Dijital Pazarlama Kanalları ve Stratejileri

Dijital pazarlamanın sürekli gelişen çevresi dahilinde ilgi uyandıran içerik oluşturmak her zaman yeterli olmayabilir. Bunun yerine, trafiği arttıran, yeni potansiyeller oluşturan ve dönüşümleri yükselten bütünleşik ve uygun bir stratejik plan oluşturmalısınız. Etkili bir pazarlama stratejisinde içerik oluşturmak hala çok önemli bir yere sahip olsa bile akıllı markalar daha bütünsel bir yaklaşım göstererek içerik pazarlamacılığı, SEO, sosyal medya, bloglama ve e-posta pazarlamacılığı çalışmalarının nasıl bütünsel olarak daha verimli ve etkili olabileceğini düşünmektedirler.

Birçok ipucu ve taktiğe göz atmış olabilirsiniz ancak sektör liderlerinin izlenimlerini ve paylaşımlarını yakından takip etmelisiniz. Kapsamlı ve sağlam bir dijital pazarlama stratejisi oluşturabilmek için burada yer alan en iyi yöntemlerden bazılarını göz önünde bulundurabilirsiniz.

İçerik

İçerik pazarlamacılığı kolay bir şey değildir. Hedef kitlenizi ihtiyaçları doğrultusunda memnun etebilmek için içeriğiniz bazı özelliklere sahip olmalıdır:

  • Değerli: Müşteriler ve muhtemel müşteriler için içerikte neler yer alıyor? Onların dilinden mi konuşuyorsunuz? Onlara hiçbir yerde bulamayacağı şeyler mi sunuyorsunuz?
  • Güncel: İçeriğe ilgili sektör ile alakalı habersel değere sahip bir şeyler katıyor musunuz? Konunuz diğerlerinin daha önce değindiği şeylerden farklı mı?
  • Çözüm Odaklı: Müşterilerinizin başını ağrıdan en önemli şeylere çözüm sunuyor musunuz? İnsanların uygulayabileceği gerçekçi ve uygulanabilir bilgiler mi sunuyorsunuz? Muhtemel müşterileriniz bunu gördükten sonra “Daha fazla öğrenmeliyim!” diyor mu?

Bloglama

Blog adresiniz müşteriler ve muhtemel müşteriler açısından güvenilir bir kaynak olmalıdır. Blog adresiniz sektör ile ilgili değerli bilgilerin edinildiği bir araç olarak görülmelidir. Bu sizin içerik stratejinizin büyük bir bölümünü kapsamaktadır ve SEO, sosyal medya ve e-posta pazarlama kampanyanızın işin içine girdiği noktadır. Paylaş butonuna basmadan önce burada yer alan ipuçlarını göz önünde bulundurmalısınız.

  • Ritim: Sektörünüzde yer alan diğer kişiler ne kadar sıklıkla paylaşım yapıyorlar? Okuyucularınızın sosyal paylaşımlara daha fazla vakit ayırdığı belirli bir zaman dilimi var mı? Zamanlar ve sıklıklar ile ilgili çeşitli denemeler yapın ve uygun zamanı belirleyen buna sadık kalın.
  • Başlıklar ve Maddeler: Okuyucuları bulmak istedikleri bölümler ve alt bölümleri bulma konusunda zora sokmayın. Yazınızı maddeler ve ilgi çekici başlıklar ile daha okunabilir hale dönüştürün.
  • Önemli Kaynak: Blog adresinizin en değerli müşterileriniz için bir kaynak olduğunu düşünün. Sosyal medya ve e-posta pazarlamacılığını kullanarak tanıtım yapın ve gelecekte yayınlayacağınız içerikler hakkında bilgiler vermeye çalışın.

SEO

SEO oldukça önemli bir unsurken etkileyici içerik daima kazanan taraf olur. Bir robotun yayınlamış olduğu cinsten yazıyı kimse okumak istemez. Gerçek müşteriler için gerçek ihtiyaçlara yönelik yazılar yazmanız halinde kelimeleriniz buna uyum sağlayacaktır. SEO sadece bu deneyimi zenginleştiren bir unsurdur.

