Instagram Eğitimi Dökümanı

Herkes tarafından biliniyor ki sosyal medya algoritmaları kullanıcılara göstermek için son güncel içerikleri tercih eder ve yayınladığınız andan itibaren içerikle kullanıcıların nasıl etkileşime geçtiğini takip eder. Ne kadar çok kişi içeriğinizle etkileşime girerse daha fazla gösterim alırsınız.  Bu nedenle, paylaşımlar için doğru zamanlama her sosyal medyacının ustalaşması gereken organik sosyal medya pazarlamasının bir yönüdür.

  • Instagram videolarının en popüler biçimi ‘Nasıl Yapılır’ Öğreticileridir.
  • İşletmelerin% 60’ından fazlası, etkinliklerini artırmak için Instagram’daki konum etiketleri, @ -mentions ve diğer etkileşimli öğeleri kullanmaktadır.
  • Yayınınızda konum etiketini kullanırsanız,% 79 daha fazla etkileşime sahip olursunuz.
  • İçlerinde yüzleri olan fotoğraflar Instagram’da% 40 daha fazla beğenilmektedir.
  • Instagram altyazılarının% 50’sinden fazlası emoji kullanmaktadır
  • Instagram’da en çok kullanılan hashtag’ler #Love, #Instagood, #Photooftheday, #Fashion ve #Beautiful.’dur.
  • Yapılan Çoğu araştırmaya göre;  Markaların Instagram’da  paylaşım yapması için  en iyi zaman hafta içi 11:00 ile 14:00 arasında, en kötü zaman ise sabah 06:00 ile 08:00 ve hafta sonlarıdır .
  • Max. Etkileşim Günleri ve Saatleri: Çarşamba 11:00 – 12:00, 13:00 – 14:00 veya 15:00 – 16:00, Cuma 11:00 – 12:00 veya 12:00 – 13:00
  • En yüksek katılım daha genel olarak hafta içi 11:00 ile 15:00 arasındadır.

Araştırma Instagram’da gönderi paylaşmak için iyi zamana odaklanmış olsa da, Instagram’da paylaşım yapmak için  en kötü zamanları bilmek önemlidir. Araştırma sonuçlarına göre  hafta sonları katılımın en zayıf olduğu günlerdir, özellikle Pazar günleri.

Instagram Paylaşımları için En İdeal Zamanlar

  • Pazartesi 06: 00-17: 00-11: 00 ve 22: 00-11: 00
  • Salı 02: 00-18: 00-5: 00-09: 00
  • Çarşamba 07: 00-21: 00-12: 00
  • Perşembe 09.00-10.00, 12.00-1.00 ve 19.00-8.00
  • Cuma 05:00 – 18:00, 14:00 – 20:00
  • Cumartesi 11:00 – 12:00, 19:00 – 20:00 ve 20:00 – 21:00
  • Pazar 07:00 – 08:00, 09:00 – 16:00

Later’ın araştırma sonuçları’na göre genel olarak , Instagram’da paylaşım yapmak için en iyi zaman 09:00 ile 11:00 arasındadır. En kötü zaman ise akşam  9’dan sonra ve sabah 06: 00’dan önce herhangi bir zamandır.

Sektörlere Göre Sosyal Medya Paylaşımları İçin En Doğru Zamanlar

  • Seyahat ve Turizm: Cuma 09:00 veya 13:00
  • Medya ve Eğlence: Salı ve Perşembe 12:00 – 15:00
  • Yiyecek ve İçecek: Cuma 12:00
  • Perakende: Salı, Perşembe ve Cuma 12:00
  • Profesyonel Hizmetler: Cuma, Salı ve Çarşamba 09:00 veya 10:00
  • Kâr Amacı Gütmeyen Kuruluş: Salı 10:00 veya 16:00
  • E-ticaret: Perşembe 16:00 veya 21:00
  • Sağlık Hizmetleri: Çarşamba ve Pazar 09:00
  • Kişisel Bakım: Perşembe ve Cuma: 13:00, 14:00 veya 15:00
  • Teknoloji: Pazartesi ve Salı 14:00
  • Eğitim: Perşembe 16:00 veya 17:00

Önerilen zamanlamaların çoğu,hafta içi günlere odaklanmaktadır. (iş günleri) Bu, en kötü zamanların akşamları, sabahları ve hafta sonları olacağı anlamına gelir .

Unutmamalısınız ki sosyal medya; amaçlı, hızlı hareket gerektiren, esprili, düşündürücü, kurnaz, bilgilendirici ve en önemlisi ilham verici içeriklerle doludur. Ve markaların de  sağlamak için çabalamaları gereken şey budur. Doğal ve kaliteli içerik üretmek için elinizden geleni yapmalısınız. Ve sürekli kendinize şunu sorun, ben olsam bu sayfayı takip eder miyim? Ben olsam bu gönderi dikkatimi çeker mi?