Şirketinize fayda sağlayacak en doğru SEO taktiklerini düşünmek için gün içerisinde saatlerinizi harcıyor olabilirsiniz.
SEO konusunda tek yönlü bir yaklaşım söz konusu olmadığından bir site için SEO stratejisi geliştirme planı oluşturmak her zaman kolay olmamaktadır. Karşınıza sık sık çıkabilecek bu problemi çözmek için neler yapmanız gerektiğini biliyor musunuz?
SEO konusunda göz önünde bulundurmanız gereken çok fazla Google sıralama faktörü bulunmaktadır. Bunlar arasından hangisine öncelik vermeniz gerektiğini biliyor musunuz?
SEO çalışmalarınızın hangi önemli yönlerine odaklanmalısınız? Hangi yönün fayda sağlayacağından nasıl emin olabilirsiniz? Her birisi kontrol etmek ve uygulamak için neler yapabilirsiniz?
Tüm bu soruların birer cevap bulunmaktadır. Bu cevaplar için aşağıda yer alan site içi ve site dışı teknikleri göz önünde bulundurmalısınız. Sitenizin arama motorlarında iyi bir sıralama elde etmesini istiyorsanız ihtiyacınız olan kontrol listesi buradadır.
SEO konusundaki problemlerinizi çözmek için 75+ uygulanabilir adımdan site içi ve site dışı olmak üzere iki farklı kısımda faydalanabilirsiniz. Bu adımların her birisi arama motorlarında yüksek sıralamaya sahip olmanız konusunda size yardımcı olacaktır.
#Site İçin SEO Kontrol Listesi
1. Marka Oluşturmak İçin Özgün Alan Adına Sahip Olmalısınız
Marka olabilmek için her zaman özgün bir alan adına sahip olmalısınız. Sitenizin özgün bir alan adı yoksa marka olmanız imkansızdır.
2. Ülkenin TLD Eki
Ülkelere ait TLD eki alan adına güç katmaktadır. Bir işletme sitesi oluşturacaksanız alan adınızı com.tr uzantılı olacak şekilde almalısınız. Böylece yerel sıralama konusunda çok büyük bir avantaj elde edebilirsiniz. Ancak global anlamda hedefleriniz varsa ülkelerin TLD eki sizin için pek uygun olmayacaktır.
3. www veya www Olmayan Alan Adına Bağlı Kalmalısınız
Arama motorlarında sürekliliğe sahip olmak önemlidir. Bu nedenle alan adınız için www veya www olmayan versiyonlarından birisini seçmelisiniz. Seçmemiş olduğunuzu ise 301 yönlendirmesiyle seçmiş olduğunuza yönlendirmelisiniz. Yani bir versiyonun zorunlu olarak açılması gerekmektedir.
4. Sıralamayı İyileştirmek İçin Anlamsal Biçimlendirme Kullanmalısınız
Anlamsal biçimlendirmeler arama motoru robotlarına içeriklerin neler olduğu konusunda bilgi vermektedir. Bununla birlikte anlamsal biçimlendirmeleri kullanmak sayfaların daha kolay dizine eklenmesi anlamına gelmektedir. Ancak biçimlendirmeler konusunda aşırıya kaçmamak gerektiğini bilmelisiniz.
5. XML Site Haritası Oluşturmalısınız
Bir site haritası sadece arama motorlarının sayfalarınızı daha hızlı dizine eklemesini sağlamaz aynı zamanda sitenizde yaptığınız değişiklikler konusunda Google’a daha hızlı haber vermektedir. Bu nedenle bir XML site haritası oluşturmalı ve onu Google Search Console mülkünüze göndermelisiniz. WordPress kullanıyorsanız Yoast SEO eklentisi sayesinde site haritasını kolayca oluşturabilirsiniz.
6. HTML Site Haritası Oluşturmalısınız
XML site haritası arama motorlarının sitenizi daha hızlı bir biçimde dizine eklemesi konusunda yardımcı olacak olsa bile HTML site haritası sitenizde gezintiyi çok daha kolay hale dönüştürecektir. Bu site haritası sayesinde kullanıcı deneyimini geliştirebilir ve arama motoru optimizasyonu çalışmalarınızı güçlendirebilirsiniz.
7. Optimize Edilmiş Robots.txt Kullanmalısınız
Belirli sayfa klasörlerinin veya dosyaların Google’a gösterilmesini istemiyor musunuz? Bir robots.txt dosyası oluşturarak arama motorlarının sitenizde yer alan belirli alanları taramasına engel olabilirsiniz. robots.txt dosyasıyla ilgili düzenlemeler yapmadan önce bu konuda yeterli bilgiye sahip olduğunuzdan emin olmalısınız.
