SEO sektöründe neler olduğunu tahmin edebilmek her zaman kolay bir iş değildir. Bunu başarabilmek için neler olup bittiğini tarafsız ve bilgi dolu bir biçimde paylaşan kişilere odaklanmak gerekmektedir. Tıpkı bu yazıda yer alan bilgiler gibi belirli bilgilere odaklanarak müşterilerinizle ilişkilerinizi gözden geçirebilir ve daha güçlü bir uzmanlık alanı oluşturabilirsiniz.
SEO uzmanları her zaman yaptıkları alışverişlerin kayda değer olduğundan emin olmak ve müşterileriyle en iyi şekilde iletişim kurmak isterler. Ancak bazı durumlarda beklentiler çok yüksek tutulduğundan elde edilecek sonuçlar farklı olabilmektedirler. Sürekli olarak kendini geliştiren bir sektörde yer alıyor olmak müşterilerle ilişkileri geliştirmek ve onlara daha iyi hizmet verebilmek için gerekli olan en önemli niteliklerden birisidir.
1. Asla Müşterilerinizi Bilerek Riske Atmayın
Pazarlama alanında çalışıyor olmak sürekli olarak risk ve ödül dengesini değerlendirmeyi gerekli kılmaktadır. Özellikle algoritmaların sürekli olarak değişim gösterdiği bir alanda çalışıyor olmak bu gerçeği pekiştirmektedir. Bugün işe yarayan bir taktiğin yarın işe yarayabileceğinin bir garantisi yoktur. Ancak her şeyin algoritma değişikliklerinin ötesinde işleyiş gösterebileceğini unutmamak gerekir.
Çalışmalarınızı kabul görmüş olan taktiklerle yapabilirseniz sürdürülebilir bir başarı temeli oluşturabilirsiniz. Eğer taktiklerinizi kabul görmeyen ve siyah şapka olarak nitelendirilen yöntemlerle yaparsanız sonuç alır ve ardından elde ettiğiniz tüm değerleri kaybedersiniz. Bu konuyu müşterilerinize açtığınız zaman onların tercihi her zaman çabuk sonuç elde etmenizi sağlayacak yöntemlerden yana olacaktır. Siz bir profesyonel olarak müşterilerinizi asla riske atmamalısınız ve onlara bu tür yöntemlerin neden sakıncalı olduğunu anlatmalısınız.
2. Her Koşulda Muazzam Şeffaflık ile Çalışmalısınız
Çalışmakta olduğu SEO ajansından memnun olmayan bir müşteriyle konuşmanız durumunda birazdan okuyacak olduklarınıza benzer şeyler duyabilirsiniz. Bir müşteri SEO ajansına hangi taktikleri kullandıklarını söylediklerinde “özel teknikler” yanıtı alıyorsa onun verilen hizmetten memnun olmasını beklememelisiniz.
SEO ile uğraşan hemen hemen herkesin bilebileceği üzere özel teknik diye bir şey yoktur. Arama motorlarını aldatmak veya oyunun kurallarını değiştirmek artık mümkün değildir. Modern çalışmalar site içi SEO, orijinal ve yüksek kaliteli içerik ve uygun sitelerden alınan linkler temelinde gerçekleştirmektedir.
Artık sırlar, özel yöntemler veya sihirli adımlar yoktur. Başarılı olmak isteyen kendini eğitmek ve ilgili alanlarda ön plana çıkmak durumundadır. Bir müşteriye hizmet veriyorsanız neler yapacağınızı ona anlatmalı ardından elde edilebilecek etkiler konusunda onlara bilgi vermelisiniz. “Onlara bu bilgileri verirsem kendileri de yaparlar” diye düşünerek yola çıkarsanız müşterinizle ilişkileriniz konusunda en başından hata yapıyorsunuz demektir.
Müşteriler çeşitli nedenlerle sizinle çalışmak isterler. Müşteriler anlamadıkları işleri size yaptırmak için kapınızı çalarlar. Bazı müşteriler ise bir şeyleri yapabilme kabiliyetinize güvendikleri için sizi tercih ederler. Bir takım müşteriler SEO konusunda yeteri kadar bilgili olsalar dahi basit bir biçimde farklı bir yerden hizmet alarak kampanyalarının yürümesini sağlarlar.
