Mobil ve Masaüstü SEO: Gerçekten Birbirinden Farklı mı?

Mobil SEO her geçen gün biraz daha önemli olmaya başladı. Bununla birlikte bu alanda çalışan kişilerin masaüstü SEO çalışmaları kadar mobil SEO çalışmalarına da önem vermesi gerekti. Peki, birisi için yapılan bir çalışma diğerine etki edemez mi? Normalde etki etmesini beklersiniz ama her şey göründüğü kadar basit olmayabilir.

İyi ve zengin bir içeriğin standart SEO ihtiyaçları, doğal link portföyü ve semantik anahtar kelime iyileştirmeleri her iki çalışma grubu için de önemlidir. Ancak söz konusu ortam mobil olduğunda düşünülmesi gereken farklı unsurlar da bulunmaktadır. Yerel listeleme iyileştirmeleri, Apple ve Google Haritalar, Sesli arama ve mobil site varlığı bu unsurların başında gelmektedir.

Yerel Listeleme İyileştirmeleri

Yerel listeleme konusunda bugüne kadar çok şey duymuş olabilirsiniz. Ancak, mobil üzerinden arama yaptığınız zaman durumun ne olduğunu daha net anlayabilirsiniz. Mobil aramalarda üst kısımlarda yer alan sitelerin her birisi yerel listeleme iyileştirmelerini gerçekleştirmiş demektir. Yerel listeleme iyileştirmeleri tekniğini kullanmak özellikle düşük rekabet yoğunluğuna sahip olan işletmeler için büyük bir avantajdır.

Her ne kadar mobil üzerinden sizi görüp işletmenize uğrayacak çok kişi olmasa bile mobil arama sonuçlarını yabana atmamalısınız. Mobil aramalarda üst sıralarda yer almak her açıdan işletmenize ve markanıza avantaj sağlayacaktır. Son dönemlerde yerel listeleme ve yerel SEOkonusunda eğilimlerin yükselmesinin temel nedeni tamamen bu avantajdan faydalanabilmektir.

Apple ve Google Haritalar

Dünyanın mobil alanda en çok kullanılan işletim sistemlerinden ikisi iOS ve Android’in harita uygulamalarını mutlaka değerlendirmeniz gerekir. Her geçen gün artan mobil cihaz kullanma oranı, insanların mobil aramaları ön plana çıkarmaları ve mekanları dahi haritalar üzerinden görüntülemeye çalışmaları sizin için bir fırsattır.

Yerel iyileştirmelerin yanında Apple ve Google tarafından sunulan harita hizmetlerinde iyileştirmeler gerçekleştirmeniz gerekmektedir. İşletmelerin büyük bir kısmı Google Haritalar konusunda iyileştirmeleri yerine getirseler bile Apple Haritalar konusunda pek bir atılım gerçekleştirmeyi düşünmemektedirler. Bunu avantaja çevirmek için her iki hizmet için de gerekli çalışmaları yapmanız gerekmektedir.

Sesli Arama

iOS ve Android platformlarında yer alan sesli arama özelliklerinin bir işe yaramadığını düşünebilirsiniz. Belki bunları hiç kullanmamış da olabilirsiniz ama kullanıcılara zahmetsiz bir biçimde arama yaptırabilmek önümüzdeki yıllarda daha fazla önem kazanacak bir durumdur. Bunu şimdiden fırsata çevirmek ise sizin elinizdedir.

Sesli aramalar için sitenizi iyileştirmek ve buna yönelik SEO çalışmaları yapabilmek için çaba göstermelisiniz. Gün geçtikçe artış gösteren sesli aramalardan faydalanmak için çok geç olmadan kolları sıvamalı ve harekete geçmelisiniz.

Mobil Site Varlığı

Mobil cihazların kullanımının artması, mobil aramaların yükselmesi ve mobil dönüşümlerin önem kazanması gibi hususları defalarca duymuş olabilirsiniz. Küçük bir işletmeye sahip olsanız dahi mobil site varlığınızı ortaya koymalısınız. Mevcut durumda pek çok firma resmi sitelerini mobil uyumlu hale dönüştürmek konusunda atılım yapmamaktadır. Küçük bir işletme bile olsanız mobil uyumlu site konusunda cesaretli davranmalısınız. Bu hem rakipleriniz ile olan rekabetinizi etkileyecektir hem de mobil aramalar konusunda size yardımcı olacaktır.

Arama motoru devi Google, mobil uyumluluğu bir sıralama faktörü olarak kabul etmektedir. Mobil uyumlu olmayan sitelerin büyük bir bölümü arama sonuçlarında geri plana atılmakta, mobil uyumlu siteler ön plana çıkarılmaktadır. Bu tür avantajlardan faydalanmak için işletmenize ait sitenin mutlaka mobil uyumlu olmasına özen göstermelisiniz.

Mobil SEO gerçekten masaüstü SEO çalışmalarından farklı mıdır? Bu sorunun cevabı kesinlikle evettir. Artık masaüstü SEO çalışmaları kadar mobil SEO çalışmalarına da önem vermelisiniz. Aramalardaki varlığınızı yükseltmek için ekstra çaba göstermelisiniz.