Mutlaka Uygulamanız Gereken 18 Link Çözümü

Uygulamaya değer olan 18 link çözümünü öğrendikten sonra link çalışmalarını çok daha sağlıklı yapabileceksiniz. Geçmiş yıllarda yapılan çalışmaları geride bırakacak olursak yeni yılda çok daha fazlasına ihtiyacınız olabilecektir. Pazarlama çalışmalarınıza iyi bir başlangıç yapmak istiyorsanız mutlaka aşağıda yer alan önerileri gözden geçirmelisiniz.

1. Link Verileri Konusunda Kendinizi Eğitmelisiniz

Link verileri artık çok daha fazla tartışılır hale gelmiştir. Moz’un Domain Authority veya Majestic’in Citation Flow verileri çok daha sık konuşulur hale gelmiştir. Bu veriler, linklerin değerleri üzerinden ölçüm yaparlar ve fazlasıyla kullanışlı olabilmektedirler. Bu önemli durum onların rakamlardan çok daha fazla anlam taşımalarını sağlamaktadır.

Moz’a girerek Domain Authority verisine göz atabilirsiniz. Bu bir sıralamadır ve sitenin sıralamadaki etkinliğini göstermektedir. Uzmanlar açısından Domain Authority değerli bulunmaktadır ama bu aynı zamanda müşteriler tarafından incelenen bir değerdir. Bu kadar değerli olmasına rağmen analiz yaptığınızda çok iyi sıralama elde etmiş olan bazı sitelerin düşük Domain Authority verisine sahip olduğunu görebilirsiniz.

Majestic’in Citation Flow verisi ise insanların dikkat ettiği verilerden birisidir. Bu veriler bir sitenin ne kadar yön verici olabildiğini göstermektedir. Hem Domain Authority hem de Citation Flow fazlasıyla kullanışlıdır. Bu konuda kendinizi eğiterek verileri inceleme ve değerlendirme konusunda geliştirmeye çalışmalısınız.

2. Link Reddetme İşlemlerinde Çok Fazla Aşırıya Kaçmamalısınız

Elinizde bulunan linkler için sürekli reddetme talebi göndermemelisiniz. Ölçümleri iyileştirmek adına sürekli olarak bunu yaparsanız sonuçları çok daha ters olacaktır. Reddetme talebi göndermeden önce her linki manüel olarak değerlendirmeye almalısınız. Size gelen bir link yeni açılmış bir sayfadan olabilir ama bu onun gereksiz veya istenmeyen link olduğu anlamına gelmez. Elinizde 100 link varsa ve 20 tanesi Domain Authority değeri 30 rakamının altında olan yerlerden geliyorsa bu büyük bir problem olmayacaktır.

3. 404 Sayfalarına Dikkat Etmelisiniz

Birçok site 404 hatalarına sahiptir ama bunları fark etmediğiniz zaman birikip çok problemli bir hale dönüşebilirler. 404 hataları kötü kullanıcı deneyimine neden olabilirler. Google tarafından site taraması yapılırken bu sayfalar tarama performansının düşmesine neden olabilir. Google size Search Console üzerinden sitenizde yer alan 404 hatalarının neler olduğunu gösterebilecektir.

404 sayfalarıyla nasıl başa çıktığınız sizi ilgilendiren bir durum olsa bile bunlarla mutlaka başa çıkmanız gerekmektedir. Sitenizin link çalışmaları fantastik seviyede olabilir ama çok fazla 404 hatasına sahipseniz bu fantastik durumlardan faydalanamazsınız.

4. Her Şey İçin Aynı E-Posta Şablonunu Kullanmak

Her müşterinize göndereceğiniz e-postaya ekstra özen göstermelisiniz. Ekonomi müşterileri tarafından tercih edilecek bir şablon moda müşterilerine hitap etmeyecektir. Sadece bir şablon kullanarak başarıya ulaşmanız mümkün değildir. Büyük siteniz için farklı şablon ve yerel blog adresiniz için ayrı bir şablon kullanmak dahi iyi bir fikir olabilecektir. Yapmanız gereken şablonları gözden geçirmek ve onları kişiselleştirme yoluna gitmektir.

