LF ile Google Reklam Maliyetlerini Düşürün

Bu içeriğimizde Google Ads reklamlarını oluştururken ve yönetim sürecinde dikkat etmeniz gereken noktalara, maliyetinizin düşmesini sağlayacak unsurlara ve reklam kaliteniz için önemli olan noktalara değineceğiz.

Reklam Oluşturma Sürecinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Reklam Amacının Belirlenmesi

 

Reklamlarınıza başlamadan önce hedeflerinizi ve reklam amaçlarınızı tam olarak belirlemeniz gerekmektedir. Amacınız sitenize gelen ziyaretçi sayısını arttırmak ise, en çok ziyaretçi çeken anahtar kelimeleri tespit ederek bunlara yönelebilirsiniz.

 

Amacınız müşteri ise dönüşüm ve satış amaçlı kullanıcıyı satın almaya, rezervasyon yapma, arama gerçekleştirme vb. aksiyona geçirici reklam metinleri, anahtar kelimeler ve bannerlar kullanılmalıdır.

 

Reklamın yönleneceği sitede reklamda verilen mesaja uygun içerik bulunması, hemen çıkma oranı düşüreceği ve güvenirliği artıracağı gibi satın almayı giden süreci kısaltacaktır.

 

Hedef Kitle Analizi

 

Reklam oluşturmadan önce reklam göstereceğiniz hedef kitleyi detaylı olarak bilmek ve anlamak yanlış kitleye reklam göstermenize engel olacağı için reklam maliyetlerinizi de düşürecektir. Reklam göstereceğiniz hedef kitleyi belirleyebileceğiniz gibi reklamınızın gösterilmesini istemediğiniz kullanıcıları da negatife alarak hedeflediğiniz kullanıcılara daha uygun maliyetlerle reklamlarınızı gösterebilirsiniz.

 

Rakip Analizi

 

Dijital Platformlarda reklam verenlerin dikkat etmesi ve özenle araştırması gereken en önemli konu rakip araştırmasıdır.

 

Reklam verenler, reklam kampanyası oluşturmadan önce arama ağı reklamlarını incelerek rakiplerini,rakip reklam modellerini ve organik arama sonuçlarını analiz ederek reklam kurgusu oluşturmalıdır. Böylece hangi anahtar kelimelerin kullanılması gerektiğini, tıklama başı maliyetinin ne olacağını öngörerek, doğru reklam kurgusu oluşturabilirler.

 

Aşağıda ayakkabı kategorisinde reklam vermek isteyen bir reklam verenin, rakip araştırma sonuçları verilmiştir.

 

semrush-ile-site-analizi

 

 

 

 

Anahtar Kelime Planlayıcı Kullanarak Liste Oluşturmak

 

Google Anahtar Kelime Planlayıcı tamamen ücretsiz bir yazılımdır. Anahtar Kelime Planlayıcıyı kullanarak reklam çıkacağınız anahtar kelimeler, rakipler, tıklama başı maliyetler ve anahtar kelime rekabet oranlarını görebilirsiniz. Bu planlayıcının yardımıyla ,tıklama başı maliyetlerinin düşük ancak aranma alanının yüksek olduğu kelimeleri tespit ederek, listenize ekleyebilir ya da yeni bir liste oluşturabilirsiniz.

 

anahtar-kelime-planlayici

 

Reklamlarda Etkili Başlıklar Kullanmak

 

Reklamlar için oluşturduğunuz başlık ve açıklama metinlerinde istisnasız bir şekilde anahtar kelimeleri kullanmanız gerekmektedir. En önemlisi de başlık ve açılama kısımlarında kullandığınız reklam metinlerinin, reklamı yönlendirdiğiniz siteyle alakalı olmasıdır.

 

Kullanıcılar aradığı sonuca uygun metni görmediği takdirde, sitenizi hemen terk edeceklerdir. Bu da hemen çıkma oranınızın yükselteceği gibi kalite puanınızı da düşürecektir.

