskisi kadar sık gerçekleşmezler. Ancak zaman zaman bunlarla karşılaşmak mümkündür. Bu nedenle dikkatli olmalısınız.

Sitenizdeki trafikte ciddi bir düşüş yaşanıyorsa hemen Google Search Console’a göz atmalısınız. Manuel işlemler kısmında herhangi bir bildirim olup olmadığını gözden geçirmelisiniz. Burada bir bildirim söz konusuysa yönergeleri takip edip aldığınız bu cezadan nasıl kurtulacağınızı öğrenmelisiniz.

3. Yerel Sıralamalar İçin Sayfa İçeriğini Kopyalamak

Birçok konuma sahip büyük siteler için konum sayfaları oluşturulurken her konum için benzersiz bir kopya oluşturmak sıkıcı ve zaman alıcı bir iştir. Her konum sayfası için aynı içerik kopyasını kullanmak kolaya kaçmak demektir. Ancak bu uzun vadede başınızı ağrıtabilecek bir durumdur.

Her konum sayfası için benzersiz kopyaya odaklanarak çok daha iyi bir yerel sıralama performansı elde edebilirsiniz. En iyi konum sayfası oluşturmak için çeşitli kontrol listelerinden ve rehberlerden yararlanmayı düşünmelisiniz.

4. Stratejiyi Yönlendirmek İçin Otomatik Denetim Araçları Kullanmak

Otomatik araçlara güvenmek organik stratejinizi geliştirmek için gösterdiğiniz çabada sizin en iyi yoldaşlarınızdan birisi olabilir. Birçok yeni SEO uzmanı, otomatik araçlarla ilk SEO denetimlerini gerçekleştirmek ve global SEO stratejilerini yönlendirmek için uğraşmaktadır.

Ancak burada bir temel problem vardır. Peki bu sorun nedir? Bu SEO araçlarının herhangi bir şekilde “soru sormayacak” olmasıdır. Herhangi iyi bir SEO stratejisinin en büyük gelişim kaynağı aşağıdakilere benzer sorular sormak ve bunlara cevaplar bulmaktır:

  • Hedef kitlem kimdir? Harekete geçmek için hangi bilgilere ihtiyaçları vardır?
  • Google’ın sitemi taraması ve yorumlaması için herhangi bir engel söz konusu mu?
  • Dahili link yapım içerik optimizasyonunu kolaylaştırıyor mu?

Ne Yapmalı?

Screaming Frog veya Sitebulb gibi bir araca yatırım yapın. Bir sitede nasıl bütünsel görünecek olduğunuzu öğrenin. Bir sitenin yapısını analiz etmek için görselleştirme yapan araçlar kullanın.

İçerik boşluğu fırsatlarına bakın. Teknik yapınızı inceleyin ve sağlamlığından emin olun. Teknik altyapınız temiz olduğunda, arama motorları web sayfalarınızı keşfetmek, taramak ve oluşturmak için çok daha fazla kaynağa sahip olabileceklerdir.

5. Link Satın Almak veya Linkler İçin Ödeme Yapmak

Burada sadece beyaz şapka yöntemlerinden söz ettiğimizi hatırlamamız gerekmektedir. Ancak link oluşturma şirketlerine garantili linkler için ödeme yapabileceğiniz gri bir link oluşturma yöntemi bulunmaktadır.

Bu, müşterileriniz için her ay belirli sayıda link almanızı garanti etmenin harika yollarından biridir. Bununla birlikte, kalitenin ve alaka düzeyinin eşleşmesi neredeyse hiçbir zaman mümkün olan bir şey değildir.

Ne Yapmalı?

Link oluşturma bir kartopu etkisi olma eğilimindedir. Tanınmış yayınlarda link alırsanız, başka bir yazarın sizi keşfetmesi ve kendi makalelerinde size link vermesi mümkündür. Ancak bu durum daha düşük DA değerine sahip linklerde çok az görülen bir durumdur.

İçerik hazırlamanıza ve kayda değer yayınlarda özellikler almanıza yardımcı olmak için bazı halkla ilişkiler ortaklarına yatırım yapmayı tercih edin. Bu daha büyük yayınlar, kartopu etkisi ile link profilinizi organik olarak büyütme konusunda size daha fazla ve daha çeşitli fırsatlar sunacaklardır.

6. Soru Sormaktan Çok Korkmak

Sorularınıza cevap aramak ve cevap bulmak oldukça kolaydır. Dolayısıyla soru sormak yanlış bir şey yapmanız anlamına gelmemektedir. Ancak, strateji veya belirli sorunlarla başa çıkma söz konusu olduğunda, Google size her zaman doğru cevabı vermeyebilecektir.

Yardım için meslektaşlarınıza ulaşmak sorun değildir. Alanında en iyi olanlar bile zaman zaman anketler yapmakta ve Twitter’dan yardım istemektedirler. Bunda utanacak bir şey yoktur. Aslında bunu sık sık yapmak gerekmektedir.

Hepimiz bir şekilde yeni bilgiler edinmek durumundayız. Bu nedenle yeri geldiğinde başkalarına sorarak bir şeyler öğrenmeye çaba göstermeliyiz. Elbette pek saygın olmayan ve insanlara saygısı olmayan bazı SEO uzmanları sorularınız ile alay edebilecektir. Bunlara aldırış etmemeli ve gerektiğinde soru sormaktan çekinmemelisiniz.