8. Sitenizi Duyarlı Yapmalısınız
Google duyarlı sitelerden epey hoşlanmaktadır. Bunun en önemli nedeni duyarlı sitelerin masaüstü ve mobil cihazlarla uyumlu olmasıdır. Bu nedenle sitenizi en kısa sürede duyarlı tasarıma geçirmelisiniz. Bu sayede Google’ın uygulamaya başladığı mobil uyumsuzluk cezalarından yırtabilirsiniz. Sitenizin mobil dostu olma durumunu Google’ın sunmuş olduğu araçla test edebilirsiniz.
9. Trafiği Yükseltmek İçin H Etiketlerini Kullanmalısınız
H etiketleri veya başlık etiketleri arama motoru robotlarına sitenizde yer alan içeriğin uygunluğunu belirleme konusunda yardımcı olmaktadır. Bununla birlikte sitenizin arama motorlarında yer alan görünürlüğünü maksimum seviyeye çıkartmak için başlık etiketlerinin epey işe yaradığını bilmelisiniz.
10. Görselleri Optimize Etmek İçin Alt Etiketlerinden Faydalanmaya Çalışmalısınız
Arama motorları görselleri göremezler ve bu nedenle onları dizine ekleme konusunda sıkıntı yaşamaktadırlar. Görsellere alt etiketlerini ekleyerek arama motoru robotlarının görselleri anlamalarına yardımcı olabilirsiniz. Bu sayede onların daha hızlı ve uygun bir biçimde dizine eklenmesini sağlayabilirsiniz. Alt etiketleri kullanarak sitenizin arama motorları üzerinden erişebilirliğini daha güçlü hale getirebilirsiniz.
11. Bozuk Linkleri Kontrol Etmelisiniz
Bozuk linkler arama motoru robotlarının sitenize ait sayfaları düzgün bir biçimde dizine eklemesine engel olabilmektedir. Bu nedenle bozuk link problemlerini hızlı bir biçimde ortadan kaldırmalısınız. Bu linkler sitenize zarar verebileceklerdir. WordPress için geliştirilmiş olan Broken Link Checker eklentisini kullanarak sitenizde yer alan bozuk linkleri tespit edebilirsiniz.
12. Meta Başlıkları ve Açıklamaları Düzenlemelisiniz
Bir sayfanın meta başlığının ve açıklamasının doğru bir biçimde düzenlenmiş olması arama trafiğinin kalitesini ve miktarını iyileştirecektir. Meta başlıkların ve açıklamaların iyi bir biçimde düzenlenmiş olması arama motorları açısından olduğu kadar kullanıcılar açısından da önemlidir. Sayfalarınızda ne tür bilgiler yer aldığını meta başlıklar ve açıklamalar ile onlara anlatabilirsiniz. WordPress için geliştirilmiş olan Yoast SEO eklentisi bu konuda size yardımcı olabilecek en iyi araçlardan birisidir.
13. İçerik Haritası Kullanarak Gezintiyi İyileştirmelisiniz
İçerik haritaları sitenizin arama motoru robotları tarafından çok daha erişilebilir olmasını sağlayacaktır. Buna ek olarak kullanıcıların gezinti deneyimlerini iyileştirebilecek bir unsurdur. İçerik haritaları hemen çıkma oranını düşürerek daha iyi arama motoru sıralaması elde etmenize yardımcı olabilmektedir. Bir diğer ifadeyle içerik haritaları URL adreslerinizin çok daha iyi bir biçimde sunulmasını sağlamaktadır. WordPress için Yoast SEO eklentisi kullanıyorsanız burada içerik haritasını aktifleştirmeyi tercih etmelisiniz.
14. Site İçeriğinizi Ekranın Üst Kısmına Yerleştirmelisiniz
Google algoritmasında ciddi değişiklikler yapmaya devam etmektedir. Son yaptığı değişikliklerden birisi ise ekranın üst kısmında içerikleri gösteren yerlere daha fazla değer vermesidir. İçeriğin üst kısmı kullanıcıların dikkatini çeken ilk nokta olduğundan buraya sitenizin en önemli ögelerini koymalısınız. Burada gereksiz reklamları kullanmaktan olabildiğince uzak durmalısınız.
15. Kopya İçerikleri Kontrol Etmelisiniz
Google orijinal olmayan içeriklerden hoşlanmamaktadır. Kopya içerikler arama motorlarının işini kolaylaştırmazlar. Sitenizde yer alan kopya içerikleri kontrol etmeli ve onları kaldırmalısınız. Bu sayede arama motoru görünümü açısından çok büyük problem yaşamazsınız. Sitenizde yer alan kopya içerik miktarı %10 oranından fazla olmamalıdır. Siteliner aracını kullanarak sitenizdeki kopya içerikleri kontrol edebilirsiniz.
16. Anahtar Kelime Yerleşimlerine Dikkat Etmelisiniz
Sektörde yer alan pek çok kişi anahtar kelime sıklığının değil anahtar kelime yerleşiminin önemli olduğunu ifade etmektedir. Bu nedenle ele aldığınız konuyla alakalı bir şeyler yazmalı ve anahtar kelimelerin doğal olacak şekilde gözükmesini sağlamalısınız. Anahtar kelime rakamlarına takılı kalmamalısınız.
