Hemen Çıkma Oranı

Davranış bölümünde yer alan Site İçeriği kısmından Açılış Sayfaları sekmesine girerseniz burada insanların sitenize giriş yaptıkları sayfaları görebilirsiniz. Açılış sayfaları son derece önemlidir çünkü bunlar ziyaretçilerin sitenizde gördükleri ilk sayfalardır. Bu sayfalar kelimenin tam anlamıyla sitenizin trafik kaynaklarıdır. Bu ekranda göreceğiniz en önemli ölçüm hemen çıkma oranıdır. Bu ölçümden yola çıkarak sitenizde sadece açılış sayfasından başka yere gitmemiş olan insanların yüzdesini öğrenebilirsiniz. Her ne kadar Google, Google Analytics hemen çıkma oranını bir sıralama faktörü olarak hesaba katmasa bile insanların neden geri tuşuna bastıklarını sorgulamak için buradaki verilerden yola çıkabilirsiniz. Ziyaretçilerin sitenizde daha fazla vakit geçirmesini istiyorsanız onların siteniz ile daha fazla etkileşim kurmalarını sağlamalısınız.

Hangi sayfanın en yüksek hemen çıkma oranına sahip olduğunu öğrenmek istiyorsanız Karşılaştırma görseline tıklayabilirsiniz. Buradan son sütunda bulunan hemen çıkma oranına tıklayabilirsiniz. Bu yolu takip etmeniz durumunda son ziyaret edilen sayfadan başlamak kaydıyla sitenizin ortalama hemen çıkma oranına göz atabilirsiniz. Burada kırmızı çubukla gösterilen her sayfa sitenizin ortalama değerlerinden daha düşük değerlere sahiptir. %0-10 arasındaki değerler iyi olsa bile %20-30 arasındaki değerler dikkatlice incelenmelidir. Özellikle en iyi sayfalarınız arasında bulunan sayfalarda bu tür oranlara epey dikkat etmelisiniz.

Hemen çıkma oranı son derece önemlidir çünkü bu değer elde ettiğiniz trafiğin ve sayfanızın kalitesini göstermektedir. Bu değerin SEO çalışmalarına etkisi bulunmaktadır. Eğer insanlar sitenizde yer alan bir sayfayı ziyaret ettikten kısa bir süre sonra arama motoru sonuç sayfasına geri dönüyorsa aradığını bulamamış demektir. Google bu veriyi kullanarak arama yapılan anahtar kelimeyle sayfanızın ilgisiz olduğu sonucuna varmaktadır.

Site İçi Arama

Davranış kısmından Site Araması sekmesinde yer alan Genel Bakış bölümüne bakarak insanların site içerisinde yaptıkları aramalara ulaşabilirsiniz. Buradaki verileri kontrol etmek çoğu zaman oldukça iyidir çünkü bu veriler size kitlenizin sitede ne bulmak istediğini anlatan verilerdir. Burada henüz sayfa oluşturmadığınız bir arama terimi varsa ilk işiniz bu arama terimi için bir sayfa oluşturmak olmalıdır. Bu veriler aynı zamanda insanların arama yaparken kullandıkları kelimelerin neler olduğunu size göstermektedir.

Sitenizde bir arama kutucuğu yoksa en kısa sürede bunu kullanmaya başlamalısınız. Kitlenizin kullandığı arama sorgularını öğrenmek istiyorsanız bu son derece verimli olan yöntemi kullanmaya çalışmalısınız.

Mobil Trafik

Mobilegeddon terimini daha önce duymuşsanız Google’ın mobil güncellemesinden haberdarsınız demektir. Siteniz mobil dostu değilse mobil arama sonuçlarında çok iyi performans göstermeyecektir. Özellikle ziyaretçi kitleniz mobil telefon kullanıyorsa bu durumda sitenizin mobil optimizasyonu iyi olmalıdır.

Kitle kısmında yer alan Mobil sekmesinden Genel Bakış bölümüne girerseniz burada masaüstü, mobil ve tablet üzerinden sitenize giriş yapan kullanıcıları görebilirsiniz. Buradaki pasta grafiğinde belirli paya tıklamanız durumunda kaç mobil ziyaretçiye sahip olduğunuzu görebilirsiniz. Eğer sitenizin mobil ziyaretçileri toplam ziyaretçi miktarının %10’undan daha fazlasını kapsıyorsa bu durumda sitenizin mobil telefonlarda sorunsuz bir biçimde çalıştığından emin olmalısınız. Mobil ziyaretçilere ait hemen çıkma oranı masaüstü ziyaretçilerden çok daha fazla ise sitenizin mobil dostu olmadığı sonucunu çıkarabilirsiniz.

Google bir sitenin duyarlı tasarıma sahip olmasını fazlasıyla önemsemektedir. Mobil arama sonuçlarında en önemli sıralama faktörü sitenin duyarlı tasarıma sahip olmasıdır. Bu nedenle mobil sitenizi olabildiğince geliştirmeli ve SEO çalışmalarınızı takip etmeyi sürdürmelisiniz.

Site Hızı

Mobil dostu olmanın yanında site hızı da önemli bir faktördür. Site hızı sadece bir sıralama faktörü değildir. Aynı zamanda sitenin kullanılabilirliğine ve dönüşüm oranlarına etki etmektedir. Sitenizin hız performansını kontrol edip onu geliştirmeye çalışarak siteniz için çok büyük kazanımlar elde edebilirsiniz. Google Analytics içerisinde özel bir Site Hızı kısmı bulunmaktadır. Davranış bölümünden bu kısma ulaşabilirsiniz. Buradaki sayfa zamanlarına tıklamanız durumunda bir sayfanın yüklenme süresinin sitenin ortalamasına göre ne olduğunu görebilirsiniz. Ek olarak burada fazlasıyla yavaş olan sayfalar konusunda bilgi sahibi olabileceğiniz için ilk olarak bunları optimize etmeye çalışmalısınız. Sitenizi hız açısından optimize etmek için faydalanabileceğiniz pek çok kullanışlı araç olduğunu unutmamalısınız.