E-Ticaret Siteleri İçin SEO Önerileri

Dünya’nın en büyük web projeleri arasında e-ticaret girişimleri yer almaktadır. Bu web sayfaları tüketicilerin hemen hemen her türlü ihtiyacını karşılayabilmektedir.

E-Ticaret sitelerinde yüzlerce hatta binlerce ürünün hizmete sunulması Arama Motoru Optimizasyonu çalışmalarının zaman almasını ve uğraştırıcı olmasını sağlamaktadır. Aşağıda e-ticaret siteleriniz için yapacağınız SEO çalışmalarında dikkate almanız gereken birkaç öneride bulundum.

Benzersiz Ürün Sayfası Açıklamaları Kullanın

E-Ticaret sitelerinde en önemli alan ürün sayfalarıdır. Müşteri satın alma kararını verirken bu sayfada yer alan ürün resimlerini, yorumlarını ve fiyatlandırmayı dikkate alır. Bu noktada arama motorlarının dikkat ettiği en önemli nokta ise sayfa açıklamasıdır. Aynı ürünü birden fazla e-ticaret sitesi satışa sunabilir. Dikkat edilmesi gereken çok önemli bir konu vardır o da ürün sayfalarınızın açıklama kısmının diğer siteler ile aynı olmamasıdır. Aynı ürünü satan iki farlı sitenin benzer ürün açıklamasını kullanması arama motorları tarafından yinelenen içerik olarak algılanır ve pek hoş karşılanmaz.

İç Bağlantı Stratejileri ile Daha Hızlı İndeks Alabilirsiniz

E-ticaret sitesi sahibi kişilerin SEO açısından dikkat etmesi gereken birçok konu vardır. Bunlardan birisi de SEO dostu iç bağlantı stratejileridir. Binlerce ürünün yer aldığı e-ticaret sitelerinde ürünlerin arama motorları tarafından taranması ve indekslenmesi oldukça önemlidir. Bunun gerçekleşebilmesini kolaylaştırmak için ürün ve kategori sayfalarından diğer ürünleri tavsiye edecek tarzda bağlantılar vermeniz, site haritalarında tüm ana ürünleri ve kategorileri belirtmeniz gerekmektedir.

Doğru URL Yapısı ile Başarıya Daha Hızlı Ulaşabilirsiniz

E-ticaret sitelerinde yapılan en büyük SEO hatalarından birisi de uzun ve yanlış url kullanımıdır. Ülkemizde hizmet veren birçok e-ticaret sitesi hala bu hatayı yapmaya devam etmektedir. Bu noktada en büyük görev aslında eticaret paket satışı yapan geliştiricilere düşüyor. Kemerli triko yelek satışı yaptığımız bir ürün sayfasında kullanılması ve kullanılmaması gereken url yapısını örneklendirmek istiyorum;

Yanlış olan url yapısı: http://www.siteadresi.com/urun=74894.asp

Doğru olan url yapısı: http://www.siteadresi.com/kemerli-triko-yelek/

Kullanıcı Deneyimini Dikkate Almalısınız

Online alışveriş hizmeti sunan sitelerin dikkat etmesi gereken konulardan birisi de kullanıcı deneyimidir. Web sitelerinizin hızı ve performansı kullanıcılar için oldukça önemlidir. Sayfa hızını optimize etmeniz daha çok trafiğe ve dönüşüme sahip olmanızı sağlayacak konular arasındadır. Ziyaretçilerinizin web sayfanızdan çıkmaması, daha fazla gezinmesi arama motorları içinde oldukça önemlidir.

Sosyal Medyayı Mutlaka Önemsemelisiniz

Arama motorları özellikle de Google sıralamaları belirlerken sosyal sinyallere çok değer verir. Paylaşımlar, beğeniler, pinler, tweetler yükselmeniz konusunda çok önemli rol oynar. Bu nedenle web sayfanızda yer alan ürünlerin paylaşılması için pin, tweet, beğeni ve paylaşım butonlarına mutlaka yer verin.

E-Ticaret siteleri için SEO süreci her geçen gün gelişmekte ve rekabetçi bir hal almaktadır. Arama motorlarını anlamak için tüketici davranışlarını anlamanız yeterli olacaktır. Bu e-ticaret siteleri için en önemli konular arasında yer almaktadır.