17. Gizli Anlamsal İndeksleme Anahtar Kelimelerini Kullanmalısınız
Gizli anlamsal indeksleme anahtar kelimeleri Google’da yapılan aramalarla ilişkili kelimelerdir. Bunları oluşturduğunuz içerikte kullanarak anahtar kelime yoğunluğunu iyileştirebilir ve Google’a yazıyı anlama konusunda daha fazla yardımcı olabilirsiniz. Bu yardım karşılığında ise sitenizin arama motoru sonuçlarında yükselmeler görebilirsiniz. Gizli anlamsal indeksleme anahtar kelimelerini bulmak istiyorsanız Uber Suggest ve LSI Graph gibi araçları kullanabilirsiniz.
18. Anahtar Kelimeleri H Etiketlerinde, Açıklamalarda ve Başlıklarda Kullanmalısınız
SEO çalışmalarından en iyi sonucu elde etmek istiyorsanız sayfalarınızın en önemli kısımlarına hedeflediğiniz anahtar kelimeleri eklemelisiniz. H etiketleri, açıklamalar ve başlık kısımlarında anahtar kelimeleri kullanarak sayfanın neyle alakalı olduğunu arama motorlarına anlatabilirsiniz. Ancak bu alanlarda anahtar kelime doldurma yapmak gibi bir hataya düşmemelisiniz.
19. Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimelerde Dahili Bağlamsal Linkleri Kullanmalısınız
Dahili bağlamsal link çalışması SEO dostu bir site mimarisine sahip olmanıza yardımcı olacaktır. Bu tür bir mimariye sahip olursanız arama motoru robotlarının sayfalarınızı daha verimli bir biçimde dizine eklemelerini sağlayabilirsiniz. Eski içerikleri ön plana çıkartmak ve sitenin belirli anahtar kelimeler için sıralama elde etmesini sağlamak istiyorsanız dahili bağlamsal link çalışması gerçekleştirebilirsiniz. Yeni bir blog yazısı yayınladığınız zaman eski yazıları incelemeli ve bağlamsal bir biçimde dahili link çalışması gerçekleştirmelisiniz.
20. Sıralamanızı İyileştirmek İçin Görselleri Optimize Etmelisiniz
Görselleri iyileştirmek hemen çıkma oranının düşürülmesi, site hızının ve performansının iyileştirilmesi, görsel tabanlı arama motorlarından daha fazla trafik elde edilebilmesi gibi çeşitli avantajlar sunmaktadır. WordPress için geliştirilmiş olan TinyPNG gibi eklentiler bu konuda size yardımcı olabilecektir.
21. Kısa ve Açıklayıcı URL Kalıcı Bağlantıları Kullanmalısınız
Varsayılan ayarları kullanmamalısınız. Basit ve SEO dostu kalıcı bağlantılar kullanmalısınız. URL adresinin açıklayıcı olduğundan ve anahtar kelime içerdiğinden emin olmalısınız.
22. URL’de Yer Alan Kelimeleri Tire Kullanarak Ayırmalısınız
URL’nin yapısı oldukça önemlidir. Bu nedenle sitenizin URL adresini olabildiğince basit tutmalı ve kelimeleri birbirinden ayırabilmek için tire kullanmalısınız.
23. Meta Anahtar Kelimeler Öldü!
Meta anahtar kelimelerin artık işe yaramıyor. Anahtar kelime yoğunluğunu artıran bu özellik web sitenizin geleceğine zarar vermektedir. Arama motorları arasında pazar oranı düşük olan Yandex ve Bing’i önemseyenler varsa bu özelliği kullanmaya devam edebilirler.
24. OG ve Twitter Card Eklemelisiniz
Sosyal platformlarda yapacağınız paylaşımların daha zengin gözükmesi için Open Graph ve Twitter Card özelliklerini kullanmalısınız. Bunu yapmanız dikkat çekmenize ve daha çok tıklama almanıza olanak sağlayacaktır. Aldığınız tıklamaların davranış sergilemesiyle birlikte Google arama motorununda dikkatini çekmiş olacaksınız.
25. İlgili ve Otoriter Sitelere Link Göndermelisiniz
Bulunduğunuz sektörle alakalı ve otoriter sitelere link göndererek arama motoru sıralamanızı yükseltebilirsiniz. Bu sayede sitenizin görünürlüğünün de iyileşebileceğini unutmamalısınız. Bir siteye link verirken yüksek sayfa ve alan adı otoritesine sahip olduklarından emin olmalısınız. Bunun için Moz Open Site Explorer aracından faydalanabilirsiniz.
