Son dönemde yapılan araştırmalar sitelerin aldığı trafik miktarının yarısından fazlasının organik aramalardan geldiğini göstermektedir. Bunun anlamı, arama motoru sonuç sayfasında sitenizin konumunun site trafiğinde doğrudan etkili olacağıdır. Hatta bu etki ücretli arama, e-posta, sosyal medya ve doğrudan trafikten çok daha değerli bir nitelik olma özelliğini taşımaktadır. Bu noktada dikkat çekmek önemli olabilir ama bunu başarmak son derece zordur.
Markaların ve firmaların büyük bir kısmı içerik pazarlama konusuyla ilgilendiklerini söylemektedirler. Bu firmaların büyük bir kısmı önümüzdeki dönemlerde bu konu için bütçelerini yükselteceklerini belirtmektedir. Bütçelerin yükseltilmesi daha fazla içerik anlamına gelmektedir.
Markalar bir şekilde yoğun bir biçimde oluşturulan içeriklerin arasından sıyrılmanın yolunu bulmalıdırlar. SEO işte bu noktada önem kazanan bir unsurdur. SEO birçok pazar ve departman için sorun halindedir. Daha önce bu tür çalışmaların altına imza atmamış markalar SEO ile ilgilenme açısından sorun yaşayabilmekte ve bu çalışmalara gerek vakit gerek ise bütçe ayırma konusunda tereddüt etmektedirler.
SEO sektöründe her şey zaman içerisinde değişebilmektedir. Müşterilerin beklentileri farklılaştığı için bu değişime ayak uydurmak gerekir. SEO yönetiminin 4 temeli hakkında bilgi edinmek hedef kitleye daha yakın olmanızı, başarıyı yakalamanızı ve markanızı büyütmenizi sağlayacaktır. Tüm pazarlamacıların bilmesi gereken temel bilgilere aşağıdan ulaşılabilir.
Beklentileri Tanımlama
SEO planı oluşturmanın ilk adımı beklentileri tanımlamaktır. Hedef kitle hangi konularla ilgileniyor, onlarla nasıl daha fazla etkileşim kurabilirsiniz, markanızı takip etmelerini nasıl sağlayabilirsiniz ve onları dönüşüm için nasıl ikna edersiniz gibi soruların sorulması gerekmektedir.
Sitenizde yer alan mevcut içeriklere göz atın ve başlayın. Hangi tür içeriklerin ve hangi tür konuların daha başarılı sonuçlar getireceğini anında fark edebilirsiniz. Trafik, dönüşüm ve kazanç açısından hangi içerik parçalarının diğerlerine göre daha olumlu sonuçlar verdiğini tespit etmelisiniz.
İçerik parçaları arasındaki linklere göz atın. İçerikleriniz gerçekten insanları satın almaya doğru yönlendiriyor mu kontrol edin. Sahip olduğunuz mevcut içeriklerin performansını ne kadar iyi takip ederseniz markanızın güçlü ve zayıf yanlarını bir o kadar iyi tanımlayabilirsiniz. Hedef kitlenin hangi içeriklere daha fazla ilgi gösterdiğini fark ettikten sonra onların istediği tarzda içerikler oluşturmak markanızın büyümesi açısından kıymetli bir adım niteliği taşıyacaktır.
Bunun dışında özellikle potansiyel müşterinin kişisel tercihlerine ve satın alırken izlediği yola dikkat etmelisiniz. Hedeflediğiniz pazar konusunda güçlü fikirleriniz olmalıdır. Bütçenizi yükseltmeli ve marka içerisinde motivasyonu yüksek tutmayı başarmalısınız.
Satın alma süreci içerisinde potansiyel müşterilerin neler görmek istediklerini anlamaya başladığınız zaman onların ihtiyaçlarını karşılayacak nitelikte içerikler oluşturmaya başlayabilirsiniz. Bu sayede müşterilerin ilgisini çekebilir ve satın alma sürecinde onları etkileyebilirsiniz. Potansiyel müşterileriniz satın almaya yaklaştıkça onlara daha hedeflenmiş içerikler sunabilirsiniz. Bunun için sektör içerisinde anahtar kelime araştırması gerçekleştirmeniz gerekmektedir.
Yüksek arama oranları insanların bulmak istedikleri bilgileri anlamanızı sağlar. Anahtar kelimeleri araştırarak arama motoru sonuç sayfasında yer edinmeye çalışmak potansiyel müşteri ile aranızdaki olan mesafenin biraz daha kapanması anlamına gelmektedir.
Rekabeti Değerlendirme
SEO çalışmaları kapsamında sadece kendi markanız için çalışma yapıp arama motoru sonuç sayfasında yükselmeye çalışmak yeterli değildir. Aynı zamanda rakiplerinizi sıralamada geride bırakmalısınız. Bu sebepten ötürü diğer markaların neler yaptığı, nasıl başarıya ulaştığı ve nerelerde başarısız olduklarını gözden geçirmelisiniz.
Raki siteler yeni anahtar kelimeler keşfetmek için idealdir. Müşterilerin hangi anahtar kelimelerle rakip sitelere gittiklerini bulmak size avantaj sağlar. Bununla birlikte onların geriye düştükleri alanları tespit ederek bu alanda ön plana çıkmayı düşünebilirsiniz. Örneğin rakipleriniz bir müşteri portföyüne hitap etme konusunda zayıf kalıyorsa sitenizde yer alan içerikleri bu yönde geliştirerek söz konusu müşteri portföyünü hedefleyebilir ve onların ilgisini çekebilirsiniz.
