Yapılandırılmış veriyi kullanarak ürün bilgisini biçimlendirmek arama sonuçlarını zengin Snippet’larla güçlendirmek anlamına gelir ve bu çalışmalar firmanın ürün sayfalarından alacağınız SEO faydalarını uzun vadede olumlu bir şekilde etkilemektedir. Yapılandırılmış veri rekabet ettiğiniz sayfalar açısından size ekstra avantajlar sunmaktadır. Bunu arama sonuçları sayfası üzerinden sunduğu yüksek tıklama oranlarıyla sağlamaktadır.
Ancak zengin Snippet’lar artık bir tür lüks değiller. Onlar artık site içi SEO açısından bir gereksinimler.
E-ticaret siteleri zengin Snippet’ların faydalarından yararlanmak için arama motorları sonuç sayfalarını yeniden düzenlemektedirler. Rekabet içerisinde kalabilmek için yapılandırılmış verileri kullanmak bir gereksinimdir. Aksi taktirde arama açısından pazar payında ciddi düşüşler yaşama riskiyle karşı karşıya kalınmaktadır.
Yapılandırılmış Veriye Neden İhtiyaç Duyarsınız?
Sıralama Sinyali
Google’ın belirttiğine göre yapılandırılmış veri bir sayfanın sıralamasını etkilememektedir. Bu tam olarak tutarlı bir söylem olsa bile bu sadece doğrudan gelen sıralama sinyali konusunda geçerlidir. Google zengin Snippet’ların dolaylı etkileri konusunda bir şey söylememiş olsa bile daha önce belirttiğimiz gibi zengin Snippet’lar tıklama oranlarını ve hemen çıkma oranlarını doğrudan etkilemektedir. Bu iki oran ise sıralamalara etki eden unsurlar arasındadır.
Tıklama Oranları
Zengin Snippet’ların tıklama oranlarını yükseltme yeteneği yeni bir şey değil. Geçmişte e-ticaret işletmeleri bunlar sayesinde arama motorları sonuç sayfasından farklı faydalar elde ediyorlardı. Pek az kişi bu durumdan yararlandığı için sonuçlarda biçimlendirilmiş listeye sahip olan tek kişi siz olabilirdiniz.
Bugünlerde ise birçok e-ticaret sitesi ürünleri için yapılandırılmış verileri kullanmaya başladılar. Arama sonuçlarında ürünlerle ilgili sorgulamaların artış göstermesinden ötürü üst kısımlarda yer alan sonuçların büyük bir bölümü yapılandırılmış verileri kullanmaktadırlar. Bu nedenle yapılandırılmış verilerin tıklama oranını arttırmak ile ilgili olduğunu düşünmek gerekiyor. Yapılandırılmış veri artık tıklama oranının yitip gitmesine izin vermeyen bir unsur durumundadır.
Kullanıcı Etkileşiminin Yükseltilmesi
Bir sayfaya tıklamadan önce kullanıcılara kullanışlı bilgiler sunmak ziyaretçilerin kalitesini önemli ölçüde yükselmektedir. Eğer bir ziyaretçi bir ürün sayfasına onun fiyatını ve değerlendirme derecesini bilerek geliyorsa bu onların hemen çıkma oranını azaltmaktadır. Elbette, bu bir sayfanın sıralama sinyalini de etkilemektedir çünkü daha fazla ziyaretçi anında arama motoru sayfasına geri dönmediği için anahtar kelime sıralamaları önemli ölçüde pozitif yönde etkilenmektedir.
Bu Nasıl Yapılmaktadır?
Kullanabileceğiniz yapılandırılmış veriler ürünün türüne, gönderim durumuna, kabul edilen para birimine vb. detaylara göre değişiklik göstermektedir. Tüm detaylara Schema.org adresinden erişilebilmektedir.
Çevrimiçi bir ürün için kullanılan dört ana zengin Snippet bulunmaktadır ve bunlar arama motorları sonuçlarında benzer şekilde gösterilirler:
- İsim
- Ortalama Değerlendirme
- Fiyat
- Uygunluk
Bu şemalar bir ürün sayfasına uygulandıkları zaman uygun arama sorguları yapıldığında arama motorları sonuç sayfasında gözükmektedirler.
Bunları uygulamak için ürün hakkındaki içeriği itemscope itemtype=”http://schema.org/Product”> ve etiketler arasına yerleştirmelisiniz. Daha sonra ürün adını <div> içerisinde <span itemprop=”name”>Buraya ürün adı gelecek</span> etiketleriyle yazmalısınız.
Daha sonra sayfanın müşteriler için ürünü beş yıldız üzerinden değerlendirebilmesine olanak sağlamalısınız. Eğer sitede bu tür bir olanak bulunmuyorsa bunu mutlaka yerine getirmelisiniz.
Sayfanın bir değerlendirme sistemine sahip olduğunu düşünürsek bunu yine kodlar içerisine yerleştirmeniz gerekmektedir. Bunu yapabilmek için itemtype=”http://schema.org/AggregateRating”> etiketlerini kullanmalısınız. Ortalama Değerlendirmek kısmında değerlendirmeyi rakamlarla ve değerlendirme yapan kişi sayısıyla belirtmelisiniz.
Son olarak “teklif” biçimlendirmesini oluşturmalısınız. Bu veri içerisinde fiyat ve uygunluk yer alacaktır. Bu biçimlendirme işlemini de diğerleri gibi etiketlerle yapmalısınız. Fiyat belirtildiği gibi “Offer” içerisinde uygun etiketlerle yer almalıdır. Ürünün stokta olduğunu varsaymamız durumunda bu da etiketlerle belirtilmelidir.
Bir ürün sayfasına şema kodunu eklemeniz durumunda bunu Google’ın Yapılandırılmış Veri Test Aracı ile test ederek herhangi bir hatanın olmadığından emin olmalı ve arama motorları sonuç sayfasında nasıl gözüktüğüne göz atmalısınız. Bu kısa süre içerisinde yüksek tıklama oranları, anahtar kelime sıralamalarında yüksek değerler ve daha kaliteli ziyaretçiler sunacaktır. Yapılandırılmış veri ile biçimlendirilen ürün sayısı arttıkça arama motorlarının sizi uygun aramalarla eşleştirme şansı da artış gösterecektir.
2015 Yılında şirketinizi büyütecek 12 E-Ticaret yöntemi yazımızı okudunuz mu? Hala okumadıysanız yazımıza bu bağlantı aracılığıyla ulaşabilirsiniz.