Daha önce pek çok yerde karşılaşmış olabileceğiniz ipuçları organik aramalar ve ücretli aramalar arasında bir ayrım yapmadan size bilgiler verebilmekteydi. Aradan zaman geçtikçe değişen arama motoru pazarında artık bunları ayrı ayrı ele almak gerekmektedir çünkü manzara neredeyse tamamen değişmiş durumdadır.
Çok önceleri Google’da üst sıralara çıkmak (Google 1. Sırada Çıkmak) anahtar kelime araştırması yapmak, sitenin yapısının iyi olması ve yüksek otoriteye sahip yüzlerce linke sahip olmakla mümkün olabilmekteydi. Bunlar şimdilerde geçerli çalışmalar olsa bile Google’da üst sıralara çıkmak için artık çok daha fazlasının yapılması gerekmektedir.
Aşağıda yer alan bilgiler arama sonuçlarında üst sıralara çıkmanıza destek olabilecek birkaç bilgiden birisidir. Bu bilgiler dışında işe yarayan fazlasıyla kullanışlı taktikler yer almaktadır.
1. RankBrain İyileştirmesi
RankBrain, Google’ın makine öğrenme yapay zeka sistemidir. Google tarafından belirtildiği üzere en önemli üç sıralama sinyalinden birisidir. Google, RankBrain’i kullanarak daha önce hiç sorulmamış ama sorulması muhtemelen sorguları tahmin etmeye çalışmaktadır. Günlük aramalar göz önünde bulundurulduğu zaman yapılan sorguların neredeyse %15 gibi bir kısmı yeni sorgulardan oluşmaktadır.
Makine öğrenme yapılan aramalarda yer alan bu yüksek talebi karşılayabilmek için geliştirilmiştir. Pazarlamacılar açısından ise bu sisteme ayak uydurmak veya bu sisteme yönelik iyileştirmeler yapmak son derece güçtür. Ancak içeriği RankBrain için içerikleri iyileştirmek mümkündür. Bunu yapmanın sayısız yolu vardır ama en önemli yöntem hedef kitlenin profiline uygun bir biçimde özgün sorgulara cevap verebilecek içerikler oluşturmaktır.
Bu zaman alıcı bir durumdur. Araştırma yapmalı, deneme ve yanılmalarla ilerlemeli ve farklı kaynaklardan yararlanarak çalışmalar ortaya koymalısınız. Bu yolla oluşturulacak uzun içeriklerle uygun sorgulara yönelik arama görünürlüğünü iyileştirmeyi başarabilirsiniz.
2. Yakınımda Arama Sorgularını İyileştirme
Google’a göre anlık yaşananların değeri çok büyüktür. Bu anlık yaşananlar, bugünün müşterilerinin hareket yönlerini belirleyen önemli bir unsurdur. Basit bir biçimde mobilde yapılan yerel aramalar bu kapsamdadır. Yerel aramalara yönelik yaptığınız iyileştirme çabaları ise bu aramaları yakalama konusunda ortaya koyduğunuz çabayı göstermektedir.
Mobil aramalar oldukça aktiftir ve markaya sadakat bu yönde oldukça zayıftır. Bu açıdan fırsatlar oldukça fazladır çünkü herhangi bir mobil aramayı yakalama olasılığınız oldukça fazladır. Mobil açısından düşük kullanım deneyimine sahip markaların bulunması ise bir nevi ekmeğinize yağ sürmektedir. Burada dikkat etmeniz gereken tek nokta uygunluk ve kullanım kolaylığıdır.
3. Yerel Kitleye Hitap Etme
Bıraktığımız noktadan devam edecek olursak yakınımda sorgularına yönelik iyileştirmeler yapmaya çalıştığınızda gerçekten orada olmaya özen göstermelisiniz. Bu açıdan yerel SEO çalışmalarına öncelik tanımalısınız. Bunu yapabileceğiniz en kolay yol Google My Business sayfasını düzenlemektir. Diğer pek çok şeyin yanında aşağıdaki ayarları mutlaka yapmalısınız:
- Markanız için uzun ve eşsiz bir tanım.
- Doğru kategorileri seçme.
- Açılış süreleri için doğru zaman bilgilerini girme.
- Pek çok görsel kullanımı.
- Düzenli güncelleme yapma.
- Yerel telefon numarası ve iş adresi.
- Yerel sonuçlar elde etmek istiyorsanız markanız için bu verileri Google My Business sayfasını düzenlerken mutlaka girmelisiniz. Bu sayede yerel üzerinden daha fazla arama görünürlüğü kazanabilirsiniz.
4. Dil ve Sesli Arama İyileştirmeleri
Google’a ait sesli arama sorguları hızla artış göstermektedir. Sesli sorgular yazarak yapılan sorgulardan 4 kat daha hızlı gerçekleştirildiği için sonuçlar daha hızlı elde edilmektedir. Sesli arama bilinen pek çok sıkıntıya bir çözüm gibidir. İnsanlar belirli cihazlarda yazmakta zorlanabilmektedirler. Bununla birlikte insanlar karmaşık menülerden uzak durmak için sesli aramayı tercih etmektedirler. Siteler ne kadar iyi yapılandırılırsa yapılandırılsın ve mobilde ekranlar ne kadar büyüsün bu ekranlarda arama yapmak sıkıntı olmaya devam edecektir.
Google sürekli olarak arama motorunu iyileştirmeye çalışmaktadır. İnsanların yaptığı sorgulara en doğru şekilde cevap verebilmek için geliştirmeleri düzenli olarak gerçekleştirmektedir. Sesli arama için iyileştirmeleri yapmak aslında bu gelişmelere ayak uydurmak demektir. Sesli aramalara cevap niteliğinde olan içerikler üretmek ve bu açıdan doğru dili kullanmak önemlidir.
