Google’ın dikkate aldığı 200’ün üzerinde sıralama faktöründen 67 tanesi içerik oluşturmayla ilgilidir. Yani içerik pazarlamacıları için en büyük zorluklardan birisi aynı zamanda zorlayıcı olan SEO dostu içerik oluşturmaktır. Ancak SEMrush kullanarak bunu üstesinden gelebilirsiniz.
SEMrush kullanarak içerik için ihtiyaç duyduğunuz ilhamı bulabilir ve içeriğinizi optimize edebilirsiniz. Bu araç içerik pazarlamacılarına şunun gibi bir iş akışı sunabilmektedir:
- Yeni içerik fikirleri bulmak.
- İnsanların konuyla ilgili aradıklarını keşfetmek.
- Hedef kitlenize en çok uyan başlıkları bulmak.
- İlgilendiğiniz konuda en iyi performansı gösteren rekabeti tespit etmek.
- Google’daki en iyi rakiplerinize dayanarak konunuz için yaklaşık bir kelime miktarı bulmak ve metin zorluğunu araştırmak.
- Gelecekteki içeriğiniz için doğru metin yazıcısını bulmak.
Tüm bu bilgileri tek bir araç üzerinden kolayca öğrenebilirsiniz. SEMrush içerisinde yer alan araçlardan birini kullanarak metninizi en iyi şekilde optimize edebilirsiniz. Bu nedenle, hangi araçların SEO dostu içerik oluşturmanıza yardımcı olabileceğini bulmak için bu aracı en iyi şekilde kullanmayı öğrenmeniz gerekmektedir.
SEO dostu içerik oluşturmaya hazırsanız aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:
- Konunuzu araştırarak yazmak için ilham almaya çalışmalısınız.
- Açınızı bularak bir konuyu olabildiğince daraltmaya çalışmalısınız.
- Mükemmel başlığı bulmalısınız.
- İçerik uzunluğunu ve içerik dilini optimize etmelisiniz.
- Yayına başlamadan önce SEO dostu içerik oluşturmalısınız.
- Optimizasyonla uyumlu ölçümlerin kullanmalısınız.
1. Konunuzu Araştırarak Yazmak İçin İlham Almaya Çalışmalısınız.
Mükemmel bir dünyayı düşünürseniz bir yazar her zaman yüksek motivasyona sahip olacak ve düşüncelerini sihirli bir şekilde okuyucularıyla buluşturmayı başaracaktır. Bunu ise ilgi çekici bir içerik parçasıyla halledecektir. Tabi bunun için içeriğin Google botlar için aynı düzeyde en iyi şekilde optimize edilmesi gerekmektedir.
Gerçek dünyada ise çoğumuz bir yazma problemiyle karşı karşıya kalabilmekteyiz. İlham hissedene kadar bekleyerek bu problemin üstesinden gelmeniz pek mümkün değildir. İnsanların konuştuğu şeyleri bulmalı ve onlar üzerinden kendinize pay çıkartarak ilham kaynağınızı kendiniz bulmalısınız.
İçerikleriniz için yeni fikirler arıyorsanız SEMrush’ta yer alan Topic Research aracını kullanabilirsiniz. Bu araç size en yüksek arama hacmine sahip alt konular, insanların sorduğu sorular ve hedef kitlenizin gereksinimlerine uygun başlıklar sunacaktır. Üstelik bunların hepsini bir anahtar kelimeye dayanan başlıklar üzerinden gerçekleştirecektir.
2. Açınızı Bularak Bir Konuyu Olabildiğince Daraltmaya Çalışmalısınız.
Ne hakkında yazacağınız konusunda bir fikriniz olabilir. Ancak yazınızın konuyu hangi açıdan ele alacağına henüz karar vermemiş olabilirsiniz. SEO dostu içerik yazmayı öğrenirken araştırmaya başlamak en iyi uygulamalardan biridir. Konunuzu araştırmaya başlamak için tek yapmanız gereken daha fazla incelemek istediğiniz bir anahtar sözcük veya kelime öbeğini belirlemektir.
