Performansa Dayalı SEO Gerçekten Riskten Uzak mı?

SEO konusundaki tartışmalar mümkün olduğunca yöntemlere yönelik olmaktadır ve performansa dayalı SEO pek tartışılmaz. İstisnai durumlar söz konusu olsa bile asla tam anlamıyla kendine yer bulamamıştır.

Buradaki asıl problem ise performansa dayalı SEO hizmeti sunan birçok ajansın müşterilerinin işinden çok kendi kazancına odaklanmış olmalarıdır. Bununla birlikte SEO konusunda birkaç yıl içerisinde önemli değişiklikler yaşanmıştır ve birçok firma hala eski yöntemlere bağlı kalmayı daha sağlıklı bulup bu sekilde devam etmiştir. Ancak bu yöntemler arama motorları tarafından artık uygun bulunmamaktadır.

Neden SEO Ajansları Performansa Dayalı SEO Konusunu Ön Plana Çıkarıyorlar?

Nedeni oldukça basit. Performansa dayalı bir SEO planının satışı daha kolaydır ve müşteriler arama motorlarında iyi bir yere sahip olabilmek adına her zaman bu seçeneği güvenilir bulurlar.

SEO kampanyaları, bu doğal duygu birikiminden yola çıkarak performansa dayalı SEO planları “riskten uzak” olarak gösterirler ve bu sayede güven oluşturmaya çalışırlar. Bu denge SEO firmalarının işine gelir ve muhasebecileri daima meşgul olurlar.

Peki, Performansa Dayalı SEO Gerçekten Riskten Uzak mı?

Hayır degil , performansa dayalı SEO riskten uzak değil, en azından bu tuzağa düşmemek için riskten uzak olmadığını bilmenizde fayda var. SEO firmaları size daima belirlenen bir çizgide sözler verirler fakat bu sözler nadiren tutulur. Nitekim, etik SEO yöntemlerini kullanan bir firma ile çalıştığınız zaman istediğiniz sonuçlara ulaşmanız daha garanti olarak görülmektedir.

İyinin Kötüden Ayrılması

Sahtekar SEO firmaları tarafından uygulamaya alınan birkaç etik olmayan taktikte bulunmaktadır.

Faydasız Anahtar Kelimeler

Para düzeyini sürekli yüksek tutmak amacıyla gereksiz SEO firmaları özellikle uzun kuyruklu anahtar kelimelere odaklanırlar. Bu anahtar kelimelerin aranma oranları diğerlerine göre oldukça düşüktür. Bununla birlikte SEO firmalarının bu anahtar kelimeler için sitelerin sıralamasını geliştirmeleri çok daha kolay olmasıyla birlikte hiçbirinin aslında pek fayda göstermediği görülmüştür.

Gizli Maliyetler

Bir kurulumu değiştirmenin maliyeti olmasa bile birçok SEO firması bu konuda “bakım maliyeti” adında uydurma bir ödeme kalemi oluştururlar ve genellikle bu konuda fark edilebilir sonuçlar elde edemezler. Eğer bu çabaları herhangi bir sonuç vermiyorsa neden bu firmalarla çalışmak isteyesiniz ki? Dikkatli olun.

“Siyah Şapka” Yöntemleri

Bazı SEO firmaları etik olmayan iyileştirme teknikleri kullanarak sonuç elde etmeye uğraşırlar ve bunun için müşteriden para alırlar. Bu listede birçok teknik bulunmamaktadır ve en çok bilinenleri şu şekildedir:

  • İçerik kopyalama
  • Anahtar kelime doldurma
  • Gereksiz yorumlar oluşturma
  • Uygunsuz dizin başvuruları
  • Kalitesiz sayısız miktarda backlink oluşturma

Tüm bu yöntemler açık bir şekilde Google’ın arama kalitesi şartlarına aykırıdır. Bu tür yöntemlerle edilen taktikler yüzeysel olarak iyi gözükse bile, iç yapısı tamamen büyük karışıklıklara yol açabilmektedir.

Kısa Vadeli Gelişmeler: Açık Bir Uyarı

Eğer SEO uzmanı tarafından size sunulan sonuçlar elde edildikleri tarihten kısa bir süre sonra etkisini kaybediyorsa bu size bir şeyler hakkında açıkça uyarı niteliğinde olmalıdır ve bir şeylerin yolunda gitmediğini buradan anlamalısınız.

Sitenizi iyileştirmeye başladığınız zaman genellikle başlangıç çalışmalarınız bazı gelişmelere sebep olur. Ancak bu gelişmeler ”siyah şapka” yöntemleriyle elde edilmiştir ve kısa süre sonra etkilerini kaybetmeye başlayacaklardır. Eğer bu sürekli olan bir durum ise bu durumda yürütülen SEO kampanyasında neler olup bittiğini detaylı bir şekilde incelemeye almalı ve tüm aktif raporları tekrar gözden geçirmelisiniz.

Birçok müşteri yatırım yaptıkları SEO çalışmalarının kısa vadeli olmasından dolayı sadece yaptıkları yatırımları kaybetmezler, aynı zamanda etik olan yöntemler kullanılmadığı için arama motorları tarafından bir takım cezalara maruz kalabilir.

Tüm Performansa Dayalı SEO Planları Sahte midir?

Hayır. Bu tıpkı insanları yaralamalarından ötürü tüm el aletlerine kötü demek ile birebir durum olur. Evet, bazı insanlar el aletlerini kullanırken yaralanabilirler ancak problemin tamamen alette olduğunu söylemek yanlıştır. Kullanıcı aleti nasıl kullanmasını bilmelidir. Bu performansa dayalı SEO konusunda da aynı böyledir.

