Web sitemizin arama sonuçlarında iyi performans gösterdiğinden emin olmak için çeşitli analizler gerçekleştirmemiz gerekir. Bu tür analizleri gerçekleştirebileceğimiz onlarca hatta yüzlerce araç bulunmaktadır. Bunlardan bir tanesi de SEMrush. Bu içerikte siz değerli ziyaretçilerim için SEMrush aracını tanıtacağım. SEMrush aracı sayesinde web sitenizin eksikliklerini tespit etmeyi, anahtar kelime araştırmayı, rakip analizi gerçekleştirmeyi ve karşılaştırmayı, hatta daha fazlasını öğrenebileceksiniz.
Bu içerik, alan adınız, anahtar kelimeleriniz, rakipleriniz ve sayfalarınız hakkında zengin bilgiler içerir. Aynı zamanda bu içerik sayesinde bazı reklam fırsatlarını da tespit edeceğinizi belirtmek isterim.
SEMRush Aracının 4 Ana Özelliği
SEMRush aracının 4 Ana özelliği bulunmaktadır. Bunlar: Alan Adı Analizi, Anahtar Kelime Analizi, Projeler ve GAP Analizi.
Alan Adı Analizi bir alana özgüdür. Arama çubuğuna bir alan adı (örneğin, “google.com”) yazarsınız ve bu konuda birbirinden değerli bilgilere ulaşmış olursunuz.
Anahtar Kelime Analizi, anahtar kelime odaklıdır. Markanızla ilgili bir anahtar kelime yazarsınız (örneğin, “deeplink nedir”) ve bu anahtar kelime ile ilgili ayrıntılara ulaşırsınız.
Projeler bölümü genellikle bir alana özgüdür. Çok sayıda müşteri için çalışan bir profesyonelseniz bu bölüm tam sizlik. Projelerinizi ekleyin ve hizmet verdiğiniz web siteleri için bir değerlendirme (Audit) başlatın.
GAP Analizi 5 alan adına kadar karşılaştırma yapabileceğiniz bölümdür. Analizleri “backlink”, “anahtar kelime” ve “toplu” olarak 3 ayrı özellikle gerçekleştirebiliyorsunuz.
Şimdi gelin bu özellikleri tek tek inceleyelim;
Alan Adı Analizi (Domain Analytics)
Alan Adı analizi yapmak için, SemRush’a giriş yaptıktan sonra üst tarafta yer alan arama çubuğunun solundaki açılır menüye tıklamanız daha sonrada açılan sayfada arama kısmına site adresinizi yazıp Search butonuna tıklamanız yeterli olacaktır.
Tüm Raporlar
- Organik Araştırma (Organic Research)
- Backlinkler (Backlinks)
- Reklam Araştırma (Advertising Research)
- PLA Araştırma (PLA Search)
- Görüntülü Reklamcılık (Display Advertising)
- Trafik Analizi (Traffic Analytics)
- Alan Adı Karşılaştırması (Domain vs. Domain)
- Anahtar Kelime Analizi (Keywords Overview)
- Gelişmiş Anahtar Kelime Aracı (Keyword Magic Tool)
- Backlink Karşılaştırması (Backlink Gap)
- Toplu Analiz (Bulk Analysis)
Şimdi yukarıda maddeler halinde paylaştığım tüm raporları tek tek inceleyelim.
Organik Araştırma (Organic Research)
Bu rapor ekranında Google arama sonuçlarının ilk 100 sonucu içerisinde yer alan anahtar kelimelerinizin sayısını, konumlarını, tahmini tıklama başı maliyetlerini ve tahmini trafik sayısını görebileceksiniz. Bu detayları mobil ve masaüstü olarak ayrı ayrı görebilirsiniz. Ayrıca ekranın tam ortasında tüm zaman dilimine ait verileriniz yer almaktadır. Bu verilerin hemen sağ tarafında arama motorlarından gelen trafiğin hangi özellik (video, arama, öne çıkan snippet, görsel) aracılığıyla geldiğini yüzdesel olarak inceleyebilirsiniz.
Yukarıda gördüğünüz ekran görüntüsünün hemen altında en popüler anahtar kelimelerinizin gösterildiği bir alan var. Bu bölümde anahtar kelimelerinizin hacimlerini, getirdiği trafiği ve ortalama konumlarına ulaşıyorsunuz.
Tabi Organik Araştırma bölümü yukarıdakilerle sınırlı değil. Diğer Organik raporlar aşağıdaki gibidir;
- Pozisyon Değişiklikleri
- Rakipler
- Sayfalar
- Alt Alan Adları
- URL
Pozisyon değişiklikleri özellik bölümüne girdiğinizde yeni çıkış yakalayan ve konum kaybeden kelimeleri inceleyebilirsiniz. Lost bölümüne tıkladığınızda konum kaybeden kelimeleri improved bölümüne tıkladığınızda ise konumu iyileşenleri görebilirsiniz.