Topic Research aracı odaklandığını bir konu hakkında size farklı bir bakış açısı kazandıracak alt konulara sahip kartlar gösterecektir.
Hedefinize bağlı olarak, alt konular göre öncelik sırasını değiştirebilirsiniz:
- İlk önce en çok aranan sonuçları görmek için hacim seviyesi.
- Hangi konuların tanıtım için daha az çaba gerektirdiğini belirten zorluk seviyesi.
- Hem hacme hem de zorluğa dayalı konuları görmek için konu verimliliği.
Ayrıca, web ortamında son 60 gün içinde en popüler olan trend konuları tanımlayabilirsiniz.
İnsanların Sorduklarına Bakın
İnsanların ne aradığını bilmek sizi daha iyi bir yazma fikrine götürebilir. Onların sorularını cevaplayabilir ve insanların ihtiyaç duyduğu kaynak olabilirsiniz. Topic Research aracındaki her alt başlıkta çok kullanılan “soru” kelimeleri ile filtrelenen “Questions” bölümü yer almaktadır.
Ayrıca, araştırmanızı genişletebilecek bitişik konular olan “ilgili aramalar” ile karşılaşabilirsiniz. “Related searches” kısmında yer alanlardan birine tıkladığınız zaman ayrı bir konu araştırma alanına gitmiş olursunuz. Bunun için, yeni araştırmaya başlamadan önce geri dönmek için sık kullandığınız fikirlere bazı sorular eklemiş olduğunuzdan emin olmanız gerekmektedir.
3. Mükemmel Başlığı Bulmalısınız.
Konu kitlenize ne kadar iyi ulaştırılırsa içeriği okuma istekleri bir o kadar yüksek olacaktır. Topic Research aracındaki her alt kart size konunuzla ilgili en fazla link içeren makale başlıklarını sunmaktadır.
Başlıkların yanındaki megafon simgesinin üzerine gelin. Açılır pencerede yer alan veriler başlığın makalenin sahip olduğu linklerin sayısını temel alarak hedef kitleniz ile ne kadar güçlü bir şekilde rezonans ettiğini size söyleyecektir. Favori seçtiklerinizi kaydederek onlara daha sonradan göz atabilirsiniz.
Ayrıca görsel olarak bazı verileri daha iyi anlayan biriyseniz zihin haritası anlamına gelen Mind Map özelliğini kullanmayı deneyebilirsiniz. Bu özellik standart verilerle aynı bilgilere sahiptir ancak daha yaratıcı bir şekilde sunulmaktadır.
4. İçerik Uzunluğunu ve İçerik Dilini Optimize Etmelisiniz.
Artık neyin yazılacağı ve hangi başlıkların kullanılacağı konusunda bazı fikirlere sahip olduğunuza göre bir sonraki aşamaya geçiş yapabilirsiniz. Bir sonraki aşama içerik oluşturma aşamasıdır. Ancak, yazarın bu konuda dikkat etmesi gereken birkaç şey vardır:
- Doğru içerik uzunluğunu bulmak.
- Dilin ne kadar zor olacağını belirlemek.
- Kişilerin içeriği, Google linklerinin sonsuz listesinde bulmalarına yardımcı olmak.
Bu soruları cevaplamanıza yardımcı olmak için SEO Content Template’i kullanabilirsiniz. İçerik oluşturma yazılımı temel olarak gelecekteki içeriğiniz için net SEO tavsiyelerinin özel bir listesidir. Ancak size çok daha fazlasını sunabilecektir.
Siteniz için SEO içerik şablonunu doğrudan Topic Research kısmında sunulan “favori fikirler” kısmında bulabilirsiniz. “Favorite Ideas” olarak geçen bu kısma ulaşmak için Topic Research kısmına aklınızdaki anahtar kelimeyi veya konuyu yazabilirsiniz.
Rakiplerden Öğrenin
Önceden bilgi sahibi olmak her zaman önemlidir. Rakiplerinizin ne yazdıklarını tam olarak bildiğiniz zaman insanların okumalarını sağlamak için konuyla ilgili bir boşluğu her zaman kapatabilir veya farklı bir açıdan farklı tonda bir hikaye geliştirmeyi başarabilirsiniz.