Bununla birlikte dilerseniz büyük anahtar kelimeler için en yüksek sıralamaya sahip siteleri gözden geçirebilirsiniz. Onların içeriklerini incelemek, sahip oldukları sıralamalara göz atmak ve içeriklerin nasıl optimize edildiğine bakmak size avantajlı stratejiler oluşturma konusunda yardımcı olacaktır.
İçerik Oluşturmak ve İçerikleri İyileştirmek
Anahtar kelime araştırması, satın alma süreci nitelikleri ve rakiplerin incelenmesi aracılığıyla bilgiler edindikten sonra yüksek kaliteye sahip içerikler oluşturarak müşterilerin beklentilerini karşılamalısınız. Geniş kapsamlı yazılar oluşturmak ve bunları oluştururken anahtar kelime listesine sadık kalmaya çalışmak önemlidir.
İnsanlara anlamlı gelen bir şeyler paylaşmak onların gelecekte tekrardan sayfanızı ziyaret etmesini sağlayacaktır. Unutmayın, markanızın söz ettiği şeylerin yeni olmasına gerek yoktur. Başkalarının söylediklerini kendi dilinizle harmanlayarak tekrar dile getirebilirsiniz.
Bunun dışında keşfedilmesi gereken yeni fikirleri araştırmalısınız ve bulunduğunuz sektörde profesyonel ama aynı zamanda özgün yaklaşımlar ortaya koymalısınız. İçerik oluşturulduktan sonra ilgili içeriği yine özgün bir biçimde gözden geçirerek en iyi şekilde iyileştirmelisiniz:
- Anahtar kelimeleri doğal bir biçimde içerikte kullanmalısınız.
- Başlıklar, alt başlıklar, URL ve alt etiketinde anahtar kelimeleri kullanmalısınız.
- Dahili ve harici linkler yardımıyla sayfalarınızı birbirine bağlayarak bir link ağı oluşturmalısınız.
- Sayfalarınız sorunsuz bir biçimde site haritanızda olmalıdır.
- Sitenizin hızını iyileştirmelisiniz.
- Mümkünse yerel anahtar kelimeler kullanmaya özen göstermelisiniz.
- Sitenizin mobil için uygun olduğundan emin olmalısınız.
- Hedef kitlenize uygun şekilde etkili bir dağıtım sistemiyle çalışmalısınız. Sosyal medya ve e-postalar dahil olmak üzere onların olduğu her yerde olmalısınız.
- Ek olarak sahip olduğunuz backlinkleri ve backlink fırsatlarını gözden geçirmelisiniz. Birileri sizden bahsettiği halde link kullanmaktan kaçınıyorsa onlarla iletişim kurup link eklemelerini isteyebilirsiniz.
Sonuçları Değerlendirme
Bu SEO yönetim sistemine ayak uydurmak istiyorsanız son adımı es geçmemelisiniz. Son adım sonuçları değerlendirme aşamasıdır. Elde ettiğiniz veriler çalışmalarınızın ne durumda olduğunu ortaya koyacağı gibi gelecek kampanyalarda ne tür bir yol izlemeniz gerektiği konusunda size bilgi verecektir. Bu sayede bütçe ve kaynak konusunda daha sağlıklı adımlar atabilirsiniz.
Oluşturduğunuz kampanyanın her aşamasını izlemelisiniz. Yöneticilere neler olduğunu, SEO çalışmalarının yatırım getirisi konusunda neden ve nasıl önemli olduğunu açıklamalısınız. SEO çalışmalarının markanıza nasıl değer kazandıracağını iyi açıklamalı ve stratejilerinizi bu doğrultunda geliştirmeye devam etmelisiniz. Marka liderleri rakamlar görmekten hoşlanırlar. Özellikle yatırım getirisi konusunda onlara olumlu şeyler söylemek fikirlerinizi daha değerli kılacaktır.
SEO özgün çalışmaları içermektedir. Sonuçları alabilmek için beklemek gerekir ve anlık getiriler son derece nadir görülmektedir. Zaman içerisinde alacağınız yola özgü kaliteli bir hikaye oluşturmalı ve bunu en iyi şekilde sunmalısınız. Çalışmalarınızın markanın hedeflerine olan yakınlığını ortaya koymalısınız. Bilinirlik, dönüşümler ve kazanç sunumlarda temel önceliğiniz olmalıdır.
İnsanları satın alma sürecine ikna etmek kabiliyetiniz, hemen çıkma oranlarınız ve kazanç miktarınız gibi nitelikleri özellikle yakından takip etmelisiniz. Bu alanda alınacak kötü sonuçlar yönetim planında bir aksaklık olduğunun göstergesidir. İçerik kalitesi zayıf olabileceği gibi potansiyel müşteri profilini belirlerken hatalar yapmış olabilirsiniz. Elde ettiğiniz verileri analiz ederek ileriye dönük kararlı adımlar atmayı başarabilirsiniz.
SEO yönetimi pazarlamacılar için büyük bir zorluktur. Teknoloji ilerleyip beklentiler değiştikçe bu alandaki çalışmalarda değişiklikler söz konusu olur. Geçerli bir strateji uygulamak için hedef kitleyi merkeze almalısınız, onlarla etkileşimi yüksek tutmalısınız ve markanıza olumlu sonuçlar sunabilecek adımlar atmalısınız.