26. Farklı Kaynaklara Link Vermelisiniz
Birbirinden farklı kaynaklara link vermeniz durumunda oluşturduğunuz içeriğin daha doğal gözükmesini sağlayabilirsiniz. Böylece birbirinden farklı kaynakların link değerlerinden faydalanabilirsiniz.
27. Dışarı Giden Linkleri Azaltmalısınız
Dışarı giden linklerin miktarı değil kalitesi önemlidir. Bu nedenle sitenizde çok fazla dışarı giden link olmamasına özen göstermelisiniz. Yüksek sayfa ve alan adı otoritesine sahip olan adreslere link vermeyi düşünmelisiniz.
28. Sosyal Paylaşım Butonu Kullanmalısınız
Sosyal paylaşım butonu site içi optimizasyon açısından son derece önemlidir. Kullanıcılara site içeriğini tek bir tıklama ile paylaşma imkanı tanımaktadır. Bu paylaşımlar sayesinde sitenize trafik çekmeyi başarabilirsiniz. Bu amaç için WordPress için Add To Any Share Buttons eklentisini kullanabilirsiniz.
29. Ek Dosya URL’lerini Yazıya Yönlendirmelisiniz
WordPress’te varsayılan olarak her yeni ek dosyası içi bir URL oluşturulmaktadır. Bu durumda kopya sayfa problemi ortaya çıkabilmektedir. Sitenizin kopya problemine çok fazla bulaşmadan doğru bir biçimde dizine eklenmesini istiyorsanız ek dosya sayfalarını yazıya yönlendirmelisiniz. Bunun için Yoast SEO eklentisini kullanabilirsiniz.
30. Uzun ve İstatistiklerle Dolu İçerikler Oluşturmalısınız
İstatistiklerle desteklenmiş olan uzun içerikler kısa içeriklerden çok daha fazla işe yaramaktadır. Bu tür yazılar aynı zamanda daha fazla link almanıza yardımcı olacağından sitenizin arama trafiği elde etmesi açısından faydalı bir durum olacaktır. İçerisinde en az 2000 kelimenin yer aldığı içerikler oluşturmalı ve sektörünüzde takip edilen birisi olmalısınız. İlle de 2000 kelimelik bir içerik oluşturacağım derken içeriğin saçma bir hale gelmemesine de dikkat etmeniz gerekmektedir. Yazmak için yazmamalısınız.
31. Güçlü ve Dikkat Çekici Başlıklar Yazmalısınız
Dikkat çekici başlıklar oluşturmak içerik oluştururken dikkat etmeniz gereken en önemli noktadır. Başlıklar yazının içerisinde ilk dikkat çekecek noktadır. Bir başlık oluştururken kullanıcıyı yazıyı okumaya ikna etmelisiniz.
32. Fayda Odaklı İçerikler Yazmalısınız
Oluşturduğunuz içerik etkili olmasını istiyorsanız fayda odaklı olmalısınız. İçerikte farklı bir şeylerin olmasına özen göstermelisiniz. İçeriğin okuyucuya belirli değerler sunmasına özen göstermelisiniz. İçerik oluştururken başlıklardan sonra en çok dikkat etmeniz gereken konu bu olmalıdır.
33. Madde İşaretleri ve Rakamlar Kullanmalısınız
İçeriklerin başlıklarına rakamlar eklemeniz durumunda onları daha güçlü ve tıklanabilir bir hale dönüştürebilirsiniz. Bununla birlikte madde işaretlerini kullanarak içeriğin kolay bir biçimde tüketilmesini sağlamalısınız.
34. Büyük Harflerle Anahtar Kelimeleri Vurgulamalısınız
Her anahtar kelimenin ilk harfini büyük harfle yazarak onun ön plana çıkmasını sağlayabilirsiniz. Anahtar kelimeler SEO için önemli faktörlerden birisi olduğundan bunların ilk harfini büyük yazmak okuyucunun ilgisini çekebilmektedir.
35. İçeriği Yayınlamadan Önce Kontrol Etmelisiniz
Bir içeriği yayına almadan önce onun tüm yönlerini kontrol etmelisiniz. Özellikle içerikte yazım hataları yapmamalısınız. Bir içeriğin okuyuculara kaliteli gelmesini istiyorsanız bu kontrollere dikkat etmelisiniz. Bu sayede arama motorunda daha fazla görünürlük elde edebilirsiniz.
36. İlgi Çekici Görseller ve Videolar Kullanmalısınız
İçerikte sadece anlatmak yeterli olmayacaktır. Kulaktan kulağa yayılan pazarlama kampanyalarının en önemli yanları görsel olarak ilgi çekici olmalıdır. İçeriklerde ilgi çekici görseller kullanarak kullanıcının dikkatini çekebilir ve dönüşümleri yükseltebilirsiniz.
