Dijital pazarlama konusunda yeni misiniz? SEO kavramından PPC kavramına kadar sayısız birçok terim dijital pazarlama sektörüyle ilgilidir. Bu terimler çok karmaşık olmalarına rağmen dijital pazarlamanın temellerini oluşturuyorlar.
Dijital pazarlama eğitimi ile işletmenizi İnternet ortamında nasıl pazarlayacağınız konusunda fikir sahibi olacaksınız. Bu rehberde dijital pazarlamanın dört önemli seçeneğine değinilmiştir: SEO, PPC, online halkla ilişkiler ve sosyal medya. Bununla birlikte dijital pazarlamanın geleceği ile ilgili bilgiler paylaşılmıştır.
Arama Motoru Optimizasyonunun Öğrenilmesi
Arama motoru optimizasyonunu öğrenmek ister misiniz? Kısaca SEO olarak bilinen bu dijital pazarlama yöntemi sitenizi belirli anahtar kelimelere uygun olarak iyileştirir ve bu sayede daha fazla satış potansiyelinin ve satışın oluşturulması hedeflenir.
SEO ilk başta karmaşık gibi gözükebilir ancak temellerini öğrendikten sonra şaşırtıcı derecede basit olduğunu görebilirsiniz. Sitenizi aramaya göre iyileştirmek için iki çekirdek taktiğiniz vardır: sayfa içi ve sayfa dışı SEO.
Sayfa içi SEO çalışmaları başlıkları, içeriği ve resimleri iyileştirerek siteyi belirli anahtar kelimeler için uygun hale getirmek anlamına gelir. İyi olarak yapılandırılmış sayfa içi SEO çalışmaları kullanıcıya katacağınız değerle ilgilidir.
Sayfa dışı SEO çalışmaları ise sitenize link oluşturmak ile ilgilidir. Blog sitelerinden basın bültenlerine kadar birçok farklı teknik kullanılabilir. Sayfa içi SEO çalışmalarında olduğu gibi çapa metni, Alan adı otoritesi ve diğer önemli faktörler arasındaki dengeyi yakalamak önemlidir.
Tıklama Başına Ödeme Reklamcılığını Anlamak
Adwords servisinden reklam satın almaya kadar, tıklama başına ödeme reklamcılık (PPC), dijital pazarlamanın önemli bir parçasıdır. PPC reklamcılığı bir ağ aracılığıyla satın alınır ve bu arama reklamları ve banner reklamları arasında farklılık gösterebilir.
Her gün, Google AdWords gibi ağlar milyonlarca reklam gösterimi, milyonlarca tıklama ve binlerce dönüşüm sunmaktadır. PPC reklamcılığını anladığınız taktirde işletmeniz için müşteriler bulma işini kolaylaştırabiliriz.
PPC reklamcılığı ölçümleri anlamak ile ilgilidir. Tıklama oranları, gösterim başına maliyet gibi reklam fiyatı ve performansıyla ilgili ölçümler uygulayacağınız kampanyanın başarısını veya başarısızlığını gösterirler.
PPC reklamcılığı konusunda bilgi sahibi olduğunuz zaman dönüşüm takibi ve doğrudan medya alımları gibi dijital pazarlamanın önemli yönleri hakkında daha fazla şey öğrenebilir ve gerekirse bunları kendi reklam sunucunuz içerisinde kullanabilirsiniz.
Online Halkla İlişkileri Yönetmek
Blog adreslerinden online gazetelere kadar internet birçok ortamda halkla ilişkileri daha kolay hale getirmiştir. Bu konuda insan kaynakları elemanları ile çalışmak yerine medyanın önde gelenleriyle görüşebilir ve işletmeniz için kendi başınıza çözümler üretebilirsiniz.
Online halkla ilişkiler dijital pazarlamanın en önemli yönlerinden birisidir ve online halkla ilişkileri anlamak SEO hedeflerinizi gerçekleştirmek açısından işinizi kolaylaştıracaktır. Başka insanlarla çalışmayı seviyorsanız dijital halkla ilişkiler konusunda kendinizi geliştirebilirsiniz.
İlgi çekici konularda blog yazarlarına veya gazetecilere ulaşmak için yapacağınız çalışmalar online halkla ilişkiler kapsamındadır. Online halkla ilişkiler insanlarla iletişim kurmak ve onlara bir değer sunmaktır. İyi yetenekler ve ikna edici kabiliyetler ile üst düzey bir bağlantı kurabilir ve etkili online halkla ilişkiler aracılığıyla yoğun miktarda trafik kazanabilirsiniz.
Sosyal Medya Uzmanı Olmak
Müşterilerle bağlantı kurup içeriğinizi tanıtma yoluyla sitenizin yayılmasını ister misiniz? Sosyal medyayı anlamak dijital pazarlamanın en önemli yeteneklerinden birisidir ve bunun öğrenilmesi son derece kolaydır.
Facebook ve Twitter dahil dünyanın en büyük sosyal ağları yüksek miktarda trafik, müşteri ve halka açık geri bildirim kaynağıdır. İster kullanıcılarla iletişim kurmaya çalışın isterseniz içeriğinizi tanıtın, sosyal medyayı anlamak dijital başarı için son derece önemlidir.
Sadece birkaç yıl önce müşterilerle iletişim kurmak reklamlar veya e-posta listeleri aracılığıyla gerçekleştirebilmekteydi. Bugünlerde ise yeni bir tweet yazmak, Facebook durum güncellemesi yapmak veya YouTube adresine bir video yüklemek ile mümkün olabilmektedir.
Dijital Pazarlamanın Geleceği
Son beş yıl içerisinde dijital pazarlama önemli ölçüde değişim gösterdi. Sosyal medya o dönemler cılız bir pazarlama biçimiydi ancak büyük bir büyüme gerçekleştirdi. Yeniden hedefleme ve algoritma güncellemeleri PPC reklamcılığını ve SEO çalışmalarını iyi yönde etkiledi.
Önümüzdeki beş yıl içerisinde ise dijital pazarlama daha öncesine göre daha hızlı bir biçimde gelişim gösterecek ve kitleleri etkilemek için yeni yöntemler ortaya çıkacak. Son iki yıl içerisinde “growth hacking” adı verilen yeni bir dijital pazarlama biçimi geliştirilmeye başlandı. Bu yöntem aslında çok yeni bir teknik değil. Tanımlamasını yapmak gerekirse pazarlamayı ürünün kendisiyle bütünleştirmek tanımı ortaya çıkarılabilir. Dahili özelliklerden e-posta imzalarına kadar growth hacking dijital pazarlamanın en etkili yöntemlerinden biri olacaktır.
Dijital Pazarlama Hakkında Daha Fazla Şey Öğrenin
Dijital pazarlama eğitimi konusunda daha fazla şey öğrenmek ister misiniz? Bunun için bizlerle iletişim kurmanız yeterlidir.