  • Başlıklar: Başlıklar dikkat çekici olmalıdır. Sitenizi ziyaret eden birkaç müşteri kısa süreli ziyaret edenlerden çok daha değerlidir.
  • Anahtar Kelime Araştırması: Hedef kitlenizin hizmetleriniz hakkında konuşurken dile getirdikleri terimler neler? Onların seviyesine gidebilmek için öncelikle anahtar kelime araştırması yapmalısınız.
  • Gelen Linkler: Ziyaretçi bloglama yöntemi içeriğe daha fazla kişinin göz atmasını sağlamak için etkili bir yöntemdir. İçeriği sosyal medya, forum ve diğer blog adresleri dahil olmak üzere uygun kanallarda paylaştığınızdan emin olmalısınız. Böylece sitenize gelen link alma şansınızı yükseltirsiniz.

Sosyal Medya

Sosyal medya hazırladığınız içeriğin ulaşım limitini yükseltmek konusunda sınırsız fırsat sunmaktadır. Bu daha fazla tıklama, daha fazla görüntülenme ve daha fazla dönüşüm anlamına gelmektedir. Kolay uygulanabilir taktiklere yönelerek sosyal varlığınızı biraz daha yükseltebilirsiniz.

  • Paylaşma: Sitenizde yer alan tüm sosyal paylaşım butonları doğru bir biçimde ayarlı mı? Ne kadar etkileyici bir içerik hazırlarsanız hazırlayın eğer sosyal paylaşıma imkan tanımıyorsanız kimse bu yazıyı paylaşmaya çalışmayacaktır.
  • Etkileşim: Sizi takip edenlere yazınızı paylaşmaları veya tweet atmaları için ricada bulunun. Bu göz ardı edilen etkili bir yöntemdir.
  • İçeriği Tanıtın: E-posta aboneliği bağlantınızı sosyal sayfalarda paylaşıyor musunuz? En son blog yazınızı Facebook veya Twitter üzerinden paylaştınız mı? İçeriğiniz konusunda sizi takip edenlere göz atma şansı sunarsanız onlarda daima merak uyandırırsınız.

E-posta Pazarlamacılığı

E-postalar ölmedi, gelişiyorlar. E-postalar mevcut konumda bir tür şirket iletişimini sağlayan biçimde gözüküyorlar. Şirketler bu eski iletişim yöntemini bir çırpıda değiştirme taraftarı değiller. E-posta uygun ve ölçülebilir bir olgu. Başarılı bir strateji ile diğer pazarlama taktiklerinden daha fazla yatırım getirisi sunabilir.

Peki pazarlamacılar satışları yükseltmek ve dönüşüm oranlarını arttırmak için ne tür yeni yöntemler deniyorlar?

  • E-posta Testi: Abonelerinizin e-postalarınıza cevap verip vermediği veya onları okuyup okumadıklarını bilmek için tek yöntem sürekli test etmektir. E-postaların açıklama oranlarını yapacağınız testlerle belirli oranda yükseltebilirsiniz veya içerik ve görselleri kullanarak hedef kitlenize daha etkili e-postalar gönderebilirsiniz.
  • Bölünmüş Listeler: Satış hunilerinizde abonelerinizi konum veya ilgi alanlarına göre listeliyor musunuz? Bu grupların her birinin farklı ihtiyaçları vardır ve listeleri bölerek doğru bilginin doğru insana ulaştığından emin olabilirsiniz.
  • Tutarlılık: Bu biraz test gerektirecektir. Hedef kitlenize doğru zamanda, doğru sıklıkla ulaşmak son derece önemlidir. Bu sayede e-postaların açılma oranıyla birlikte dönüşüm oranını da yükseltebilirsiniz. Tutarlılık özellikle dönüşüm oranları ve satış fırsatlarına oldukça büyük etki etmektedir.