Uzun süredir SEO işini bir futbol maçına benzetiyordum. Daha sonra bu düşüncelerimi sosyal medya hesaplarımda paylaşmak istedim ve öyle de yaptım. Yaptığım paylaşımın sosyal medyada ilgi görmesinden sonrada bu konuyla alakalı bir içerik üretmek istedim. Araştırmalarım esnasında benim gibi düşünen birisi var mıdır? derken yabancı bir kaynak buldum. O kaynak bana bu içeriği hazırlamam konusunda çok yardımcı oldu.
Her şeyden önce, SEO, harika bir takım çalışması gerektiren bir oyun. Rakiplerinizin analizi, iyi planlanmış ve yürütülen bir strateji, oyunu kurallarına göre oynama, bizlere rakiplerimizi yenme ve iyi konumlarda yer alma konusunda yardımcı olacaktır.
İşte Benim İlk 11’im
Bazı futbolcularımıza ya da takım seçimime katılmıyor olabilirsiniz. Bu yüzden bende size kendi takımınızı oluşturmanız konusunda meydan okuyorum 🙂 İçeriği okuduktan sonra yorum yaparak sende ilk 11’ini paylaşabilirsin.
Şimdi İlk 11’i İnceleme Zamanı
Şimdi geldik benim belirlediğim SEO takımına. Hazır mısınız?
1. Kaleci – Güvenlik
SEO takımınızda Güvenlik kriteri kaleciniz olmalı. Güvenlik önlemlerini almamak savunmasız kalmanıza ve açık vermenize neden olur. Bu durumda daha oyuna başlamadan mağlup olmayı kabul etmeniz anlamına gelecektir. SEO stratejiniz için hayati görevi olan bir oyuncudur Güvenlik.
Daha Güvenli Bir Web Sitesi İçin;
- Güçlü şifreler kullanın.
- Eğer WordPress kullanıcısıysanız her zaman güncel olun. (Yazılımı Güncelleyin.)
- Hosting firmanızı doğru seçin.
- Düzenli yedekleme yapın.
- İki aşamalı doğrulama seçeneğini kullanın.
2. Sağ Bek – Hız
Birçok SEO uzmanı, sayfa hızının arama sonuç sayfasındaki performansı çok etkilemediğini söylese de, bu benim için geçerli değil. Çünkü hız her şeydir. Ayrıca Google, Site Hızını (ve Sayfa Hızının), sayfaları sıralamak için dikkate aldığı sinyallerden biri olarak dikkate aldığını belirtmiştir.
Daha hızlı yüklenen sayfalar (özellikle mobil cihazlarda) daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunarlar. Daha hızlı yüklenme hem daha iyi sıralamalar getirir hem de daha fazla dönüşüm. Daha uzun yükleme süresine sahip sayfalarda ise genellikle daha yüksek hemen çıkma oranları ve daha düşük ortalama süreler ortaya çıkar.
Sayfa Yükleme Sürelerini Azaltmak İçin Birkaç İpucu:
- HTML, CSS ve JS’yi küçültün.
- Sitenizdeki tüm yönlendirmeleri ve kırık bağlantıları azaltın.
- Tarayıcı önbelleklemeyi kullanın.
- Sunucunuzun yanıt süresini hızlandırın.
- Büyük boyutlu sayfaları belirleyin ve site genelinde sayfa boyutunu azaltın.
- Sayfa oluşturma süresini azaltın.
- Görselleri optimize edin.
4. Stoper – Mimari Yapı
Öncelikle web siteniz için hedefleri, gereksinimleri ve kullanıcı gruplarını belirlemelisiniz. Sonrasında ise ziyaretçilerinizin ihtiyaçlarını gidermeye yönelik bir yapı oluşturmalısınız.
- Ana Sayfayı karma karışık yapmayın. En faydalı içeriklerinize yönlendireceğiniz bağlantılar kullanın.
- Kullanıcı deneyimini iyileştirin ve kullanıcının işini kolaylaştırın.
- Büyük bir gezinme menüsü yapılandırmayın.
- 404 hatası veren sayfalarınız için ilgili sayfalara 301 yönlendirmesi yapın.