Rakip analizi bölümünde ise en yakın rakiplerinizi görebilirsiniz. SemRush bu analizi ortak anahtar kelimelerinizden yola çıkarak ortaya çıkarıyor. Burayı incelemenizi kesinlikle öneriyorum.
Sayfalar özelliğinde ise en sık kullandığınız ve en çok trafik alan sayfalarınızı görebilecek ve inceleyebileceksiniz. Sayfalarınız kaç kelimeden ne kadar trafik alıyor bilmek istemez misiniz?
Backlinkler (Backlinks)
Raporun üst bölümünde yer alan “Otorite Puanı (Authority Score)” ve “Güven Puanı (Trust Score)” istatistiklerine özellikle dikkat etmenizi öneririm. Bu rakamlar (özellikle Güven Puanı) ne kadar yüksekse, sitenize sağlayacağı fayda da o kadar yüksek olur. Tabi backlink konusunda sadece Güven Puanına bakmak doğru değildir. Gerçekten sizinle alakalı bir web sitesi mi? Oradan alacağınız bağlantı size trafik sağlayacak mı? Trafik sağladıktan sonra gelen ziyaretçiler bir davranış içerisinde olacaklar mı? Backlink konusunu lütfen çok dikkatli ele alınız.
Bu raporda ayrıca toplam bağlantı sayınızı, bu bağlantıların kaç adet alan adından ve farklı IP adresinden geldiğini görebilirsiniz.
Bu içerikte bahsettiğim raporları uygulamalı olarak incelemenizi öneriyorum. Ücretli olan versiyonunu 30 gün boyunca ücretsiz kullanmak isteyenler yorum kısmı aracılığıyla kupon kodu talep edebilirler. 🙂
Yine yukarıda paylaştığım ekranda yeni bağlantıları ve kayıp yaşanan kaynakları görebilmektesiniz. Biraz aşağıya indiğinizde ise kaynak tiplerini, nofollow dofollow dağılımını, TLD ve ülke raporunu görebilirisiniz.
Reklam Araştırma (Advertising Research)
Eğer Google Adwords’ü kullanıyorsanız bu rapor özelliği tam sizlik. 🙂 Burada rakiplerinizin hangi anahtar kelimelere ne kadar yatırım yaptığını, kelimeler için hangi reklam metinlerini kullandıklarını ve trafiği hangi sayfalarına çektiklerini bulabilirsiniz.
Bu raporda anahtar kelimelerin pozisyon değişikliklerini, kelimelerin sağlamış olduğu trafik yüzdelerini ve yine kelimelerin trendlerini de inceleyebilirsiniz. Bu rapor size rakibinizle ilgili çok güzel veriler verecektir.
PLA Araştırma (PLA Search)
PLA “Ürün Listeleme Reklamları” anlamına gelmektedir. PLA ürünlerini çevrimiçi satan e-ticaret siteleri için tasarlanmış bir kanaldır. Bu özellik sayesinde rakiplerinizin ürün listeleme reklam performanslarını inceleyebilir, fikir alabilirsiniz.
Görüntülü Reklamcılık (Display Advertising)
Bu raporda, yayınlanan reklam sayısı, kaç yayıncının reklamları gösterdiğini ve reklamların kaç kez göründüğünü inceleyebilirsiniz. Rapor ekranında ülkeye, cihaza, reklam tipine, yayıncı kaynaklarına ve reklam görsellerine ulaşabilirsiniz. Rakiplerinizin hangi sitelerde hangi görüntüyle yer aldığını tespit edebildiğinizi düşünün. Nasıl ama? 🙂
Trafik Analizi (Traffic Analytics)
Rapor trafik verilerini sunmaktadır. Bu raporda masaüstü ve mobil trafik verileri ayrı ayrı sunulmaktadır.
Rapor ekranın aşağı kısımlarına indiğinizde trafik kaynaklarının yer aldığını göreceksiniz.
Acaba rakipleriniz trafiğini hangi kaynaklardan alıyor? Cevabı SemRush raporlarında gizli.
Anahtar Kelime Analizi (Keywords Overview)
SemRush anahtar kelime analizi raporu çok güzel veriler sunmaktadır. Özellikle Magic Tool özelliğini kesinlikle kullanmanızı öneririm.
Bu rapor sayesinde hem kendi sitenizi hem de rakip siteleri analiz edebilirsiniz. Rakipleriniz hangi anahtar kelimede kaçıncı sırada, bu kelimede ne kadar trafik alıyor? Bu soruların cevabını merak eder misiniz? Bence edersiniz.
Projeler
SemRush Ana Sayfasına giriş yapıp projenizi ekleyebilirsiniz.
Projenizi ekledikten sonra detaylı site denetimi, konum takibi, sayfa içi denetlemeler ve organik trafik analizi yapabilirsiniz. Ayrıca markanızı ve içeriklerinizi de inceleyebilir ve iyileştirmek için öneriler alabilirsiniz.