Sitenizde büyük trafik getiren sayfaları ortadan kaldırmadan genel bir temizlik yapmak istiyorsanız buradaki önerileri dikkate almalısınız.
Sitenizi gözden geçirmek veya yeniden yapılandırmak için çalışmalar yapacaksınız sizin için hazırladığım önerileri mutlaka dikkate alınız.
Sitenizde çok fazla içeriğin yer alması içerik yönetimini zorlaştıracaktır. Bu nedenle organize hareket etmelisiniz. Sitenizde yer alan içerik miktarını düşürerek çok daha kolay bir biçimde yönetilebilir bir içerik organizasyonuna sahip olmayı isteyebilirsiniz.
Ancak, sildiğiniz her içeriğe dikkat etmelisiniz. Neyi sildiğinizi bilmiyorsanız sitenize faydadan çok zararınız dokunabilir. Bu süreç içerisinde planlama ve iletişim son derece önemlidir. Eğer planlama ve iletişimi iyi bir biçimde gerçekleştiremezsiniz başarısız olabilirsiniz. Bazen optimizasyon çalışmaları düşündüğünüzden çok daha fazla çaba ortaya koymanızı gerektirebilecektir. Bu durumda ilgili çalışmaları bir bütün halinde yeniden tasarlama çalışmalarının içerisine dahil etmeyi düşünebilirsiniz.
Sitenizden silinmemesi gereken içerikleri silmeniz durumunda trafik değerleriniz etkilenecektir. Bu durumda sitenizi çok daha az kişi ziyaret edecektir. Üstelik yüksek trafik değerine sahip anahtar kelimelerin yer aldığı bir yazıya müdahale ederseniz sonuçları umduğunuzdan çok daha yıkıcı olacaktır. Çünkü kaybedilen organik arama değerini yeniden kazanmak pek kolay değildir.
Önemli İçerikleri Silmemeye Dikkat Etmelisiniz
Her şey sadece sitenizin trafik değerleriyle ilgili değildir. Arama motoru optimizasyonu gerçekleştirirken oluşturduğunuz içeriklere sahip çıkmanız gerekmektedir. Bunun için en başından itibaren en doğru seçeneği takip etmelisiniz. Rastgele silme işlemi gerçekleştirmeye çalışmamalısınız.
Sitenizden içerik silmeden önce ilk olarak içeriğin trafik değerlerini kontrol etmelisiniz. İlgili içeriğin sitenin ortalama trafik değerine katkısını inceleyerek onun değerini kolayca belirleyebilirsiniz. Google Analytics’te Kanallar sekmesinde yer alan raporu kullanarak bunu yapabilirsiniz. Bu sekmede Organik Arama kısmına göz atarak Açılış Sayfaları alanını dikkatle incelemelisiniz. Burada yüksek trafik değerine sahip olan içerikleri saklamalısınız. Diğer içerikleri ise güncellemeyi veya silerek yönlendirmeyi düşünmelisiniz.
Oluşturduğunuz içerikleri silmeyi düşünürseniz 301 yönlendirmesi yapmayı ihmal etmemelisiniz. Bu sayede ziyaretçilerinizi en yakın diğer alternatife yönlendirmeyi başarabilirsiniz.
Yanlış İçeriği Silmeniz Durumunda Ne Yapmalısınız?
Sitenizi yeniden tasarlarken sildiğiniz bir içerikten sonra ciddi trafik azalmaları görürseniz hangi içeriğin buna sebep olduğunu bulmaya çalışmalısınız.
Bu işin ilk olarak Google Analytics’e girmeli ve bir zaman aralığı belirlemelisiniz. Belirlediğiniz bu zaman aralığını içeriğin silindiği zaman aralığı ile karşılaştırma yoluna gitmelisiniz. Kanallar raporu kısmından Organik Arama kısmına gelmeli ve Açılış Sayfaları raporunu incelemelisiniz.
Oturumları en düşükten en yükseğe olacak şekilde sıralamalısınız. Böylece hiç oturuma sahip olmayan sayfaları kolayca tespit edebilirsiniz. Ardından bu raporu bir Excel dosyası halinde çıkartarak kıyaslama yapma yoluna gitmelisiniz.
Örneğin, 2018 yılında 0 oturum değerli olan bir içeriğin 2017 yılında 100 oturum değeri varsa bu durumda ilgili içeriğin trafik kaybına yol açtığına kesin gözüyle bakabilirsiniz. Bu durumda ilk yapmanız gereken URL’nin varlığını kontrol etmek ve herhangi bir yönlendirme olup olmadığını incelemektir.
Eski URL gerektiği şekilde bir yere yönlendirilmemiş ise organik arama trafiği kaybınız oldukça doğaldır. Bu doğal durum aynı zamanda SEO değerlerinize katkı sağlayan içeriği sildiğiniz anlamına gelmektedir. Eski içeriğe göz atarak onu geri getirmeye çalışmalısınız. Eski içerik elinizde yoksa Internet Archive sitesinden yararlanarak eski içeriği bulmayı başarabilirsiniz.
Trafik değerlerine ek olarak sayfaların sahip olduğu dahili ve harici linkleri de gözden geçirmeniz gerektiğini unutmamalısınız. Çok fazla sayıda linke sahip olan sayfaları yönlendirme yapmadan ortadan kaldırmaya çalışmamalısınız.
İçerikleri Geri Getirmelisiniz
Organik arama kaybına yol açan içeriği geri getirirken kendinize birkaç soru sormalısınız. İçeriğin nereye ve nasıl yerleştirilmesi gerektiğine karar vermelisiniz.
- Eski içeriğin yenilenip siteye geri koyulması mı gerekmektedir?
- İçerik hala işletmenize ve onun sunduğu niteliklere katkı sağlamakta mıdır?
İçeriği değerlendirmeli ve en uygun geri getirme yöntemini keşfetmeye çalışmalısınız. Böylece kaybettiğiniz trafik değerini geri kazanmayı başarabilirsiniz.