SEO Content Template ile sunulan veriler, belirlediğiniz anahtar kelime için Google’da yer alan ilk 10 rakibinize dayanmaktadır. Gördüğünüz ilk veriler, her bir anahtar kelime için Google’daki en iyi 10 rakibin listesini oluşturacaktır.
Rakiplerinizin hedef anahtar kelimelerinizi site içeriklerinde nasıl kullandıklarını da görebilirsiniz. Birden çok tarayıcı sekmesi açmanıza gerek kalmadan tüm bilgileri tek bir sayfadan takip etmeyi başarabilirsiniz.
Dile ve Uzunluğa Karar Verin
Deneyimli yazarlar, hedef kitleleri için hangi içerik uzunluğunun en iyi şekilde işe yaradığını bilmektedirler. Üstelik bunu demografiye dayanarak hikaye anlatma dilini hedef kitlenin en sevdiği şekilde gerçekleştirmektedirler. İşte bu konuda yardıma ihtiyacınız varsa aradığınız verilere kolayca ulaşabileceğiniz bir araç vardır.
SEO Content Template size ihtiyacınız olan tüm veriyi sunacaktır. Aracın “anahtar öneriler” kısmına göz atmanız yeterli olacaktır. “Key recommendations” adını taşıyan bu kısım size metninizi zenginleştirmek, okunma kolaylığını iyileştirmek ve sitelerden link almak için anlamsal olarak anahtar kelimeler bulmanızı sağlayacaktır.
Uygulanabilir SEO Önerileri Alın
Google arama sonuçlarında mümkün olan en iyi görünürlüğü elde etmenin ne kadar önemli olduğunu biliyor olmalısınız. Ancak SEO deneyimi çok fazla olmayanlar için bazı geçerli öneriler vardır. Yüksek kaliteli içerik oluşturma ve daha iyi bir optimizasyon stratejisine sahip olabilmek için bu önerileri dikkate almanız gerekmektedir.
SEO Content Template aracı, sayfa başlığınızın uzunluğu ve meta açıklamasının etkinliği konusunda size bazı ipuçları sunacaktır. Hedef anahtar kelimelerinizi başlıkta, meta açıklamada, H1’de ve metnin kendisinde kullanmanız gerekmektedir.
5. Yayına Başlamadan Önce SEO Dostu İçerik Oluşturmalısınız.
Sizin için işe yarayacak en iyi duruma getirilmiş içeriğe sahip olmak için, içerik yazılmadan önce bir SEO planınızın olması gerekmektedir. Doğru konuları ve anahtar kelimeleri araştırıp seçmek başlangıç için en ideal yerdir. Bu noktaya ulaştığınız zaman yazmaya başlayabilirsiniz. Bunun için iki seçeneğiniz vardır. Birisinin içerik oluşturmasını isteyebilir veya kendiniz bir şeyler yazabilirsiniz. İkisi için de uygun araçlar bulabilirsiniz.
İçeriğinizi Oluşturmak İçin Doğru Yazarı Bulun
Profesyonel bir yazar arayışı içerisinde olmanız durumunda kesinlikle tek bir içerik firmasıyla çalışmanızı önermem. Bu noktada bir kaç içerik firmasına tek tek sipariş verip denetleme yapmak en sağlıklısı olacaktır. Benim asıl önerime gelecek olursak. Amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok: Yabancı kaynaklardan ilham alıp ilerlemek daha mantıklı olacaktır.
İçerik Oluştururken Size Yardımcı Olabilecek Araçlardan Faydalanın
En iyi içeriği elde etmek istiyorsanız yayınlamadan önce onun optimize edilmesini sağlamanız gerekmektedir. Metninizi oluştururken, SEO çalışmalarınızın ne kadar SEO dostu olduğunu gerçek zamanlı olarak kontrol etmeniz gerekmektedir. Bunun için SEO Writing Assistant adını taşıyan aracı kullanabilirsiniz. Bu araçla, optimize edilmiş içerik oluşturabilir ve yayın için hazır bir içerik elde edebilirsiniz.