 

Kalite Puanı Arttırmak

 

Yayınladığınız reklamlardan yüksek dönüşüm sağlayabilmeniz için Google Ads kalite puanınızın yüksek olması gerekir. Kalite puanı, reklam grubunuzda yer alan her anahtar kelime için 1-10 arasında bir değerle belirlenen reklamın alaka düzeyini ölçümleyen bir puandır. Kalite puanı reklamlarınızın konumunu ve her bir tıklama için ne kadar ödeyeceğinizi belirler.

 

Kalite puanınız ne kadar yüksek olursa, reklamlar için verdiğiniz teklif düşük olsa da üst sıralarda yer alabilirsiniz. Kalite puanınızı artırabileceğimiz birçok metrik vardır. Kalite puanını artırmak, reklamlarınızın üst sıralarda gösterilmesini sağlayacağı gibi tıklama başı maliyetlerini düşürecektir.

 

En önemlisi ise web sitenizin SEO denetiminin doğru bir şekilde yapılmış olması gerekmektedir.

 

google-kalite-puani-arttirma

 

Yeniden Pazarlama

 

Sitenize yeniden pazarlama kodu ekleyerek, Google Ads ile sitenize gelmiş olan ziyaretçileri farklı sitelerde dolaşırken de tekrar sitenize çekebilirsiniz. Google Ads reklamlarıyla birlikte yeniden pazarlama etiketleri kullanıldığında, daha fazla satın alamaya hazır ziyaretçileri sitenize çekmiş olursunuz. Ayrıca daha önce sitenize giren kullanıcıya reklam gösterdiğiniz için de ilgili kitleye daha uygun maliyette reklam göstermiş olursunuz.

 

remarketing

 

Web Sitesinin Mobil Kullanıma Uygunluğu

 

Türkiye’de mobil cihaz kullanımı % 90‘nın üzerine ulaşmış durumdadır. Web sitelerinin mobil uyumluluğu, reklam sürecinde dikkat edilmesi gereken en önemli hususlardan bir tanesidir. Mobil kullanıma uygun olamayan sitelere, yönlendirilen reklamlardan düşük performans elde edileceği gibi hemen çıkma oranı artış gösterecek ve bütçenin yanlış kullanılmasına neden olacaktır.

 

Site Açılış Hızı Kontrolü

 

Reklamları oluşturmadan önce dikkat edilmesi gereken ön önemli hususlardan bir tanesi de page speed testidir. Açılış hızı düşük olan sitelere reklam yönlendirmek, kullanıcının siteye ulaşmadan çıkmasına ve bütçenin gereksiz kullanılmasına neden olur. Reklama başlamadan önce site açılış hızlarının yükseltilmesi gerekmektedir. Çeşitli sayfa hızı kontrol araçlarından, açılış hızlarını test edebilirsiniz.

Reklam Yönetimi Süresince Dikkat Edilmesi Gerekenler

Anahtar Kelime Optimizasyonu

 

Reklamınızın gösterilmesi için eklediğiniz anahtar kelimelerinizin farklı versiyonları sizlere dönüşüm sağlayabilir. Arama terimlerini kontrol ederek, dönüşüm ve trafik sağlayan aramaları anahtar kelimelerinize ekleyebilirsiniz.

 

anahtar-kelime-optimizasyonu

 

Negatif Anahtar Kelime Optimizasyonu

 

Birçok reklam verenin gözden kaçırdığı, ihmal ettiği bir önemli konu da negatif anahtar kelimelerdir. Reklamınızın gösterilmesi için eklediğiniz anahtar kelimeler bazen işinizle veya verdiğiniz hizmet ile bağdaşmayan kelimeleri tetikleyebilir. Doğal olarak bu kelimeler size fazladan maliyet oluşturur ve dönüşüm/sipariş sağlamaz. Anahtar kelimelerinin hem genel olarak hem de anahtar kelime düzeyinde kontrol edilmesi ve gereksiz kelimelerin negatif anahtar kelime listesine eklenmesi çok önemlidir.