37. İçerikleri Sık Sık Güncellemelisiniz
Site içeriğini ve blog yazılarını düzenli olarak güncelleyerek sitenizin arama motorundaki görünürlüğünü yükseltmeyi başarabilirsiniz. Bu görünürlük sayesinde daha fazla trafik ve dönüşüm elde edebilirsiniz.
38. Yerel Atıfları Kullanmalısınız
Yerel atıflar şirketinizin ismi, adresi ve telefon numarası gibi bilgileri farklı sayfalarda paylaşmaktır. Yerel atıflardan faydalanarak yerel sıralamanızı yükseltebilir ve daha fazla marka bilinirliğine sahip olabilirsiniz.
39. Sıralamaları İyileştirmek İçin Rel Canonical Etiketini Kullanmalısınız
Rel canonical etiketi kopya URL problemi yaşamanıza engel olmaktadır. Bu tür bir probleme sahip olmadığınız için dizine eklenme konusunda sitenizin daha verimli ve hızlı olmasını sağlayabilirsiniz. Sitenizde bu özelliğin olmasını istiyorsanız Yoast etiketinden faydalanabilirsiniz.
40. GTMetrix ve Pingdom Kullanarak Site Hızını İyileştirmelisiniz
Siteniz yavaş olursa hiçbir şey elde edemezsiniz. Ziyaretçilerin sitenizden memnun kalmasını istiyorsanız sitenin hızlı bir biçimde açılmasını sağlamalısınız. Bunu başarmak için site hızı konusunda size çeşitli önerilerde bulunabilecek GTMetrix ve Pingdom gibi adreslerden faydalanabilirsiniz.
41. Reklamları ve Açılır Pencereleri Azaltmalısınız
Uygun olmayan reklamlar son derece sinir bozucudur. Bunlar hemen çıkma oranının yüksek olmasına neden olabilmektedir. Trafik kaybı yaşamamak ve arama motoru sonuç sayfasında daha düşük sıralamaya sahip olmamak için reklamları azaltmayı düşünmelisiniz.
42. İletişim Sayfasını Güncellenmelisiniz
İletişim formunu kişiselleştirmeyi tercih etmelisiniz. Müşteri tabanınızı büyütmek için iletişim formunun ilgi çekici ve kullanıcı dostu olmasını sağlamalısınız. Bunun için biraz zamana ayırmalı ve iletişim sayfanızı iyileştirmek için elinizde bulunan fırsatları değerlendirmelisiniz.
43. SSL Sertifikası Kullanarak Sıralamanızı Yükseltmelisiniz
Google SSL sertifikası kullanan siteleri ödüllendirmektedir ve bunu onların sıralamasını yükselterek gerçekleştirmektedir. Sitenizde daha güvenli bir hizmet sunduğunuz için müşterilerin güvenini kazanmayı başarabilirsiniz.
44. Sayfa Yüklenme Hızını İyileştirmek İçin CDN Kullanmalısınız
İçerik ulaştırma ağı veya bilinen adıyla CDN kullanarak sadece sitenizin hızını yükseltmiş olmazsınız. Aynı zamanda kullanıcı deneyimini iyileştirmek adına önemli bir adım atmış olursunuz. Sitenizin cevap verme süresini düşürdüğünüz için aynı zamanda sitenizin sıralamasını iyileştirebilirsiniz. Max CDN veya CloudFlare kullanarak siteniz için söz konusu geliştirmeleri yapmayı başarabilirsiniz.
45. SEO Eklentisi Kullanarak Sitenizi Optimize Etmelisiniz
Sitenizde WordPress kullanıyorsanız SEO stratejisi uygulamak diğer sitelere göre çok daha kolay olacaktır. WordPress kullanıyorsanız var olan birbirinden faydalı SEO eklentilerinden birini kullanarak çalışmalarınızı daha güçlü bir hale getirebilirsiniz.
46. Sitenizin Performansını Geliştirmek İçin Denetleme Yapmalısınız
Bir site SEO denetimi gerçekleştirerek sitenizin performansını geliştirmeyi başarabilirsiniz. Sitenizin performansını geliştirdiğiniz zaman sitenizden elde edeceğiniz dönüşüm miktarını da yükseltebilirsiniz. SEOMator, Screamingfrog, Ahrefs, SemRush gibi araçlar kullanarak sitenizin SEO denetimini başarılı bir biçimde gerçekleştirebilirsiniz.
47. 301 Yönlendirmelerini Etkili Kullanmalısınız
301 yönlendirmeleri sitenizin SEO değerini korumanıza yardımcı olur. Bir sayfayı başka bir sayfaya taşımayı tercih ederseniz bunu 301 yönlendirmesiyle gerçekleştirerek sayfa değeri, alan adı otoritesi gibi değerleri yeni sayfaya aktarmayı başarabilirsiniz. WordPress’te 301 yönlendirmelerini yönetebilmek için User Redirection eklentisini kullanmayı düşünebilirsiniz.
