Marka ve Anahtar Kelime Stratejisinin Beraber Çalışmasını Sağlamak

Markanız ve anahtar kelimeleriniz arasında ne fark var? Her ikisini de etkili bir şekilde kullanıyor musunuz? Markanız, en önemli anahtar kelimelerinizden biridir; ancak sadece anahtar kelimeniz olmamalı ya da birçok anahtar kelimeniz varken bir markaya sahip olmama gibi bir durum yaşamamalısınız.  Seçtiğiniz anahtar kelimelerin ardında bir anahtar kelime stratejisi olmalıdır. Bu makale bunun sebeplerini vurguluyor ve nasıl yapılacağının temellerini açıklıyor.

Ana Sayfa SEO’su konusunda son zamanlarda bir çok makale yazdık ve insanlara ana sayfalarını belirli bir anahtar kelimede sıralamaya sokmayı denememelerini önerdik. Yorumlarda, markanızın anahtar kelime stratejinizle nasıl ilişkili olduğu konusunda açıkça bazı yanlış kavramlar vardı. Son zamanlarda anahtar kelime araştırması konusunda birçok yazı yazdık ama anahtar kelime stratejisi konusunda pek fazla konuşmadık; bu yüzden bu yazı bunların ne oldukları ve birbirleriyle nasıl bağlantılı oldukları konusunda ayrıntılara iniyor.

Ana Sayfanız ve Markalama

Markamız ve sizin markanız açısından oldukça önemli olan bir sayfa var: Ana Sayfa. Ana sayfanızın SEO açısından tek bir görevi var: markanızı sıralamaya sokmak. Bunun farklı olabileceği başka bir web sitesi düşünemiyorum. 

Markalama Gerçekten Markalamadır

Ama markalama nedir? Bu terim, büyük baş bir hayvanı sıcak bir markayla “markalamak”tan ileri gelmektedir. Bir ineği markalayarak “sahipliğinizi işaretlersiniz”. Markanızı üzerine koyarak bir ürün grubunu da sahiplenebilirsiniz.

Bizim markamız “LF TASARIM”. “SEO” ya da “Google Analytics” değil. Bunlar anahtar kelimelerdir. Bizim tek bir markamız var ve diğer tüm ürünlerimizi de genel bir ada sahip olmaları yerine yavaş yavaş markalamaya başladık.

Bunlar üzerinde düşünülen kararlar, bir anda olan bir şey değiller. Geçmişte ve hatta şimdilerde bile bazen, genel ürün adları ya da genel anahtar kelime alan adları seçmek hızlı ve kolay bir şekilde arama motorlarında sizi sıralamaya sokabilirler. Kendinize sormanız gereken soru: Bunu doğru bir şekilde yaparsam, insanlar markamı hatırlayacaklar mı?

Ürünlerimizi markalaştırarak insanların daha arama yaparlarken markamızı fark etmelerini sağlayabiliyoruz.

Anahtar Kelime Alan Adları

Bir anahtar kelime alan adı kullanarak, firmanızın geçmişini, şimdiki zamanını ve geleceğini tek bir anahtar kelimeye bağlıyorsunuz. Yeni üst seviye alan adlarının ortaya çıkmaları sonucunda da, yarışmada varlığınızı sürdürebilmek için aynı anahtar kelimeleri içeren diğer alan adı uzantılarını da almak konusunda oldukça zor zamanlar geçirebilirsiniz.

Hiçbir web sitesi ya da firma, trafiği için tek bir anahtar kelimeye güvenmemelidir. Daha belirgin bir temele ihtiyacınız var. Bir anahtar kelime stratejisine ihtiyacını var!