- Temiz ve sade bir URL yapısı kullanmaya özen gösterin.
- Robots.txt dosyasını doğru yapılandırdığınızdan emin olun.
- Tek bir etki alanı kullanın. Siteniz www ya da www’suz açılmasın. Tek bir URL açılsın. Diğerleri belirlediğiz URL’e yönlensin.
- HTTPS kullanın.
5. Stoper – Kullanılabilirlik
Web sitesi kullanıcı arayüzünden içerik stratejinize, kullanılabilir olmasından sağladığı yarar kadar bir çok konuda ziyaretçilerinize iyi bir deneyim yaşatmanız SEO performansına direkt olarak katkı sağlar. Kullanıcılarınıza daha iyi bir deneyi sunmak için kullanıcı deneyimini iyileştirmeli, daha kullanılabilir bir web sitesi haline gelmek için çalışmalar yapmalısınız. Web sitenizi iyileştirmek için;
- Yandex Metrika ile kullanıcı davranışlarını video olarak izleyebilirsiniz.
- Google Analytics ile davranışları analiz edebilirsiz.
- Unbounce ve Optimizely gibi araçlarla A/B testleri gerçekleştirebilirsiniz.
3. Sol Bek – Temiz Kodlama
Artık ağır, hantal eklentilerle oluşturulmuş rahatsız edici siteler geçmişte kalıyor. Google uzun süredir bu konuyla ilgileniyor ve web sitesi sahiplerinden temiz kodlamaya sahip web siteleri istiyor.
Özensiz kodlama, arama motorlarının sitenizi taramasını ve içerikleri bulmasını zorlaştırır. Ayrıca sitenizi yavaşlamasına neden olur. Bu durumda ziyaretçiler için ciddi bir sorun oluşturur. Google sorunu sevmez 🙂
Web sitelerini temiz ve kolay taranabilen kodlarla ödüllendiren kişiler her zaman için maça 1-0 önde başlayacaklardır. Google her geçen gün web standartlarını daha iyi hale getirmek için çalışıyor. İşte yapılması gerekenler:
- Tüm kodlama hatalarını tanımlayın ve kaldırın.
- Tüm satır içi CSS stillerini azaltın.
- Tüm HTML’leri optimize edin.
- Kullanılmayan veya rahatsız edici tüm eklentileri kaldırın.
- Tüm CSS / JS’yi küçültün.
Fırsatı kaçırmayın, gözler sizin üzerinizde. Hedefiniz ya Şampiyonlar ligi olacak ya da Amatör lig. Hangisini tercih ediyorsunuz? Şampiyonlar Ligi dediğinizi duyar gibiyim 🙂
6. Orta Saha – Kelimeler
Forveti beslemeye hazır mısınız? Yaratıcı içerikler daha doğrusu paslarla sonuca daha hızlı gidebilirsiniz. Hem kanatları hem forveti besleyebilir rakiplerinize daha çok gol atabilirsiniz.
Anahtar kelimeleri seçmek, hassasiyet, yaratıcılık ve güçlü bir his gerektirir. Messi, Ronaldo ve Zidane’ı düşünün.
En iyi anahtar kelime stratejisinde uzun kuyruklu anahtar kelimelere odaklanmanız hem daha az rekabet etmenize hem de daha çok dönüşüme neden olacaktır.
Web sitenizde aynı anahtar kelimeleri birbirleri arasında rekabete sokacak girişimlerde bulunmayın. Yani benzer içerikler üretmeyin, aynı kelimeleri üst üste kullanmayın.
Doğru araştırma için aşağıdaki araçları kullanabilirsiniz;
- SemRush
- Ahrefs
- Ubersuggest
- Google Keyword Planner
8. Orta Saha – İç Optimizasyon
Adından da anlaşılacağı gibi, site içi optimizasyon genel SEO stratejinizde önemli bir oyuncudur. Ana Sayfanız, en iyi açılış sayfalarınız, içerik sayfalarınız, blog içerikleriniz, kategori sayfalarınız ve ürün sayfalarınız, Google’ın web sitenizi doğru anahtar kelimeler için dizine eklemesine yardımcı olmalıdır.