48. Sosyal Paylaşım Görsellerini Optimize Etmelisiniz
WordPress’te Yoast SEO kullanarak sosyal paylaşım görsellerini optimize etmeyi başarabilir ve aynı zamanda sitenizin organik arama sıralamasını yükseltebilirsiniz.
49. Sosyal Sinyallerden Faydalanmaya Çalışmalısınız
Sosyal sinyaller arama motoru sıralamaları için oldukça önemlidir. Bu nedenle sosyal medyada olan varlığınızı güçlendirmeli ve arama motorlarına daha olumlu sinyaller göndermelisiniz.
50. Arama Motoru ve Kullanıcı Dostu Sayfalar Oluşturmalısınız
Kullanıcı deneyimini ve site performansını iyileştirmeyi düşünmelisiniz. Bunun için arma motorlarının ve kullanıcıların beğeneceği türde açılış sayfaları oluşturmalı veya satın almalısınız.
51. Zayıf Sayfaları Kaldırmalısınız
Zayıf veya düşük kaliteye sahip olan sayfalar sitenize pek katkı sağlamazlar. Bunlara no-index etiketini ekleyerek onları arama motoru sonuçlarından çıkarabilirsiniz. Siteniz için bir standart belirlemelisiniz ve düşük kaliteye sahip olan zayıf içeriklerden kurtulmalısınız.
52. Klasik Sabit Sayfalar Oluşturmalısınız
Gizlilik politikası, iletişim, hakkında gibi sabit sayfalar oluşturmalısınız. Bunlar sayesinde sitenizin görünürlüğünü iyileştirebilir ve arama motorlarında sıralama açısından daha iyi sonuçlar elde edebilirsiniz.
53. Sitenizin Tarayıcı Uyumluluğunu Test Etmelisiniz
Sitenizin farklı tarayıcılarda düzgün bir biçimde açıldığından emin olmalısınız. Bu sayede olası trafik kayıplarını önleyebilirsiniz. BrowserStack gibi araçlardan faydalanarak bu uyumlulukları test etmeyi başarabilirsiniz.
54. Gerekliyse AMP Kullanmalısınız
AMP yani Hızlandırılmış Mobil Sayfalar bir açık kaynak kodlu projedir. Bu proje sitelere ait sayfaların mobilde daha hızlı açılmasına yardımcı olmaktadır. İçerikleriniz için AMP kullanarak kullanıcıların mobil deneyimlerini iyileştirmeyi başarabilirsiniz. Google AMP sayfalarına öncelik tanıdığı için bunları uygulamak sitenizin daha iyi sıralamaya sahip olmasına yardımcı olabilecektir.
55. Blog Yazısı Başlıklarını Anahtar Kelimeyle Başlatmalısınız
Arama yapan kişilerin oluşturduğunuz içeriklere tıklamasını istiyorsanız blog yazılarınızı anahtar kelimeyle başlatmalısınız. Oldukça iyi oluşturulmuş bir blog başlığı kullanıcının ilgisini çekebilecek ve arama motorlarından trafik elde etmenizi sağlayacaktır.
56. Başlıkta Niteleyici Kelimeler Kullanmalısınız
Arama yapan kullanıcılar genellikle 2018, en iyi, inceleme, en yüksek, rehber gibi niteleyici kelimelerin olduğu başlıklara yönelmektedirler. Başlıklara bu niteleyici kelimeleri ekleyerek içerik hakkında kullanıcıya daha detaylı bilgi sunabilirsiniz. Bu sayede sitenizin kullanıcı deneyimini değerini yükseltmeyi başarabilirsiniz.
57. W3C Onaylaması Yapmalısınız
W3C tarafından onaylanmış bir biçimlendirme kodu sitenizi arama motoru dostu yapacaktır. Bu biçimlendirme onaylaması doğrultusunda sitenizin temiz bir HTML koduna sahip olduğundan emin olabilirsiniz. Bu temiz kod yapısı sayesinde siteniz sıralama açısından çok daha avantajlı olacaktır.
58. URL Başlangıcında Anahtar Kelime Kullanmalısınız
Hedeflediğiniz anahtar kelimeyi URL’ye ekleyerek sitenizin tıklanma oranını yükseltebilirsiniz. Bu aynı zamanda size belirli bir URL’nin ne hakkında olduğunu anlatma fırsatı sunacaktır. Arama motorları ve aynı zamanda kullanıcılar URL’ye bakarak sayfada yer alan içeriğin ne olduğunu anlayabilecektir.
59. robotst.txt Dosyasında JavaScript ve CSS Niteliklerini Engellememelisiniz
Arama motorlarının JavaScript ve CSS dosyalarına erişimlerini engellemeniz durumunda sitenizin sıralaması olumsuz yönde etkilenebilecektir. Bazı insanlar bu klasörleri güvenlik amacıyla engellemeyi tercih etmektedirler. Artık robotst.txt dosyasında bu niteliklere ait engellemelerin kaldırılması gerekmektedir. Bu sayede arama motorlarının sitenizi çok daha verimli bir biçimde taramasını sağlayabilirsiniz.