Anahtar Kelime Stratejisi

Anahtar kelime stratejiniz, hangi “anahtar kelime gruplarına” odaklanacağınızı açıklığa kavuşturmalıdır. Anahtar kelimelerden oluşan uzun bir liste olmasına gerek yok (böyle bir listeye sahip olmak kötü olmasa da). Anahtar kelime stratejiniz, mücadele ettiğiniz anahtar kelimelerden oluşan bir anahtar kelime grubunun bir tanımlaması olmalıdır. Her yeni bir yazı yazdığınız zaman bu gruplara hızlıca göz atabilir ve stratejinize uygun olan yeni bir anahtar kelime seçebilirsiniz.

Bu anahtar kelime grupları elbette kendi aralarında da bağlantılı olmalılar; ana başlıklarınızdan birçoğuna değinen yazılar yazamıyorsanız, gruplarınız birbirlerinden oldukça uzaklar demektir.

Kendinize sormanız gereken temel sorular basit:

  • Beni bulmalarını gerektiren durumlarda insanlar ne için arama yapıyorlar?
  • Ürünüm ya da hizmetim hangi sorulara cevap veriyor, hangi problemi çözüyor?

Bulduğunuz anahtar kelimelerinizin ardından atmanız gereken 2 adım var:

Adım 1: Kaç tane anahtar kelimeyi hedeflemeliyim?

Bu soruya doğrudan cevap veremesem de birkaç şey söyleyebilirim: 1, 5 ya da 10 anahtar kelime: bu her zaman çok az. Ufkunuzu genişletin ya da konunun detaylarına girin.

1000+ anahtar kelime: eğer söz konusu sadece sizseniz ya da sizden 2 taneyse, bu kadarı sizin için büyük lokma olacaktır. Yine de, 1000 anahtar kelime üretmek zor değil, o yüzden zamanınız, insanlar ve ilhamınız varsa, birçok içerik yazmak konusunda rahatlamanızı sağlıyor. Tüm o anahtar kelimelerin ürününüz ya da servisinizle ilgili olduğundan emin olun, aksi takdirde durum mantıksız olur.

Epey küçük bir işletme de olsanız, birkaç yüz anahtar kelime ortaya çıkarabilirsiniz. Ancak tüm anahtar kelimeler için bir anda sayfalarınız olmayabilir. WordPress gibi bir içerik yönetimine sahip olmanın iyi yanı da içerikleri zamanla ekleyebiliyor olmanız.

Adım 2: Baş mı Kuyruk mu?

Anahtar kelimelerinizi sınıflandırmanız önemli. En önemli yüksek seviye anahtar kelimelerinizi, işiniz için yeterli trafik sağlayanları ayırt etmeli ve en iyilerini işinizle bağdaştırmalısınız. Bunlar genellikle “baş” ve “kuyruk”tur. Yani, bu kelimelerden sadece birkaçına işiniz için sahip olmalısınız. Geri kalanı ise daha çok kuyruk olmakla sınırlıdır.

İnsanlara her zaman sitelerini bir piramit gibi düşünmelerini söylerim. Markanız en üstte, onun altında ana anahtar kelimelerinizi, en çok önem verdiğiniz anahtar kelimeleri içeren esas içeriğiniz, onun altında onlarca, yüzlerce ya da binlerce olmasa da sayfalar, hepsi sitenizin yapısını güçlendiriyorlar.

Birkaç anahtar kelimeden fazlasına sahip olmak konusunda problem yaşıyorsanız, anahtar kelime araştırma araçlarının bazılarını deneyin.

Anahtar Kelime Stratejiniz Yaşar ve Nefes Alır

Anahtar kelime stratejiniz arada bir sizinle değişmelidir, size adapte olmalıdır, sizinle büyümelidir. Aksi takdirde yanlış yapıyorsunuz demektir. Şimdi gidin ve bir anahtar kelime stratejisi oluşturun. Ya da kalın ve belirtmek istediklerinizi ve sorularınızı yorum olarak gönderin!

Dijital pazarlama stratejinizi hazırladınız mı? Size yardımcı olacak bu kaynağı mutlaka incelemelisiniz.