SEO Stratejinizi Sabote Eden 9 SEO Hatası

Web sitemizin SEO süreçleriyle ilgilenmeye başladığımız ilk zamanlarımızda oldukça heyecanlı oluruz. Bir şeyler yapmak için her yolu dener mücadele ederiz. Ancak harcadığımız zamanın ve yatırımların karşılığını alamayınca bu heyecanımız azalır. Hemen aklımıza şu soru gelir: “Acaba nerede yanlış yapıyorum?” ya da “Yanlış bir şeyler mi yapıyorum?”

Emin olun bu soruyu tek soran siz değilsiniz. SEO için mücadele eden, web sitesinin performansını artırmak isteyen ama bir türlü artıramayan her site sahibi bu soruyu sorar.

Negatif SEO. Bu terimi daha önce duydunuz mu? Sadece birilerinin size negatif çalışmalar yapmasıyla ortaya çıkan bir konu değildir. Sizin yapmış olduğunuz çalışmalarda Negatif SEO’yu doğurabilir. Geçmiş dönemde yaptığınız backlink çalışmaları, etiket kullanımı, düşük kaliteye sahip içerik üretimi, içerikleri anahtar kelimelerle doldurma, kırık bağlantıların düzenlenmemesi, sahte trafik gönderme vb.. konular. Bu ve benzeri SEO hataları yüzünden web sitenizin performansı olumsuz olarak etkileniyor.

Sizin için hazırladığım bu içerikte SEO stratejinizi sabote eden 9 hatayı öğrenecek ve bu hatalarla alakalı düzeltme süreçlerine başlayıp sitenizin performansını artırabileceksiniz.

Kaçınmanız Gereken 9 SEO Hatası

Aşağıda sizler için paylaştığım 9 hatayı dikkate alır ve bu hataları iyileştirirseniz daha çok organik trafiğe ulaşabilirsiniz.

Hata 1: Web Sitenizi Anahtar Kelimelerle Doldurma

Anahtar kelimeler, hedef kitlenize ulaşmanız için en değerli stratejinizin başında yer alır. Ancak, anahtar kelimelerin kötü olmaya başladığı bir nokta var. Anahtar kelime yoğunluğu ve bu kelimeleri gereksiz oranda kullanarak içerik üretmeye başladığınızda Google web sitenizi ödüllendirmeyebilir. Bu nedenle içerik kalitesini düşüren bu hatayı kesinlikle yapmamalı eğer yaptıysanız hemen düzenlemeye başlamalısınız.

Örnek: 100 kelimeden oluşan bir SEO İçeriği hazırladığımı ve bu içeriğin içerisinde 30 defe SEO kelimesini tekrarladığımı düşünün. Her 3 kelimeden bir bu kelimeyi görmekten ve okumaktan sıkılmaz mısınız? Bir kere içerik doğru olmaz değil mi?

Google, web sitelerini anahtar kelime doldurma yoluyla sıralamaya sokmaya çalışan kişileri cezalandırmak için elinden gelen her şeyi yapar. Ne olursa olsun bunu engellemek ve düzenlemek için çalışmalısınız.

Hata 2: Meta Açıklamaları ve Başlık Etiketlerini Yok Sayma

Arama motoru sonuç sayfasında gözüken bu iki kriter nasıl göz ardı edilebilir ki? Başlık ve açıklamalarınızı gerçekten doğru yazdığınıza inanıyor musunuz?

Başlık etiketi ve meta açıklama arama yapan kişilere web sitenizde ne olduğunu anlatan kriterlerdir. Bu iki kriteri, arama yapan kullanıcıların web sitenize tıklamasına teşvik edeceği biçimde ayarlayamıyorsanız güçlü bir arama motoru optimizasyonu stratejisini kaçırıyorsunuz demektir.

Hata 3: Yavaş Web Sitesi

Yavaş açılan web sitesi performansınıza çok ciddi zararlar verir. Hele hele bu dönemde performans olayı daha da büyük önem kazandı.

Web sitenizin yüklenmesi uzun zaman alıyorsa, ziyaretçilerin web sitenizi terk etme olasılığı çok daha yüksek olacaktır. Davranışa çok önem veren Google bu tür bir davranışa duyarsız kalmayacak web sitenizi ödüllendirmeyecektir. Hatta ve hatta cezalandıracaktır.

Web siteniz ne kadar hızlı açılırsa performansa o kadar katkı sağlar. Web siteniz çok hızlı olmayabilir ama çok yavaş olma olasılığı yüksek bir orana sahiptir. Yavaş açılan sitelerden ziyaretçiler rahatsız olur peki sen? Sen rahatsız olmaz mısın? Hemen web sitenin yavaş açılan tespit et ve iyileştirmeye başla.