60. Siteniz İçin Ambarlar Oluşturmalısınız
Ambar her ne kadar buraya ait bir terim olmasa bile bu yönteme verilen isimdir. Sitenizin sayfalarını bir arada tutarak belirli ambarlar oluşturmalısınız. Bu ambarlar vasıtasıyla linkleri ve içerikleri bir arada tutarak arama motorlarının sitenizi çok daha kolay bir biçimde dizine eklemesini sağlayabilirsiniz. Ek olarak arama motoru sonuç sayfasındaki sıralamalarını iyileştirebilirsiniz.
#Site Dışı SEO Kontrol Listesi
61. Search Console Üyeliği Almalısınız
Google Search Console sitenizde yer alan popüler anahtar kelimelerin neler olduğunu, hangi sayfaların dizine eklendiğini, dahili ve harici linkleri ve sitenizde yer alan diğer nitelikleri göstermektedir. Özellikle de Search Analytics kısmında yer alan anahtar kelimeleri analiz etmeli bu anahtar kelimeler arasında gösterim sayısı yüksek fakat ortalama konumu kötü olan anahtar kelimelere odaklanmalısınız.
62. Google Yerel Listelemeye Kayıt Yapmalısınız
Sitenizi yerel listelemeye kaydetmeniz gerekmektedir. Google My Business kaydınızı yaparak sitenizi yerel SEO ve site görünürlüğü açısından iyi performans göstermesini sağlamalısınız.
63. Sosyal Marka Sayfaları Oluşturmalısınız
Arama motoru sonuç sayfasında daha iyi sıralamaya sahip olmak ve daha fazla organik trafik elde etmek için Facebook, Twitter ve Google+ gibi büyük yerlerde markanıza ait profil sayfaları oluşturmalısınız.
64. Google’ın Disavow Aracını Kullanmalısınız
Sitenize gereksiz ve doğal olmayan linkler geliyorsa Google’ın sunmuş olduğu Disavow aracından faydalanarak bu linklerle bağlantınızı kesmelisiniz. Bu sayede sitenizin arama motoru performansını iyileştirebilirsiniz. Bağlantıları reddederken çok dikkatli olmalısınız.
65. Link Elde Etmeye Çalışmalısınız
Sitenize gelen kaliteli link sayısını yükseltmek istiyorsanız kaliteli, kullanışlı ve bilgilendirici içerikler üretmek için çaba göstermelisiniz.
66. Google İşletmem Yorumlarını Kullanmalısınız
Google arama sonuçlarında yorumları göstermekten hoşlanmaktadır. Bununla birlikte markanız için yapılacak olumlu yorumlar markanızın daha güvenilir olmasını sağlayacaktır. Bu sayede siteniz daha fazla tıklanma oranına ve dönüşüme sahip olabilecektir.
67. Forumlarda Aktif Olmalısınız
Forumlarda aktif olarak yüksek kaliteye sahip linkler elde edebilir, sitenize trafik çekebilir ve marka bilinirliğini yükseltebilirsiniz.
68. Facebook Reklamlarını Kullanmalısınız
Facebook Reklamları aracılığıyla web sitenize nitelikli trafik çekebilirsiniz. Benim önerim kesinlikle hedef kitle reklamları çıkmanızdır. Bunun için piksel kodunu sitenize eklemeniz, sitenize giren hedef kitlenizi büyütmeniz ve daha sonra reklam çıkmanız yönünde olacaktır. Unutmayın Google geri gelen kullanıcıları çok sever, bunu uygulayan siteleri daha da çok sever.
69. Google AdWords ve TBÖ Reklam Kampanyalarını Kullanmalısınız
TBÖ ve AdWords kampanyalarına yatırım yaparak başlık ve açıklamalar konusunda daha iyi çalışmalar ortaya çıkartabilir, daha fazla tıklanma oranı elde ederek sitenizin trafiğini ve dönüşüm oranlarını iyileştirebilirsiniz.
70. Google Analytics Hesabınızı Kontrol Etmelisiniz
Google Analytics hesabınızı düzenli olarak kontrol etmek hangi SEO tekniklerinin işe yaradığını hangilerinin işe yaramadığını görmek için önemlidir. Google Analytics sitenizin trafiği ve performansı konusunda derinlemesine bilgi sahibi olmanızı sağlamaktadır.
71. Google Analytics’te Dahili Trafiği Hariç Tutmalısınız
Sitenizin performansıyla ilgili daha doğru bilgiler edinmek istiyorsanız dahili IP adreslerini Google Analytics’te hariç tutmanız gerekmektedir.
72. Anahtar Kelime Bulmak İçin Google Anahtar Kelime Planlayıcısı Kullanmalısınız
Google Anahtar Kelime Planlayıcısı anahtar kelime araştırması gerçekleştirmek için ihtiyaç duyduğunuz bilgileri sunabilmektedir.