İçerik oluşturma ve link oluşturma gibi çalışmaların hepsi yoğun çalışma ve çaba gerektirir. Bununla birlikte bu çalışmaları yerine getirebilmek için yüksek seviyede beceriye ihtiyaç vardır. Müşterilerin büyük bir kısmı bunları yapma becerisine sahip olmadığından size gelirler veya bu konulara vakit ayırmak yerine işletmelerinde farklı noktalarla ilgilenmek isterler. “Onlara bilgi verirsem kendileri yaparlar” diye düşünmek yerine her zaman şeffaf davranıp ihtiyaç duydukları tüm bilgileri onlarla paylaşmalısınız.
3. Mülkler, İçerikler ve Veriler Her Zaman Müşterilere Ait Olmalı
Yıllar önce kapanmış olan dijital ajanslardan bir tanesi kapandığında müşterilerinden birkaçı sitelerini taşıyabilecekleri sunucular arama yoluna koyulmuşlardır. Sunucu taşıma işlemlerinde bu tür durumlarla karşılaşabilmek normal olsa bile burada daha farklı bir problem bulunmaktadır. Dijital ajans kullanıcılara ait olması gereken analiz mülklerini kendi hesapları üzerinden oluşturmuşlardır.
Dijital ajansların izlemiş olduğu bu yöntem müşterileri her şeyi tamamen kaybetme riskiyle karşı karşıya bırakmaktadır. “Bir site yöneticisi ortadan kaybolursa her şey ortadan kaybolur” ilkesi bu tür işlerde çok sık karşılaşılan bir durum olsa bile bu yanlışa artış düşülmemelidir. Çünkü bu tür özel mülklerin ortadan kaybolması demek tüm dijital çalışmalara en başından başlanması demektir.
Müşterilerinize ait olması gereken tüm hesapları onlara vermelisiniz. Bu hesaplara tam erişimlerinin olduğundan emin olmalısınız. Daha sonra kendi ekibinize ait hesaplara erişim vererek işlerinizi kesintisiz bir biçimde gerçekleştirebilirsiniz. Böylelikle gelecekte siz yokken dahi müşterilerinize ihtiyaç duydukları tüm mülklere ve hesaplara erişim sağlayabilme garantisini sunmuş olursunuz.
4. İhtiyaç Duyulduğunda Özel Uzmanlarla Çalışmalısınız
Gerçek bir profesyonelin en önemli özelliği ihtiyaç duyduğu zaman dışarıdan uzmanlık desteği almaktır. Bu senaryoyla karşı karşıya kaldığınız zaman sizden daha kalifiyeli kişilerden mutlaka destek almalısınız. Birbirinden farklı alanlarda kendisini ispatlamış olan kişilerle çalışmak demek müşterilerinize daha iyi hizmet verebilmeniz anlamına gelmektedir.
SEO hizmeti sunma konusunda yeteri kadar iyi olsanız bile SEO çalışmalarının tüm alanlarını kapsayacak nitelikte üst düzey kalitede hizmet verebilmek sizin için dahi çok mümkün olmayacaktır. Mobil odaklı çalışma için kapınızı çalan bir müşteriye ihtiyaç duyduğu hizmeti kaliteli bir biçimde sunabilmek için işini sizden daha iyi yaptığına emin olduğunuz kişilerden destek alabilirsiniz. Bu kişinin mobil SEO alanında sahip olduğu bilgi sizi yanıltmamalıdır çünkü aynı kişinin link oluşturma çalışmaları konusunda yeterli bilgiye sahip olduğunun bir garantisi yoktur.
Bu adımı atmak istiyorsanız elbette bunun müşteri açısından ek bir masraf olduğunu unutmamalısınız. Bunu müşteriye anlatmalı ve ihtiyaç duyduğunuz desteği alarak çalışmalarınızın başarısızlık riskini minimum düzeye indirdiğiniz konusunda onları ikna etmelisiniz. En iyi sonuçları ortaya koymak istiyorsanız her zaman işini iyi yapan kişilerle çalışmayı düşünmelisiniz.