Burada belirtilmek istenen durum ise aslında birçok SEO firmasının performans oluşturmaya odaklanmaması, bunun yerine tamamen olabildiğince fazla para kazanmaya çalışması olduğu gözlenmiştir.

Elbette bunu tüm firmalara yayarak genelleme yapmak çokta doğru değildir fakat bu şekilde çalışan önemli sayıda firma bulunmaktadır.

Bir SEO Uzmanının Sizi Dolandırdığını Nasıl Anlarsınız?

SEO kademeli bir süreçtir ve sonuç üretmesi birkaç ay sürebilir. Bununla birlikte, birçok firma günlük başarı sözü verirler ancak verdikleri sözlerini yerine getiremezler.

Buna ek olarak, yetenekli ajanslar performansa dayalı SEO çalışmalardan alınacak sonuçların 2-3 ay içerisinde fark edilebilme olasılığının olduğunu dile getirirler. Bir sitenin kabul edilebilirliğini projelendirmek için ajanslar birkaç niteleyici noktalara dikkat çekerler:

  • Arama motorlarından daha önce hiç ceza almamak
  • En az 3-4 yaşında bir alan adı
  • 3 veya üzeri PageRank değeri
  • Arıtılmış site yapısı
  • Anahtar kelime açısından zengin içerik
  • Elde edilebilir gelişmeler

Eğer burada yer alan niteliklerin herhangi birini karşılamadığınız halde ajanslar size performansa dayalı bir çözüm sunmak istiyorsa, size neler sunulabileceğini bilmelisiniz.

Performansa Dayalı SEO Riskten Uzak Bir Plan Olabilir

İlk olarak, eğer bir SEO uzmanıyla çalışmak istiyorsanız başlangıçta bir kurulum ücreti ödemeye hazır olmalısınız. Bu durum özellikle uzun vadeli başarılar hedeflendiği zaman çalışılan ajanslarda geçerli bir durumdur. Basit bir deyiş ile topun hareket etmesini istiyorsanız SEO uzmanına kurulum ücretini ödemelisiniz.

Yetenekli SEO firmaları sizin için oluşturacakları kampanya dahilinde sayısız miktarda kişiyi görevlendirebilirler. Kurulum ödemesi binlerce araştırma ve daha fazlasını içermektedir. Eğer sizden kurulum ücreti istenirse, yaptığınız yatırımın kampanyada verdiğiniz ücretin nasıl kullanılacağına dair planı talep edin.

Kurulum ücreti istemeden işe başlamaya çalışan ajanslar genellikle size pek fazla katkı sağlamayacağını söylemekte fayda var.

Risk faktörü, SEO kampanyası için yapacağınız yatırımın miktarıdır. Kullanıcı ile uzun süreli bağ kurmak isteyen firmalar kesinlikle herhangi bir risk bulunmadığından emin olmak isterler. Bazı ajanslar, belirlenen zaman içerisinde verdikleri sözü yerine getiremedikleri zaman kurulum ücretini geri iade edeceklerinin sözünü vermelidirler. Bu durum SEO firmasının kendisine ne kadar güvendiğini göstermektedir, bu tip firmalar ne yaptıklarının farkındadırlar ve profesyonel olduklarını söyleyebiliriz.

Kısacası, yetenekli ve deneyimli bir ajans ile çalışacaksanız performansa dayalı SEO riskten uzak bir seçenektir.

Etkin Katılım: SEO Başarısının Temelleri

Bir SEO uzmanı veya ajansıyla çalışmak isteyen işletmeler kampanyalarına etkin katılım sağlamalıdırlar. Gelişmeleri takip edebilmek firmanın çevrimiçi pazarlama yöneticisine, iletişim yöneticisine veya otorite sahibi diğer kişilerin sorumluluğunda olabilir. Ne olursa olsun, bir miktar SEO bilgisine sahip bir kişi tüm faaliyetleri takip etmelidir ve plana bağlı kalınıp kalınmadığını kontrol etmelidir.

Odaklanılması Gereken Alanlar

  • Kapsam: Yapılan girişimlerin sitenizin arama motoru sıralamasını geliştirmekten daha fazlasını hedef almalıdır. SEO daha fazlasını yapabilir.
  • Anahtar Kelime: Eğer ay olarak hedef koyarsanız bir balık yakalayamazsınız! Onların en uygun anahtar kelimelere odaklandıklarından emin olun.
  • Taktikler: Ajansın güncel veya etik olmayan yöntemleri kullanmadığından emin olun.
  • İçerik: Kampanyada kullanılan içeriğin kalitesi en fazla sonuç getiren ve sonuç gösteren etkendir. Her içeriği inceleyin ve içeriklerde kullanılan  bilgilerin doğruluğundan emin olun.
  • Yatırımın Getirisi: SEO uzmanı tarafından paylaşılan raporlara bir göz atın. Bu raporlar sitenizin sıralaması ve trafiği hakkında sizi fikir sahibi yapacaktır. Bunun yanı sıra sonuçların şirketinize olan genel etkisini belirlemelisiniz.

Risk yatırım yapılan her alanda bir etkendir ancak performansa dayalı durumlarda önemi daha da artmaktadır. İşletmenizi değerli bulan ve hedeflerinize erişmek konusunda size yardımcı olmaya çalışan yetenekli ajanslar bu riski daima düşük tutarlar. Unutmayın, SEO kampanyanızın başarıya ulaşmasını istiyorsanız daima etkin katılım gerçekleştirmelisiniz.