İçerik Pazarlama Uzmanları İçin 5 Gelişmiş SEO Stratejisi

SEO başlangıcı kolay ama ustalaşması zor bir iştir. Herkes birkaç saatini ayırarak SEO konusunun temellerini öğrenebilir ve iyi bir başlangıç yapabilir. Sitenin güncellenmesi, içeriklerin düzeltilmesi, dışarıya giden linkler oluşturmak ve sosyal medyada çalışmalara başlamak bunlardan bazılarıdır. Bu stratejilerin her birisi oluşturulacak SEO kampanyası için önemlidir ve bu stratejilerde uzman olabilmek için aylarca ve yıllarca uğraşabilirsiniz.

İçerik pazarlaması konusunda tecrübeli olan kişiler için bu taktikleri en iyi biçimde ele almak için bir cevap aramak gereksizdir. SEO konusunda yazılara göz attığınız zaman temel stratejilerin neler olabildiğini öğrenebilirsiniz ancak bunlar size kampanyaya dahil etmeniz için gerekli yeni bilgileri veya gelişmiş taktikleri sunmazlar.

Bu durumun aksine SEO stratejiniz kapsamında değerlendirmeniz gereken birçok gelişmiş taktik ve yöntem bulunmaktadır.

Site Hızı İyileştirmesi

Bir şekilde sektörü takip ediyorsanız site hızınızın arama motoru sıralamasında etkin rol oynadığını duymuşsunuzdur. Özellikle siteniz ne kadar hızlı yükleniyorsa ve ziyaretçiler içerik ile ne kadar hızlı etkileşim kuruyorlarsa arama görünürlüğü bir o kadar artış göstermektedir. Ancak site hızınızı maksimum seviyeye çıkarmak için uygulayabileceğiniz ufak taktiklerin farkında olmayabilirsiniz.

İlk olarak tarayıcı önbellekleme işlemini iyileştirin. Önbellek eklentisinin veya fonksiyonunun aktif hale getirildiğinden emin olun ve onu karmaşık ayarlardan uzak tutun. Sitenizdeki bilgileri olabildiğince sıkıştırmaya çalışın, arka planda kalan eski sayfaları ve taslakları temizleyin. Resimleri sıkıştırın ve onların boyutlarını düşürün. Bunu yaparken resimlerin meta verilerini de silmeyi düşünebilirsiniz. Ayrıca iyi bir sunucu hizmeti almak için güvenilir bir firma ile çalışın, yönlendirmeleri azaltın ve kodları olabildiğince basitleştirin. Kullanıcıya çok fazla işlem yaptırmadan fonksiyonel çözümler sunun. SEO içerisinde yer alan birçok şey gibi birçok kez yeniden kontrol ve düzenleme yapmanız gerekebilir.

Gelişmiş Link Oluşturma Teknikleri

Basit link oluşturma teknikleri sektörle alakalı forumlarda bir şeyler paylaşmak veya benzer sitelere ziyaretçi yazıları yazmak ile ilgilidir. Artık bu çalışmaların seviyesini yükseltmelisiniz. İlk olarak kendi alanınızda yer alan .gov veya .edu uzantısına sahip sitelere yönelmelisiniz. Bunlardan link almak zordur ancak alındığı zaman oldukça kıymetli olurlar. Bir şekilde bu uzantıya sahip adreslerden link almaya çalışmalısınız.

Bir sonraki adımda ise yüksek kaliteye sahip resimler oluşturmalısınız. İnfografik adı verilen bilgi grafikleri bu konuda oldukça etkilidir ancak herhangi bir yüksek kaliteli görsel iş görecektir. Bunları herkese açık bir şekilde tutun. Bu sayede başka siteler veya blog adresleri bu resimleri kullandıkları zaman size link verebilirler. Bunun dışında içerikleri sosyal imleme sitelerinde paylaşabilir ve bu sayede daha fazla sosyal kanal ile etkileşim kurabilirsiniz.