5. Soruyu Cevaplama
Sesli aramaya yönelik iyileştirmelerde içeriği kullanılan doğal dile yönelik ele alma bulunmaktadır. Google özellikle kısa sorulara verilecek cevapları arama motoru sonuçlarından temizlemeye çalışmaktadır. Ünlü bir ismin doğum gününü öğrenmek verilebilecek en doğru örneklerden birisidir. Google bu tür sorguları anında cevaplamaya çalışmak için bilgi kutularından faydalanmaktadır.
Bunu akılda tutmak kaydıyla kendinize bir soru bulmalı ve içeriği bu soruya cevap verecek nitelikte oluşturmalısınız. Bu sayede bir soruya cevap verirken ilk sırada çıkma olasılığınız her zamankinden çok daha fazla olabilecektir. Fakat önemli olanın sorulabilecek bir soruyu bulup cevaplamak olduğunu unutmamalısınız.
6. Ödeme Taktiği
Eskiye göre değişiklik gösteren bir diğer durum ise artık ödeme yaparak üst sıralara çıkmayı başarabilecek olmanızdır. Tabi bunlar reddedilen yöntemlere yapılan ödemeler değildir. Tıklama başına ödeme yöntemiyle oluşturulan reklamlara yapacağınız ödemelerle sitenizi üst sıralara taşıyabilirsiniz.
Her ne kadar üst sıralara çıkmak bu denli kolay gözükse bile kaliteli bir reklam metnine, uygun açılış sayfasına ve müşteriler tarafından oylanmış yüksek kaliteye sahip ürünlere ihtiyacınız olacaktır. Ancak, yeni arama motoru sonuç sayfası değerlendirildiğinde artık reklamlarınızın en üstte olmasını gerektirecek bir durumdan bahsetmek doğru olmayacaktır. Yine de dilerseniz paranızı burada tüketmeyi düşünebilirsiniz.
7. Google Haberler ve Google AMP Sayfaları
Sitenizin Google Haberler kaydının olması her zaman kısa vadeli trafikler elde etmeniz için önemli bir yöntemdir. Burada oluşturduğunuz içeriklerin daima canlı kalmasına gerek yoktur. Oluşturduğunuz içerikler iyi derecede haber kalitesine sahiplerse diğer siteler sizi kaynak olarak kullanabilirler.
Google AMP sayfaları ise Google’ın Top Stories adı altında mobil aramalarda ön plana çıkarttığı içeriklerden oluşmaktadır. AMP açık kaynak kodlu bir programdır ve bu programla site yöneticileri oldukça hızlı, anında yüklenebilen sayfalar oluşturma fırsatını elde etmektedirler.
AMP henüz bir sıralama sinyali olmamıştır. Fakat Top Stories alanında yer alan bir siteniz varsa AMP sayfaları kullanıcı deneyimini önemli ölçüde yükseltecektir.
8. Mobil İyileştirmelere Önem Verme
Artık buna alışkın olmalısınız. Yıllardır dile getirilse bile bazı markalar bunu göz ardı ederek hareket etmeye devam etmektedirler. Mobil uyumluluk artık bir sıralama sinyalidir. Dolayısıyla mobil uyumlu bir siteye sahip değilseniz pek bir başarı beklememeniz önemlidir. Mobil alanda sitenizi test etmeli ve mobil kullanıcı deneyimini iyileştirecek adımlar atmalısınız.
9. Site Hızını İyileştirme
Daha önce bahsedildiği gibi AMP, mobil alanda hızlanmayı sağlamaktadır. Her ne kadar kullanımı doğal olsa bile sitelerin hızlanmasını sağlayan tek yol değildir. Siteleri genel anlamda hızlı yapacak farklı adımlar yer almaktadır. AMP sadece hızlı bir çözüm niteliği taşımaktadır.
Site hızı bir sıralama faktörüdür ama hız konusu bir sitenin genel performansını etkileyecek önemli bir niteliktir. İlk olarak site hızını kontrol etmelisiniz. Site hızını kontrol ettiğiniz araçlar muhtemelen size hangi alanlarda sorunlar olduğunu belirtecektir. Bu belirtilen bilgilerden yola çıkarak sitenizin hızını iyileştirebilirsiniz. Ayrıca, site hızını iyileştiren en önemli faktörün sitelerde yer alan görsellerin boyutlarını küçültmek veya görselleri sıkıştırmak olduğunu unutmamalısınız.
10. Twitter Varlığını Güçlendirme
Bu yazıda son ipucu olsa bile bunun dışında yapacağınız pek çok farklı şeyin olduğunu bilmelisiniz. Google’da üst sıralara çıkmayı başarmak burada yer alan maddeleri uygulamak ile mümkün olmayabilir. Twitter konusunda öneri ise arama sonuçlarında ön plana çıkmalarıyla ilgilidir.
Twitter ve Google arasında yapılan anlaşma gereği atılan tweetler artık arama motoru sonuç sayfasında gözükmektedir. Eğer bir markayı, yayıncıyı veya kişiyi arıyorsanız artık attıkları son tweetleri arama motoru sonuç sayfasından görebilirsiniz. Bunun olumlu bir durum olduğu ortadadır. Ancak, artık attığınız her tweetin hemen kayıt altına alındığını aklınızdan çıkartmamalı ve pişmanlık duyacağınız mesajlar yazmaktan kaçınmalısınız.
Google arama motorunda 1. sırada çıkmak için çok mücadele etmek, çalışmak ve yatırım yapmak gerekmektedir. Ama hiçbir zaman 1. sıra garanti değildir.