73. Alan Adı Yaşının Önemli Olduğunu Bilmelisiniz
Alan adı yaşınızın epey yüksek olması Google’ın size daha fazla güvenmesi anlamına gelecektir. Ancak arama motorunda yüksek sıralama elde edebilmek için gerekli bir şey değildir. Bununla birlikte yeni alan adına sahip olmak yapacağınız çalışmalarda sizin için bir engel teşkil etmeyecektir.
74. Link Elde Etmek İçin İnfografik Tasarlamalısınız
İnfografikler kaliteli içerik üreterek site trafiğini yükseltmek için en kullanışlı yöntemdir. Benzer şekilde yüksek otoriteye sahip linkler elde etmek istiyorsanız yine infografik tarzı içeriklerden yararlanabilirsiniz.
75. Erişim Stratejinizi Geliştirmelisiniz
İyi bir erişim stratejisi SEO çalışmalarınızı etkileyici bir biçimde geliştirmek için gerekli olan unsurlardan birisidir. Erişim stratejisi kaliteli sitelerden link elde etmek için size yardımcı olabileceği gibi aynı zamanda çeşitli blog yazarlarıyla bağlantı kurabilmeniz için size destek olacaktır.
76. Ziyaretçi Yazarlıktan Faydalanmaya Çalışmalısınız
Ziyaretçi yazarlık sitenizin organik arama sıralamasını yükseltmeniz konusunda size yardımcı olacaktır. Ziyaretçi yazarlık aracılığıyla arama motorlarında sitenin görünürlüğünü yükseltmeyi başararak bu sonucu elde edebilirsiniz.
77. Soru Cevap Platformlarında Aktif Olmalısınız
Soru cevap şeklinde platformlarda aktif olarak sitenizin bulunduğu sektördeki sorulara cevap vermelisiniz. Gerektiğinde bu sorularla ilgili içerikler hazırlayarak onlara link vermelisiniz. Link verme işlemi yaparken dikkatli olmanızı öneririm. Size trafik sağlayamayacak trafik sağladıktan sonra bir davranış sergilemeyecek ziyaretçilerin yer aldığı platformlardan bağlantı vermeyiniz.
78. Bozuk Linklere Fırsatlarını Yakalamalısınız
Başka sitelerde yer alan bozuk linkleri bularak site yöneticisiyle irtibat kurabilirsiniz. Bu sayede onlara kendi sitenizden bir link vererek boşluğu doldurmaya çalışabilirsiniz. Teklifinizi kabul etmeleri durumunda yüksek kaliteye sahip sitelerden link elde etmiş olursunuz.
79. Rakiplerinizin Link Profilini Analiz Etmelisiniz
Sitenizin link profilini incelediğiniz gibi aynı zamanda rakibinizin link profilini de incelemelisiniz. Bunun için Moz Open Site Expleror aracını kullanmayı deneyebilirsiniz. Bu araç size önemli verileri gösterecektir. Sayfa otoritesi, alan adı otoritesi, linkler, çapa metni gibi çok farklı ve detaylı verilere buradan ulaşabilirsiniz. Böylece rakibinizin link oluşturma stratejisi hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.
80. RSS Beslemesini Ayarlamalısınız
Sitenizde yer alan içeriklerin daha kolay paylaşılmasını ve ön plana çıkmasını istiyorsanız sitenizin blog kısmında RSS besleme ayarlarını yapmalısınız. Bu belki çok büyük bir katkı gibi gözükmeyebilir ama içeriklerin dağıtımı için ihtiyacınız olan bir niteliktir.
81. Sitenin Açık Kalmasını Sağlamalısınız
Doğru barındırma hizmetini almak her şeyden önemlidir. Sitenizin başarısı doğru barındırma hizmetini aldığınız zaman mümkün olabilecektir. Problemsiz bir yayın hayatı yaşamak istiyorsanız en başarılı firmalarla çalışmayı tercih etmelisiniz.
Burada yer alan uygulanabilir tüm site içi ve site dışı SEO taktiklerini kullanarak sitenize ait sıralamaların yükselmesini sağlayabilirsiniz. Bunları bir araya getirerek hareket etmek tercih etmeniz gereken en doğru yöntemdir. Her yeni içerik yayınlamaya çalıştığınızda bu teknikleri ve yöntemleri aklınızda bulundurmanız gerekmektedir.
Bu içerikte yer alan maddeleri uygulayan web sitelerinin performansı artış göstermiştir. Bu uygulanmış ve kanıtlanmıştır. Kimsenin sizi kandırmasına izin vermeyin, araştırın, öğrenin ve uygulayın. Daha fazla içerik için SEO kategorimi ziyaret edebilirsiniz. Sizi çok güzel içerikler, stratejiler ve ipuçları bekliyor.