Oluşturmuş olduğunuz içeriğin SEO başarısını ölçmek istiyorsanız ilk olarak hedeflerinizi belirlemeniz gerekmektedir. İçerik SEO stratejinizin amacı nedir? Yüksek sıralamalar elde etmek mi? Daha fazla trafik mi istiyorsunuz?
İçeriğinizin SEO stratejisini en iyi düzeye getirmek istiyorsanız ilk olarak başarının tanımını yapmanız gerekmektedir. Hedeflerinizi belirledikten sonra başarıyı ölçmeye başlayabilirsiniz. Bu yazıda hedef belirleme, hedeflerin değerlerini ölçme ve stratejinizin başarısını ölçme konusunda çeşitli bilgiler bulabileceksiniz.
#Temel Hedef Ne Olmalı?
SEO stratejinizle elde etmek istediğiniz sonuç nedir? Birçok insan Google’da daha yüksek sıralamaya sahip olmayı hedeflemektedir. Bu gerçek anlamda bir temel hedef olmaktan oldukça uzak olabilmektedir. Belki hedefiniz Google’dan daha fazla trafik elde etmek olabilir. Belki daha fazla ürün satışı yapmak istiyor olabilirsiniz. Belki geri gelen ziyaretçi sayısının yüksek olmasını isteyebilirsiniz. Bunların her birisi farklı hedeflerdir ve bu hedefleri elde etmek için farklı verileri gözden geçirmeniz gerekmektedir.
Google’da belirli bir terim için yüksek sıralamaya sahip olmanız durumunda yüksek miktarda trafik elde edebilirsiniz. Bu tam anlamıyla gerekli bi durum değildir. Google Analytics terimi için yüksek sıralamaya sahip olmak istediğiniz zaman çok büyük bir rekabetin içerisinde dahil olmuş olursunuz. Bu tür bir durumda istediğinizi elde etmeniz çok kolay değildir.
Arama motorlarında yüksek sıralama elde etmek yerine daha fazla organik trafik elde etmek istiyor olabilirsiniz. Bir online mağazanız varsa bu durumda daha fazla para kazanmak istiyor olabilirsiniz. Sitenize gelen insanların satın alım gerçekleştirmek isteyen insanlar olmasını isteyebilirsiniz. Hedefiniz buysa içerik stratejinizde sitenize gelen bu tür ziyaretçilere odaklanmanız gerekmektedir.
#Hedeflerinizle Örtüşen Tarzda İçerik Stratejisi Oluşturmalısınız
Hedeflerinizi belirledikten sonra içerik stratejiniz ile neler elde edebileceğinizi tanımlamış olursunuz. Bu durumda SEO stratejinizin SEO hedeflerinizle örtüşmesini sağlamalısınız. Yüksek sıralamaya sahip içeriklere sahip olmak istiyorsanız en iyi yazılarınızı gözden geçirip onları daha iyi hale getirmelisiniz. Sitenize daha fazla trafik çekmek istiyorsanız uzun kuyruklu anahtar kelime stratejisini uygulamaya koymalısınız. Hedefiniz daha fazla satış gerçekleştirmek ise sitenize satım alım gerçekleştirecek insanlar çekmelisiniz.
#Hedefleri Nasıl Ölçersiniz?
Temel hedefinizi belirledikten ve içerik SEO stratejisini oluşturduktan sonra onu ölçme ve değerlendirme şansına sahip olursunuz. Stratejinizin başarılı olup olmadığını belirlemek için mutlaka en az iki kez ölçüm yapmanız gerekmektedir. Stratejinizi hayata geçirmeden önce ne yaptığınıza ve daha sonra neler yaptığınıza dikkat etmelisiniz. Farklı hedeflere göz atarak onların değerlerini ölçme konusunda neler yapabileceğinizi gözden geçirmelisiniz.
Yüksek Sıralamalar
Hedefiniz yüksek sıralama ise yazılarınızın sıralamasını kontrol etmelisiniz. Hangi terimlerde daha iyi sıralama elde ettiğinizi ve hangi yazıların SEO desteğine ihtiyaç duyduğuna karar vermelisiniz. İçerikleri yeniden yazmalı veya yeni içerik yazmalısınız. Dış kaynaklarla (Adwords, Facebook, Instagram, YouTube, Twitter ve Nitelikli Kaynaklar) içeriklerinizi desteklemelisiniz. Bir süre sonra sıralamanızı tekrar gözden geçirmelisiniz. Yazılarınız, stratejinizi uyguladıktan sonra daha iyi konumlara geldiyse bu durumda başarıya ulaşmış olduğunuzu söyleyebiliriz. Google Search Console kullanarak başarınızı ölçmeye devam etmelisiniz.
Daha Fazla Trafik
Hedefiniz sitenize daha fazla trafik çekmek ise haftalık veya aylık periyotlardaki tekil ziyaretçi miktarınıza dikkat etmelisiniz. Organik trafiği oluşturan kişiler sitenize arama motorlarından geliyorsa ve bunlarda bir artış söz konusuysa içerik SEO stratejiniz sonuç vermeye başlamış demektir. İnsanlar arama motorlarında size ait sonuçları gözden geçirmektedirler. Google Analytics kullanarak sitenizdeki ziyaretçileri takip etmeyi başarabilirsiniz.
İçerik stratejisinin satışlara etkisini ölçebilmek kolay değildir. Çünkü içerik SEO stratejisinin satış açısından sonuç verebilmesi için zaman gereklidir. Google Analytics bu konuda size çeşitli veriler sunabilmektedir. Bu verileri inceleyerek belirli sayfalardaki satış değerlerini öğrenmeniz mümkündür.
Diğer Hedefler
İçeriğinize ait SEO stratejisinin yukarıda yer alan hedefler dışında da hedefleri olabilecektir. İnsanların sitenizde daha fazla kalmasını ve yazılarınızı okumalarını istiyor olabilirsiniz. Sitenizde geçirilen süre ne kadar yüksekse uyguladığınız strateji bir o kadar güçlü demektir. Bunun dışında geri gelen ziyaretçilerin sayısını yükseltmek istiyor olabilirsiniz. İnsanların sitenizden çeşitli bilgiler edinmesini sağlamak hedeflerden bir diğeri olabilecektir. Tüm bunları içerik SEO stratejisiyle yerine getirmek mümkündür.
Bu tür hedefler için performans değerlendirmesi yaparken diğer değişkenlere dokunmamalısınız. Test sürecinde elde ettiğiniz verilerin göreceli olabileceğinizi unutmamalısınız. Üstelik test sürecinde farklı veri değerlendirmelerine giderseniz elde ettiğiniz verilerin sağlamlığından uzaklaşmış olursunuz. Bu durum stratejinizin çok daha etkisiz olmasına neden olacaktır.
Belirlemiş olduğunuz stratejisinin başarısını ölçebilmek için öncelikle hedef belirlemelisiniz. Hedeflerinizi belirlerken spesifik hareket etmelisiniz. Değerlendirmeleri yaparken ihtiyacınız olan verilere odaklanmalısınız. Test periyotu belirlemelisiniz. Daha sonra stratejinizin başarılı olup olmadığına odaklanabilirsiniz.