SEO Writting Assistant, metninizi size sunulmuş olan daha önceki SEO önerilerine göre analiz edecektir. Bu araç sayesinde SEO Content Template’i Google Dokümanlar veya WordPress hesabınız ile entegre edebileceksiniz. Böylece metniniz ile alakalı en doğru SEO ipuçlarını hızlı bir biçimde temin edebilecek ve onları uygulamaya koyabileceksiniz.
SEO Writing Assistant Kurulumu ve Kullanımı
- Ayarlamaları yapmak için Google Dokümanlar veya WordPress için gerekli olan eklentiyi indirmeniz gerekmektedir. Alternatif olarak SEMrush arayüzünde hızlı bir içerik kontrolü yapabilirsiniz.
- Google Dokümanlar kullanıyorsanız menünün üstündeki Eklentiler kısmından “SEO Writing Assistant” seçeneğini seçmeniz yeterli olacaktır. Eklenti belgenizin sağ tarafında açılacaktır.
- Daha sonra mavi “Free” butonuna tıkladıktan sonra yeni bir Google dokümanına ulaşabilirsiniz. Ardından, menünün üstündeki “Eklentiler” kısmına tıklamalı ve “SEO Writing Assistant” seçeneğini seçmelisiniz. Eklenti belgenizin sağ tarafında açılacaktır.
6. Optimizasyonla Uyumlu Ölçümlerin Kullanmalısınız.
Tüm ölçümler etkileşimlidir yani metninizde yaptığınız değişikliklere göre canlı olarak güncellenmektedir.
Uyumluluk ölçümlerinizi keşfetmek, yazınızı iyileştirmek ve optimize edilmiş içerik oluşturmak için mükemmel bir yoldur. Bu konuda size yardımcı olabilecek bazı şeyler bulunmaktadır:
- SEO: SEO ölçümleri, içeriğin hedef anahtar kelimeleriniz için ne kadar iyi optimize edildiğini göstermektedir. Bu ölçümler vasıtasıyla ek anahtar kelime önerileri elde edebilir, link sorunlarını tespit edebilir ve anahtar kelime doldurma gibi problemler konusunda bildirimler alabilirsiniz.
- Readability: Okunabilirlik ile ilgili olan bu kısım bir okuyucunun yazılı bir metni anlayabilme zorluğunu göstermektedir. SEO Writing Assistant, metin kopyasının karmaşıklığını analiz etmekte ve okumayı zorlaştıran cümleleri, uzun kelimeleri ve paragrafları tespit etmenizi sağlamaktadır.
- Originality: Özgünlük denetleyicisi, metinde yer alan kopya kelimelerin toplam yüzdesini algılar ve internet üzerindeki içeriklere göre oluşturduğunuz içeriğin özgünlüğünü tanımlamanızı sağlamaktadır.
- Tone of Voice: Ses tonu uyumluluğu, her içerik parçasının genel marka sesinizle (gündelik, nötr veya resmi) uyuşma durumunu kontrol etmektedir. Algoritma aracılığıyla markanızın sesini tanımlamanız mümkündür.
SEO Content Template aracında olduğu gibi, yukarıdaki ölçümlerin tümü Google’ın ilk 10’unda en iyi performans gösteren rakiplerinize göre belirlenmektedir. Bu sayede anahtar kelimeleriniz için arama motoru sonuçlarına göz atarken zaman kazanmayı başarabilirsiniz.
SEO dostu içerik yazmayı öğrenmek kolay değildir. Ancak SEMrush’ta yer alan içerik pazarlama platformu sayesinde metin oluşturma ve sayfaları optimize etme işlemlerinizi kolaylaştırabilirsiniz. Site içeriğinin SEO için nasıl optimize edileceğini bu şekilde öğrenebilirsiniz. Ayrıca bu araç fikir sürecinde size yardımcı olabilmek için özel olarak geliştirilmiştir.