 

negatif-kelime-planlayici

 

Görüntülü Reklam Ağı / Yeniden Pazarlama Yerleşimleri

 

Eğer görüntülü reklam ağı veya yeniden pazarlama kullanıyorsanız, reklamlarınızın yerleşimlerini(gösterildiği siteleri) kontrol etmeniz gereksiz ve ilgisiz sitelerde reklamın gösterilmesini engelleyecek, maliyeti düşürecektir.

 

goruntulu-reklam-agi

 

Dönüşüm / Sipariş / Telefon Araması Takibi

 

Reklamları oluştururken, amacınıza uygun bir dönüşüm hedefi belirlemeniz gerekir. Amacınız satın alma ise her satın almayı bir dönüşüm ya da sepete eklemeyi bir dönüşüm olarak belirleyebilirsiniz. Amacınız telefon araması ise her telefon araması butonuna tıklamayı bir dönüşüm hedefi olarak belirleyebilirsiniz. Oluşturduğunuz dönüşüm takibi ile size dönüşüm getiren/getirmeyen kanalları ve kelimeleri tespit edebilirsiniz. Bütçenizi, dönüşüm getirmeyen hedeflemelerden dönüşüm getiren hedeflemelere kaydırarak, reklam bütçenizi çok doğru bir şekilde kullanabilirsin.Böylece maliyetiniz yükselmeden, dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

 

Google-ads-reklam-maliyeti-dusurme

 

Lokasyon Takibi

 

Türkiye geneli çalışan bir işletme olduğunuzu var sayarsak, hangi ilden ne kadar dönüşüm aldığınızı, hangi illerden dönüşüm almadığınızı ölçebilir, dönüşüm takibindeki gibi sipariş aldığınız illere ağırlık vererek, Google reklamlarından aldığınız verimi arttırabilirsiniz. Dönüşümün sıklığına, maliyetine göre de illere göre teklifleri aşağıdaki görseldeki gibi ayarlayabilirsiniz.

 

Google-ads-reklam-maliyeti-dusurme

 

Cihaz Takibi

 

Google Ads üzerinden satın alma gerçekleştiren müşterilerinizin, masaüstünden, mobil cihazdan veya tabletten geldiğini öğrenmek, gelen dönüşümlere göre mobil/masaüstü/tablet teklif oranlarını ayarlamak yine reklam bütçenizin boşa gitmesini önleyecektir. Örneğin mobilden aranmaya daha müsait bir işletme iseniz, masaüstü tekliflerini düşürebilirsiniz. Ya da sitenizde sipariş süreci uzun ise ve mobilden gelecek ziyaretçilere daha az ücret ödemek istiyorsanız mobil tekliflerini düşürebilirsiniz.

 

Google-ads-reklam-maliyeti-dusurme

 

 

Demografi

 

Oluşturduğunuz reklam kampanyasında, demografik olarak hangi yaş aralığından ve cinsiyetten dönüşüm sağladığınızı kontrol ederek performans aldığınız yaş grubunun tekliflerini artırabilirsiniz. Maliyeti yüksek olup dönüşüm alamadığınız yaş aralığı hariç tutabilir ya da teklifini düşürebilirsiniz.

 

Google-ads-reklam-maliyeti-dusurme

 

Reklam Zaman Planlaması

 

Kampanyalarınızın hangi günlerde ve günün hangi saat diliminde daha çok dönüşüm getirdiğini ölçümleyerek, performans aldığınız zaman diliminin tekliflerini artırabilir düşük performans aldığınız zaman diliminin tekliflerini düşürebilir. Bütçenizi maksimum bir şekilde kullanabilirsiniz.

 

Google-ads-reklam-maliyeti-dusurme

 

Tüm bu bahsettiğimiz noktalara dikkat edildiğinde, reklam kampanyalarınız en iyi şekilde optimize edilmiş olacak, haliyle reklam maliyetleriniz de düşecektir.