Bir önceki rehberde sayfa içi faktörlere değinmiştik. Sayfa içi faktörler başlık etiketi, H1 etiketleri ve meta açıklama gibi unsurlardan oluşmaktaydı. Rehberin bu bölümünde sayfa içi faktörlere biraz daha derinlemesine göz atarak anahtar kelimelerin içerikte kullanılmasını ele alacağız.
Anahtar Kelimeler
Bir önceki bölümde anahtar kelimelerin başlık etiketinde başlangıç kısmına yakın olacak şekilde kullanılması gerektiğini ifade etmiştir. Anahtar kelimelerin aynı zamanda H1 etiketinde ve meta açıklama kısmında yer almasının doğru olacağını ifade etmiştik. Ancak anahtar kelimelerin sadece buralarda yer alması yeterli değildir.
Sayfa İçeriği
- Anahtar kelimenin oluşturulan içeriğin ilk 100 kelimesi içerisinde yer almasına özen göstermelisiniz. Birinci cümlede yer alması size ekstra katkı sağlayacaktır. Bunun anahtar kelime sıklığından daha önemli olduğunu unutmamalısınız.
- Anahtar kelime yerleşimi ve sıklığı kadar anahtar kelimenin uygunluğu da büyük önem taşımaktadır. Oluşturmuş olduğunuz içerik ve kullandığınız anahtar kelime arasında anlamsal bağlantı olmalıdır.
- Google için anahtar kelime önceliği meta bilgi ve başlıklar, ana metin, yan kısımlar ve alt kısımlar şeklindedir. Anahtar kelimeleri kullanırken bu sıralamaya dikkat etmelisiniz.
- Kullandığınız anahtar kelime veya sözcük öbeği oluşturduğunuz metin içeriğinde sıkça yer almalıdır. Buna anahtar kelime yoğunluğu denir. Fakat bu konuda aşırıya kaçmanız durumunda Google size ceza kesebilecektir. Bu tür durumlarda Google içeriği insanlar için değil arama motorları için oluşturduğunuzu düşünmektedir.
- Kullandığınız anahtar kelimeler konuyla ilgili olmak zorundadır. Anahtar kelime ve konu arasında bağlantı yoksa sıralamaya girmeniz pek mümkün olmayacaktır. Dahası sıralama kaybı yaşamanız söz konusu bile olabilir.
- Kullandığınız anahtar kelimeler başlık etiketi, H1 etiketi, meta açıklama ve ana metinde yer almalıdır. Bununla birlikte seçtiğiniz anahtar kelimeye yakın anahtar kelimeleri ana metinde ve H2 etiketlerinde kullanmaya çalışmalısınız.
- Anahtar kelimeleri belirlerken arama motorlarında yapılan sorgulara olabildiğince yakın seçimler yapmalısınız. Aramalarda doğal dilin her geçen gün biraz daha ön plana çıkması ve sesli aramanın önem kazanmasıyla Google artık doğal dil sorgularını anlayabilmektedir.
- Belirli bir anahtar kelimeye veya sözcük öbeğine çok fazla odaklanmaktan kaçınmalısınız. Siteniz hızlı bir biçimde ön plana çıkacak olsa dahi elde ettiğiniz sonuç aniden gelen bir ceza olacaktır.
Latent Semantic Indexing – Gizli Anlamsal Dizinleme Anahtar Kelimeleri
Panda ve Hummingbird algoritmalarının ortaya çıkışıyla Gizli Anlamsal Dizinleme, SEO içerisinde çok daha önemli bir konuma yükselmiştir. Google bu algoritma sayesinde anahtar kelime doldurma yapılıp yapılmadığını rahatlıkla anlayabilmektedir. Gizli Anlamsal Dizinleme, birbirleriyle alakalı anahtar kelimeleri veya sözcük öbeklerini bir araya getirmektedir.
Bu sözcükler sadece eş anlamlı sözcükler değil aynı zamanda doğrudan eş anlamlı olmayan ama aynı durumu ifade etmek için kullanılan sözcüklerdir. Örneğin, anahtar kelime “Arabalar” olsun. Arabalar kullanılan bir eşya olabildiği gibi Pixar tarafından yapılmış bir filmin adı, bir oyun adı ve hatta bir televizyon programı adı olabilir. Google yazdığınız içeriği gözden geçirirken “Arabalar” kelimesinin yanında içerikte yer alan diğer kelimeleri gözden geçirir ve oluşturduğunuz içeriğin neyle ilgili olduğunu belirler. İşte bu diğer kelimeler LSI anahtar kelimeleridir.
- Sizin için önemli olan LSI anahtar kelimelerini keşfedin ve onları yazınızda kullanın. Metnin ilk paragrafında, ana metinde, link çapa metinlerinde ve son paragrafın içerisinde kullanmanız yeterli olacaktır.
- Sizin için önemli olan LSI anahtar kelimeleri sayfalarınızın meta verileri içerisinde kullanın. Sayfa başlığı, H1 ve H2 etiketleri, URL adresi, meta açıklama ve görsel alt metinlerinde bu anahtar kelimeleri kullanmayı düşünebilirsiniz.
Anahtar Kelimelerin Geleceği
Google sitenizi bilgi amacıyla taradığı zaman artık anahtar kelimeleri çekmekle uğraşmamakta, onları uygunluk ve anlamsal bağlılıkla bir araya getirerek düşünmektedir. Google sitenizdeki veriyi elden geçirmekte ve o veriyle ilgili kendi görüşlerini ortaya koyarak sizi sıralamaya dahil etmektedir. Google her geçen gün biraz daha gelişmekte ve sofistike hareket etmektedir.