5. Şablonları Kontrol Etmelisiniz

Bir sektörde işe yarayan şablonun başka bir sektörde işe yaramaması söz konusu olabilecektir. Bunun için hızlı kontroller gerçekleştirip işinizi garantiye almalısınız. Bir e-posta şablonundan herhangi bir şekilde verim almıyorsanız onu değiştirmeyi düşünmelisiniz.

Elinizdeki şablonlar ne kadar iyi gözükürlerse gözüksünler farklı sözcük öbeklerini, harekete geçirici mesajları ve içerikleri gözden geçirmelisiniz. Bu testleri yapmak fazlasıyla keyifli olabilir çünkü sonuç olarak sahip olduğunuz linklere ait başarıyı yükseltmiş olacaksınız.

6. Genel E-Posta Erişimlerini Kontrol Etmelisiniz

Gönderdiğiniz e-postaları kesinlikle kontrol etmelisiniz. E-postaların ulaştırılıp ulaştırılmadığını gözden geçirerek her şeyin yolunda gittiğinden emin olmalısınız. Bazı durumlarda gerekli kontrolleri yaparken hataları fark etmeyebilirsiniz ama e-postayı ilettiğiniz zaman bu hataları görebilmek çok daha kolay olabilecektir. E-postaların mükemmel olmasa bile profesyonel gözüktüğünden emin olmalısınız.

7. İnsanları Kışkırtmamalısınız

Birine cevap vermeyi unutmuş olabilirsiniz veya birisine e-posta ile ulaşmanıza rağmen ona tekrar ulaşmayı deneyebilirsiniz. Bu durum fazlasıyla sıkıntılıdır çünkü aynı kişiye birkaç kez ulaşmanız size pek bir şey kazandırmayacaktır. Ona bir kez ulaşmak veya ulaşmayı ikinci kez denemek yeterli olacaktır. İnsanlar çok meşguldürler ve daha fazla meşgul edilmekten çok hoşlanmazlar.

8. Site Yöneticilerine Biraz Daha Sabır Göstermelisiniz

Başarılı bir siteyi yönetmek kolay değildir. Onların hayatlarında neler yaşandığını asla bilmezsiniz. Link çalışmalarıyla görevli olan bir kişinin site yöneticisiyle etkileşim halinde çalışmasını isteyebilirsiniz ancak bu her zaman mümkün olan bir şey değildir. Bir yerden link almak için uğraşırken site yöneticisine ulaşmış olabilirsiniz. Haber gelmemişse hemen umudunuzu kesmeye çalışmamalısınız çünkü site yöneticisi sitesi yayına devam ettiği sürece size uygun zamanda cevap verebilecektir.

9. Link Çalışmalarını Yapanlara Sabır Göstermelisiniz

Link oluşturmak çok kolay değildir. Bunun çok basit olduğunu düşünebilirsiniz ama gerçekten zordur. Bir e-postayı gönderdikten sonra iletişimi 20 ilave e-posta ile sürdürmüş olabilirsiniz. Belki linki alamamış olabilirsiniz ama bu duruma karşı hazırlıklarınızı yapmalısınız. İyi bir site keşfetmeniz durumunda linki almak için epey çaba göstereceğinizi unutmamalısınız.

10. Site Yöneticilerinin Fikirlerinden Feragat Etmelerini İstememelisiniz

Bir site yöneticisine belirli bir link talebiyle ulaşmış olabilirsiniz ancak alternatif durumları her zaman göz önünde bulundurmalısınız. Site yöneticisine link için ulaşmış olabilirsiniz ama site yöneticisi bu linki sizin istediğiniz gibi vermeyi kabul etmeyecek olabilir. Bunun temel sebebi linki veriş şekillerinin sitelerine daha fazla fayda sağlayacak olmasıdır. Bu tür tekliflere karşı açık olmalı ve genel olarak onların fikirleri üzerinde pazarlık yapmamalısınız.

