SEO Kontrol Listesi

Yeni bir web sayfasını oluşturup yayına aldıktan hemen sonra arama motorlarına yönelik yapmamız gereken optimizasyon çalışmaları pek önemsemeyiz. Günümüzde hala bir çok kişisel ve ticari sitelerde optimizasyon eksiklikleri bulunmaktadır. Bu makalemde arama motorlarında yeni açılan web sayfalarının iyileşmesi için hazırladığım SEO kontrol listesini sizlerle paylaşıyorum. Bu liste oldukça işinize yarayacak, SEO süreçlerini kolaylaştıracak ve aynı zamanda planlama yapmanızı sağlayacaktır.

Aşağıda paylaştığım kontrol listesi bir web sitesinin SEO konusunda a’dan z’ye yapması gerekenleri içermektedir.

  • Web siteniz için bir google hesabı ve e-posta adresi oluşturunuz. Bu her ne kadar gerekli olmasa da oluşturmanızı öneririm.
  • Web sayfanıza Google Analytics entegrasyonunu yapınız.
  • Web sitenizi Google Webmaster araçlarına eklemeyi ihmal etmeyin.
  • Bing Webmaster ve Yandex Metrica araçlarına sitenizi eklemeyi ihmal etmeyin.
  • Eğer kullandığınız yazılım WordPress ise mutlaka işinizi kolaylaştıracak SEO eklentilerini kullanmanızı öneriyorum.
  • Web sitenizde bulunan 404 ve 500 hataları, yinelenen içerik, eksik başlıklar ve teknik hatalar için Google Webmaster araçlarını sık sık kontrol ediniz. Hataları düzeltiniz.
  • Sitenizde bulunan kırık bağlantıları tespit edin ve düzenleyin.
  • Google Arama Motorunun gelişmiş kelime araştırma aracı ile düşük aranma hacimli anahtar kelimeleri tespit edip bu kelimelere yönelik içerikler hazırlayın. Trafiğinizin yavaş yavaş artış sağladığını gözlemleyeceksiniz.
  • Rakiplerinizin bağlantılarını analiz edin ve araştırın. Bunun için Ahrefs, Open Site Explorer, Majestic SEO gibi platformları kullanabilirsiniz.
  • Sayfa URL yapısında birincil anahtar kelimelerinizin yer almasına özen göstermenizde fayda var.
  • Başlık etiketlerinizin 60 karakteri geçmemesine dikkat ediniz.
  • Meta açıklamalarınızın 160 karakteri geçmemesine dikkat ediniz.
  • H1 etiket kullanımına mutlaka dikkat etmelisiniz ve her sayfada en fazla bir H1 etiketi kullanmalısınız.
  • İçeriğe önem vermelisiniz. Arama motorlarından gelen ziyaretçilere yeterli bilgiyi aktarabileceğiniz içeriğe ve bilgiye sahip olmanız çok önemli. Yani gelen kullanıcı sitenizden kaçıp gitmeyecek, konularınız ile ilgilenmesi,sitenizin merak uyandırması, sitenizde gezinmesi şart.
  • İçeriklerinizden diğer sayfalarınıza SEO dostu bağlantılar sağlayın. Hedef URL ile birebir uyum sağlayan çapa metinler kullanmaktansa direkt sayfanın bağlantısını verebilirsiniz. Hedef kelimeye değil de sayfanın URL uzantısına bağlantı veriniz.
  • Sitenizde tekrarlanan içeriklere yer vermeyin. Bununla alakalı arama motorlarından ceza almamak istiyorsanız kanonik etiket kullanımına özen göstermenizde fayda var.
  • Siteniz için oluşturacağınız URL yapısı çok önemli. Arama motorlarının seveceği türde bağlantılar oluşturun.
  • Web sitenizin hızını mutlaka iyileştirin. Bunun için hız testi yapabileceğiniz araçları kullanabilirsiniz. Bu araçlarla alakalı daha fazla bilgi için bu bağlantıda yer alan yazımızı incelemenizi tavsiye ederim.
  • XML Site haritası oluşturun ve bu site haritasını Google Webmaster araçlarına ekleyin.
  • Bir Robots.txt dosyası oluşturun ve bunu Google, Yandex ve Bing Webmaster araçlarına ekleyin.
  • Markanız, itibarınız ve büyüyebilmeniz için muhakkak diğer platformlarda da yerinizi almalısınız. Aşağıda sizlere önereceğim tüm platformlara kayıt olup profil ya da sayfalarınızı oluşturmaya özen gösteriniz.