E-Ticaret SEO

E-Ticaret SEO, Elektronik ticaret yani internet üzerinden alışveriş imkanı sunan firmaların web sayfalarına arama motorlarında iyileşmeleri, organik aramalarda iyi konumlarda yer almaları ve cirolarının artması için yapılan çalışmalara verilen isimdir. Kısaca SEO çalışmalarının eticaret sitelerine uygulanması olayıdır.

Bu olay normal sitelere uygulanan arama motoru optimizasyonu çalışmalarına göre daha da zahmetlidir. Bunun sebebi ise google’nin yeni çıkarmış olduğu ve sürekli güncellediği algoritmalardır. En son güncellemede 21 Mayıs 2014 tarihinde google panda 4.0 adıyla karşımıza çıktı. Bu algoritma da asıl amaçlanan olay web sayfalarının içeriği oldu. İçerik konusunda zayıf olan siteler ağzıyla kuş tutsa google gözünde hiç bir yere gelemeyecek. Zaten bunun alt yapısını son iki yıldır çıkardığı algoritmalarla duyurmaya başladı.

E-Ticaret sitelerine SEO yaparken dikkat etmemiz gereken belli başlı kurallar var. Bu tür platformlar insanların eğlenmek için değil alışveriş yapmak için vakit geçireceği platformlardır. İnsanlara bir ürünü satmak çok da kolay değildir. Bir çok rakibiniz var. Hangi firma daha çok güven veriyorsa müşteri alışveriş hakkını ondan yana kullanacaktır. Müşterilere güven vermek için bir çok kriter vardır. Bunların başlıcaları kullanımı kolay, kaliteli ve hızlı bir web sitesi. Firmanıza ulaşılabilecek bir mail adresi, açık adres ve çağrı merkezi numarası. Çağrı merkezi konusu çok önemli. Güven konusunu aştıktan sonra gelelim ürünlere. Bir ürünü satmak için onu iyi pazarlamalı aynı mağazadaki gibi sunmalısınız. Peki bu nasıl olacak? Ürünlerinizin resimlerini bir ya da iki açıdan sergilemektense 4 açıdan vermek daha mantıklı olacaktır. Bunun haricinde o ürünle alakalı tanıtım videosu çekmeniz ve detaylı olarak ilgili sayfada ürünle ilgili açıklamalar yazmanız sizi her konuda (SEO ve Satış) rakiplerinizin bir adım önüne atacaktır.

Bir blog sitesiyle bir e-ticaret sitesine yapılacak seo çalışmaları asla aynı olay değildir. Arama motorlarının istemiş olduğu kriterler aynı olsa da iki oluşumunda ziyaretçiyi sitede tutması için izlemiş oldukları stratejiler farklıdır. Biri çok güzel bir ürün ile biri çok güzel bir makale ile kullanıcıyı sitede tutar. Ortak olan tek şey ortalama ziyaretçi süresidir. Bunu ne kadar uzun süreye çıkarabilirseniz o kadar başarılı olursunuz. Çünkü google bu değere çok önem verir. Ziyaretçi girdi ama hemen çıktı. O zaman sen o ziyaretçine hiç bir şey veremiyorsun. Kullanıcıları sitelerimizde tutmak artık en önemli faktör.

E Ticaret sitelerine uygulanacak SEO çalışmalarında dijital pazarlamayı aktif olarak kullanmanız büyük fayda sağlayacaktır. Nedir bu pazarlama kanalları? Sosyal medya, e-mail pazarlaması, mobil pazarlama, affiliate marketing, adwords. Bu kanallar ile doğal bir trafik alacağınızdan dolayı düzgün optimize edilen sitenizin başarıya ulaşması kaçınılmazdır.

Eğer sizde firmalarınıza e-ticaret seo konusunda profesyonel hizmet alacağınız bir danışman arıyorsanız doğru adrestesiniz. Tugay Burak Görgeç ile bu arayışınıza son verebilirsiniz.

Tarafıma ulaşmak için iletişim sayfamı kullanabilirsiniz.