Google’ın SEO İçin En Önemli Sıralama Faktörleri

Bugün doğru yaptıklarınız yarın için doğru olmayabilir. Az önceki cümlede vermiş olduğum mesaj aklınızı karıştırdı değil mi? Belki de bugüne kadar “bugün bildiklerimiz yarın değişecek” dediniz. O nedenle SEO size sürekli değişen, öğrenilmemesi mümkün olmayan bir konu gibi gözükmüş olabilir.

SEO konusunda kullanıcının yararına olmayan her şey değişir faydasına olan şeyler ise değişmez. Bu içerikte değişmesi zor olan sıralama faktörlerinden bahsedeceğim.

Biliyorsunuz rakip analizi olmadan SEO olmaz. Bu nedenle rakip analizi için hazırladığım bir excel dosyam var. Bunu sizlerle paylaşmak istiyorum. Bu dosyaya ulaşmak için yapmanız gereken tek şey bu konuya yorum yapmak ve dosyayı talep etmek. Bu analiz dosyası çok işinize yarayacak 🙂

Google Arama Motoru sonuçları listelerken 200’ün üzerinde sıralama faktörünü dikkate almaktadır. Asıl önemli olan bu 200 kriterden hangileri öncelik önemine sahip. Hangilerine müdahale ettiğimizde web sayfamız ödüllendirilir? Hangilerinde kısa sürede etki görebiliriz?

Hazır mısınız? Başlıyorum:

Başlık (Title) Etiketleri

Bu sizin için pek şaşırtıcı olacak bir sıralama faktörü olmamıştır. Evet başlıklar değişmeyecek sıralama faktörlerinin en başına yer alırlar. Burada dikkat etmeniz gereken nokta hedeflediğiniz anahtar kelimeye başlık kısmının ilk bölümünde yer vermeniz olmalıdır. Ayrıca başlık (title) konusunda yine dikkat edilmeyen bir durum vardır o da 60 karakteri aşan başlıklar oluşturmamız. Ne kısa ne de çok uzun başlıklar oluşturmayın. 30-60 karakter idealdir.

Meta Açıklamalar (Meta Description)

Başlık gibi buda bilinen bir faktör. Zaten arama motoru sonuç sayfasında çıkan en önemli 3 kriterden birisidir meta açıklamalar. Buna da çok fazla dikkat etmiyoruz. Mobil için 130 Masaüstü için 160 karakter sınırı olan bu kriterde maalesef karakter aşımı yapıyor ya da çok kısa açıklamalar kullanıyoruz. Önerim 110-130 karakter aralığında açıklamalar yazmanız olacaktır. Bu kriterde de odaklandığınız anahtar kelimeyi en başta geçirebilirsiniz.

HTTPS

Google geçmiş yıllarda HTTPS’i bir sıralama faktörü olarak gördüğünü açıklamıştı. Bunu test etmenin ve öğrenmenin en basit yolu ise arama sonuç sayfasından geçiyor. Şimdi hemen bir arama yapın ve arama motoru sonuç sayfasında listelenen sitelerin kaç tanesinin https ile başladığını kontrol edin.

Site Hızı

Web sitenizin hızı sıralam faktörleri arasında çok önemli bir konuma sahiptir. Zaten hız her şeydir. Genel yaşamımızda da öyle değil mi? ( Aman araç kullanırken hız yapmayın 🙂 ) Google özellikle mobil hızı daha çok önemsemeye başladı. Bundan dolayı hemen testmysite.withgoogle.com/intl/tr-tr aracını kullanarak mobil hızınızı ve performansınızı test etmelisiniz.

Mobil Dostu Olmak

Google arama motorunun artık ilk olarak mobil’i dikkate aldığını ve bunun için mobil uyumluluğumuzu iyileştirmemiz ve mobili önemsememiz gerektiğini unutmayalım.

Kullanıcı Davranışı

Bir web sitesi sahibi olarak ne isteriz? Bu sorunun cevabı kişiye göre değişir ama ben ziyaretçiler gelsin, web sitemi ziyaret etsin, aradığını bulsun, sayfalarımı gezsin, daha çok vakit geçirsin ve web sitemi hemen terk etmesin isterim. Bunun için çalışmalarıma devam ederim. Çünkü Google’da bunu istiyor. Kullanıcılar sitenize geldiğinde onların sergiledikleri davranışlar çok önemli. Bir yerde verdiğiniz reklamdan da gelse, aldığınız bağlantılar aracılığıyla da gelse, sosyal medya paylaşımlarınıza istinaden de gelse bir davranış sergileyecektir. Önemli olan bunun olumlu olup olmamasıdır. Aşağıdaki soruların cevabını kendi kendinize verir misiniz?

  • Ziyaretçilerinizin sitenizde rahat gezinebilmeleri için gerekli çalışmaları yaptınız mı?
  • İçeriklerinizi okuyan insanlar sitenize tekrar gelirler mi? Onları tekrar geri getirmek için bir şeyler deniyor musunuz?
  • İçerikleriniz de başka içeriklere yönlendirmeler yapıyor ve onların sayfalar arası geçişlerini sağlıyor musunuz?
  • Kullanıcıların sitenizi hemen terk etmemesi için bir şey yapıyor musunuz?

İçerik

İçerik denildiğinde çoğumuz bunu makale olarak algılıyoruz. Aslında öyle değil. İçerik denildiğinde de içeriği bir bütün olarak ele almalıyız. Yani bir içeriği Video, görseller ve metinlerle süsleyip oluşturduğunuzu düşünün. Herkesin yapmadığını yapın, farklı olun. “İçerik Kraldır” bu sözü duymayan var mı? Gerçekten Kraldır.

Bağlantılar

SEO hayatımız boyunca hep olacak kriterlerden bir tanesi: Bağlantılar. Bu konuyu çok yanlış anlıyoruz ve bu hala öyle devam ediyor. Burada dikkat etmeniz gereken bir konu var. Bağlantı aldığınız kaynak öncelikle sizlere bir Edinme sonrasında bir Davranış sonrasında ise bir Dönüşüm getirmeli. Bu şekilde olduğunda fayda sağlar aksi durumda zararını görürsünüz. Evet bazı bağlantılar sizi mutlu edebilir. Kısa sürede ilk sayfaya gelirsiniz, yükselirsiniz yükselirsiniz yükselirsiniz ve sonuç: Booooooom. Sonrasında pişman olup ben ne yaptım demeyin.

Dijital Yatırımlar

SEO, siteyi yaptım, içerik ekledim sonra da backlink aldım diyerek ilerleyebileceğiniz bir şey değildir. Bu kadar basit olamaz, değil de. Bu nedenle dijital kanallara da yatırım yapmanız gerekiyor. Kullanıcı davranışını unutmadan, doğru hedef kitleyi sitemize çekebileceğimiz kanalları kullanarak yapacağımız yatırımlar web sitemize katkı sağlayacaktır. Özellikle bu kriteri ihmal etmeyiniz. Dijital yatırımların altında bir çok kanal yatmaktadır. Adwords, Facebook, Instagram, YouTube, Pus Notification, E-Mail Pazarlaması vb. kanalları kesinlikle ihmal etmeyin ve bir bütün olarak kullanın.