Web site hızını test edebileceğin Araçlar;

Hata 4: Kırık Bağlantılar

Web siteniz için içerik yazmaya devam etmeniz, kırık bağlantı olasılığı artıracak bir konu olabilir. Bilginiz olmadan bir sayfanın silinmesi ya da bağlantı verdiğiniz bir sayfanın kaldırılması bu duruma sebebiyet verecektir. Peki kırık bağlantıları kontrol ediyor musunuz? En son ne zaman tarama yapıp kırık bağlantıları tespit ettiniz? Ne zaman bu tür problemleri düzelttiniz?

Google, kırık bağlantılara sahip olan web sayfalarına sahip siteleri güncel olmadığını düşünerek dikkate almaz. Eğer WordPress kullanıcıysanız Broken Link Checker eklentisini farklı bir platform kullanıyorsanız Screaming Frog aracını kullanabilirsiniz.

Hata 5: Kısa İçerik Üretmek

Kısa içerik üretmek. Oldukça kolay ve keyifli değil mi? İçerikleri uzun tutmak, bilgilendirici ve sürükleyici içerikler hazırlamak her zaman kullanıcıların ve Google arama motorunun dikkatini çeker.

Bir kelime sayısına odaklanmayın. Google 500 kelime sever, kesinlikle 600 kelimenin üzerinde yazı hazırlamalısınız diyen kişilere kulak vermeyin. Yazmak için yazmayın gerçekten fayda sağlayacak içerikler üretin.

Hata 6: Düşük Kaliteye Sahip İçerik Üretmek

İçerik miktarı ve kalite tartışması uzun süredir devam ediyor. Birçok insan içerik miktarının kaliteden çok daha önemli olduğunu söylüyor.

İyi olmayan, düşük kaliteye sahip içeriklerle iyi konumlar elde etseniz bile bu kalıcı olmayacaktır. Bu şekilde gelen başarı sizi yanıltmasın. Kesinlikle bunun kalıcılığı olmayacaktır. Arama motorlarını bir yere kadar kandırırsınız.

Çok fazla kaliteli içerik üretmeniz çok kısa sürede sonuç almanızı sağlar.

Hata 7: Resimleri ve ALT Etiketleri Optimize Etmeyi Unutmak

Bir çok uzmanın unuttuğu bir konudur resimleri optimize etmek. Görsel aramalarda yer almak istemez misiniz? Görsel aramaların haricinde arama motoru sonuç sayfasında daha iyi konumları hedefliyorsanız resimlerinizin boyutunu ve ALT etiketleri optimize etmelisiniz.

Google resimlerini optimize edenle etmeyeni eşit şartlarda dikkate almaz.

Hata 8: Analiz Yapmamak

Her şey tamam peki ya analiz? Her şeyi doğru yaptığınızı düşündüğünüz noktada kaybedersiniz. Yapmış olduğunuz işlemleri, değişiklikleri, yenilikleri analiz etmeniz ve sonuca göre aksiyon almanız oldukça önemlidir.

Web sitesi analizi konusunda Google Analytics aracı oldukça önemli bir rol alır.

Verileri analiz ederken kendinize aşağıda yer alan soruları sorabilirsiniz;

  • Hedef kelimelerim için ne yapmalıyım?
  • En çok gösterim ve trafik alan kelimelerim nelerdir?
  • Hemen çıkma oranım nedir?

Hata 9: Yanlış Dahili Bağlantı İnşaası

Dahili bağlantılar oluşturmak, web sayfanızın otoritesini ve web sitenizin genel yetkinliğini artırmak için harika bir yoldur. Ancak bu konu oldukça yüksek bir öneme sahiptir ve çoğu zaman yanlış bilinir.

Dahili bağlantılar hemen çıkma oranını optimize etmeye ve daha iyi bir kullanıcı deneyimi yaşatmaya yardımcı olurlar.

**Dahili bağlantı kullanırken anahtar kelime kullanmak yerine direkt bağlantı kullanmayı tercih edebilirsiniz. Hem daha faydalı hem de daha mantıklı bir hamle olacaktır.

Sonuç

SEO çalışmalarının daha kolay olmasını isterdin değil mi?

Web sitesini kur, anahtar kelimeleri ekle, sağdan soldan bağlantı al ve Google arama motorunda yüksel. Bu şekilde yapılan SEO süreçleri çoooook eskide kaldı çoook. Şimdi stratejinizi sabote eden, büyümenize yardımcı olmayan aksine zarar veren kanalları kapatın ve yeni SEO hayatınıza başlayın.

Yani, yanlış, içeriğinizi dolduran anahtar kelimeleri, meta açıklamaları, başlık etiketlerini ve yanlış dahili bağlantıları kullanmadığınızdan emin olun.

Web sitenizin asla yavaş çalışmasına izin vermeyin ve analitiği göz ardı etmeyin.

Eklemek istedikleriniz var mı? Hemen yorum bölümü aracılığıyla bizlere ulaş hemen dikkate alalım.