İyi Optimize Edilmiş Bir Sayfa İçin;
- Sayfa Başlıkları
- Meta Açıklamalar
- Zengin Snippet’ler için Yapısal Veri
- Anahtar Kelime Odaklı İçerikler
- H Başlıkların Uygun Kullanımı
- Resimlerle Alakalı ALT Etiket Kullanımı
- Yinelenen Tüm İçeriğin Kaldırılması
7. Sağ Açık – Kaynak
Aklınıza ne geldi? Backlink değil mi? Kaynak denildiğinde aklınıza lütfen backlink gelmesin. Backlink haricindeki tüm kaynaklar gelebilir. Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, Adwords, LinkedIn vb. platformlarda yerinizi almanız ve web sitenize trafik getirmeniz gerekmektedir. Trafik yeterli değil gelen trafiğin bir davranış sergilemeside gerekiyor. Bu nedenle tercih ettiğiniz kaynaklarda gerçekten hedef kitleniz vakit geçiriyor mu? Doğru kişileri hedefliyor musunuz? Bunlar sitenize geliyor mu? Bir davranış içerisine giriyorlar mı?
Kaynak konusunda çok güzel stratejiler üretebilirsiniz. Mesela sitenize gelen kullanıcıları tekrar tekrar hedeflediğinizi düşünün. Birisi sitenize girdi, vakit geçirdi ve çıktı gitti. Bu kadar mı? Ona tekrar kendinizi hatırlatmayacak mısınız? Bence hatırlatın. 🙂
11. Sol Açık – Mobil
Google’ın sayfa hızını artırmaya ve mobil arama yapan kullanıcılar için kullanıcı deneyimini iyileştirmeye odaklandığından, mobil cihazlara uyumluluğu ve mobil performansı da buraya eklemek istedim. Geçmişte, Google, mobil cihazlar için optimize edilmediğinden “cezalandırma” yapmadı, ancak artık Mobil taraf için kritik güncellemeler yapmaya ve cezalandırmaya başladı.
Hemen aşağıda paylaştığım bağlantıları kullanarak hem mobil performansınızı hemde mobil uyumluluğunuzu kontrol edebilirsiniz.
Mobil Site Performansı: testmysite.withgoogle.com/intl/tr-tr
4G Performans Testi: thinkwithgoogle.com/intl/en-gb/feature/testmysite
Mobil Uyumluluk Testi: search.google.com/test/mobile-friendly
Unutmayın, Mobil cihazlar için uygun bir siteye sahip olmak artık yeterli değil. Hız, hız ve yine hız.
10. Ofansif Orta Saha – İçerik
SEO İlk 11’imde muhtemelen en önemli rol içerikte. İçerik stratejiniz savunmacı oyuncularınızla oyununuzu birbirine bağlar, gol atma şansı yaratır ve en önemlisi takımınızı bir arada tutar.
İçerik, oyuncuların tümüne ve oyuna olan olumlu etkisi nedeniyle, kaptan kolluğununun yakışacağı en önemli futbolcudur. Hayati bir önem taşımakta olduğunu da eklemek isterim.
İçerik stratejiniz, kitleniz için değer oluşturmaya odaklanmalıdır. Arama motoru kullanıcıları için tatmin eden bilgilendirici, yardımcı, ilgi çekici, değerli, paylaşılabilir, duygusal ve yararlı içerikler oluşturun.
9. Forvet – Linkler
Link oluşturma stratejiniz aynı zamanda da golcünüz. Burada çok dikkatli olur, sitenize önce Edinme sonra Davranış sonrasında da Dönüşüm getirecek kanalları bulabilirseniz sitenize çok iyi bir performans katkısında bulunursunuz.
Gol olmadan futbol oyunlarını kazanamazsınız ve bağlantı olmadan Google’ın zirvesine ulaşamazsınız. Unutmayın her şey tamamlandıktan sonra golcü devreye girecek. Eğer siz sadece golcü ile sahaya çıkarsanız attığınızdan fazlasını yer bu oyunu kaybedersiniz.