11. Çapa Metinleriyle Uğraşmayı Bırakmalısınız

Çapa metni çok önemlidir ama buna fazla odaklanmak sakıncalı bir durumdur. Pek çok kişi link alırken istediği çapa metinlerinde link alabilmeyi başaramamaktadır. Ancak bu durum nadiren karşı karşıya kalınan bir durumdur. Site yöneticisi çapa metni kullanmayı reddederse buna saygı duymalısınız. Kendi hedef kitlesini bilen kişinin o olduğunu unutmamalısınız.

12. Sürekli Rakamlarla Uğraşıp Değişiklik Yapmaya Çalışmamalısınız.

Bir çapa metni için birkaç link oluşturduktan sonra insanların size link verme durumundan hoşlanmadığınız için çapa metnini değiştirmeyi deneyebilirsiniz. Bununla birlikte alt sayfalarınıza 10 link geliyorsa daha farklı alt sayfalara dikkat çekmek link adreslerini değiştirmeye çalışabilirsiniz. Her ne kadar link çeşitliliği iyi bir şey olsa bile sürekli değişime odaklanmak çok iyi bir şey değildir. Çünkü bu değişim gereksiz yere zamanınızı tüketmenize neden olacaktır.

13. Rakiplerin İşine Yarayan Sizin de İşinize Yarabilecektir

Bir rakibiniz çok başarılı bir blog adresine sahip olabilir. Çok küçük bir alan olabileceği gibi çok büyük bir alan da olabilir. Benzer şeyi yapamayacağınızı düşünüyorsanız bunu gözden geçirmelisiniz. Onun 100, sizin ise 85 linke sahip olmanız ve sıralamada onun üstte yer alması sadece linkle açıklanabilecek bir durum değildir.

14. Google’ın Yönergelerini Okumalısınız

Size söylenenlere değil Google’ın aktardıklarına göz atmalısınız. Bir kişi size markalı çapa metinlerinin ceza sebebi olduğunu söyleyebilecektir ama Google’ın yönergelerinde böyle bir şey yer almamaktadır. Google’ın yönergelerini okumalı ve hatta güncellemeler için sık sık gözden geçirmelisiniz.

15. Sürekli Arama Sonuçlarındaki ilk 10 Sıraya Bakmamalısınız

Sitenize ait sayfalar arama sonuçlarında bazen 2. sayfada, bazen 10. sayfada ve bazen 3. sayfada çıkabilecektir. Eğer bu tür bir zıplama durumu söz konusuysa arama sonuçlarına bir süre bakmamanız sizin için çok daha faydalı olacaktır.

16. Google Analytics ve Search Console Verilerine Odaklanmalısınız

Google Analytics ve Search Console mülkleri önemlidir. Google size bedavadan bir şey sunuyorsa bunu avantajlı bir biçimde kullanmaya çalışmalısınız. Bu iki aracı birbiriyle entegre bir biçimde kullanabilirsiniz. Bu sayede sitenize ait problemleri daha rahat tespit edebilir ve gerekli önlemleri alabilirsiniz.

17. Diğer Trafik Kaynaklarını İhmal Etmemelisiniz

Bazı siteler Bing arama motorunda daha iyi performans gösterebilmektedirler. Sitenizin ana trafik kaynaklarından birisi burasıysa bu trafik kaynağıyla da ilgilenmeniz gerekmektedir. Bazı siteler Facebook gibi yerlerden yoğun trafik alabilmektedirler. Google’da çok iyi bir sıralamaya sahip olsanız dahi ek trafik kaynaklarınızı kesinlikle kontrol etmeniz ve bunlara gerekli ilgiyi göstermeniz gerekmektedir.

18. Temel SEO Uygulamalarını Es Geçmemelisiniz

Linkler önemli olabilir ve çalışmalara renk katabilir ancak her zaman işe yaramayabilirler. Büyük bir link oluşturma programı kursanız bile temel SEO uygulamaları olmadan başarılı olabilmeniz mümkün değildir. Bunu göz önünde bulundurmalı ve temel SEO uygulamalarını mutlaka aksatmadan gerçekleştirmelisiniz.