Çoklu Platformlarda Varlık Gösterme

Bu noktaya gelene kadar Facebook, Twitter ve LinkedIn üzerinde varlık göstermiş olabilirsiniz ancak sosyal dünya artık çok karışık bir alandır. Mümkün oldukça çok daha fazla kanalda aktif olmaya çalışmalısınız. İlk olarak bir mobil uygulama geliştirmelisiniz. Google artık mobil uygulamaları da dizine eklemektedir. Bunlar gelecekte sıralamalarda etkin rollere sahip olabilirler. Birçok farklı sosyal medya platformunda firmanıza ait bir profil olmasını sağlayabilirsiniz.

Son olarak üçüncü parti uygulamalar tarafından fark edilmelisiniz. İşletmenizi yerel dizinlere eklemelisiniz. Kendi sektörünüz ile alakalı uygulamalar bulmalı ve anlaşmanın yolunu bularak kendinizden söz ettirmelisiniz.

Sitenin Erişilebilir Olduğundan Emin Olun

Google Site Yöneticisi araçları üzerinden sık sık sitenizin erişilebilirlik durumunu gözden geçirin. İlk olarak sitenin erişebilir olduğunu ve doğru bir biçimde işlevini yerine getirdiğinden emin olun. Ardından tarama hatalarına göz atın ve olası hataları tespit edin. Eğer herhangi bir 404 hatası bulunuyorsa bunları 301 yönlendirmesiyle yeni ve uygun sayfalara yönlendirin.

Bununla birlikte site haritanızı tekrar göndermeyi deneyebilirsiniz. Böylece Google’ın sitenizi doğru bir biçimde dizine eklemesi konusunda gerekli önlemleri almış olursunuz. Eğer hatalar devam ediyorsa bu durumda ciddi dizin problemleri yaşıyorsunuz demektir.

Bilgi Grafiğini Devre Dışı Bırakmak

Bilgi grafiği adı verilen Knowledge Graph, önümüzdeki yıllarda arama pazarlamacılarının karşısına çıkacak ciddi problemlerden birisidir. Çünkü bu özellik aramayı yapan kişilere anında bilgi vermeyi sağlamakta ve potansiyel ziyaretçinin siteyi ziyaret etmeden aradığı bilgiyi bulabilmesini sağlamaktadır. Şimdilerde Knowledge Graph özelliği pek etkin olmasa bile önümüzdeki birkaç yıl içerisinde etkin olmaya başlayacaktır.

Buna hazırlı olmak için içerik stratejinizi değiştirmelisiniz. Anlık olarak bilgi sunan konulardan uzak durmalısınız. Doğrudan bilgi aktaran genel konulardan uzak durmalısınız. Bunun yerine daha geniş bilgiler sunan veya niş ile alakalı yoğun sorulara yönelmelisiniz. Google’ın kolayca saklayamayacağı bilgileri kullanıcılarla buluşturmaya çalışmalısınız. Konuları olabildiğince spesifik seçmeli ve daha kapsamlı sorulara cevap verebilmelisiniz.

Bunlar içerik pazarlaması ile ilgilenen uzmanlara SEO konusunda yardımcı olabilecek gelişmiş yöntemlerdir. Site Yöneticisi konusunda kapsamlı bilgilere sahip olmak ve sitenin kodu ile alakalı detayları bilmek sitenizin daha üst sıralarda yer almasını sağlayabilecek parçalardır.

SEO konusunda en can alıcı tavsiyelerden birisi ise haberleri takip etmenizdir. Bunu daha önce duymuş olabilirsiniz ancak bu kolayca vazgeçilebilecek bir alışkanlıktır. Birkaç gün içerisinde hiçbir şeyi anlamadan geriye düşebilir ve stratejileriniz rekabetten uzak kalabilir. Son teknolojiler konusunda güncel kalmak, Google tarafından yayınlanan güncellemeleri takip etmek ve ortada dönen spekülasyonlardan haberdar olmak için mutlaka haberleri takip etmelisiniz.