Adım Adım Organik Trafik Artırma Yolları

Bu içerikte organik trafiğinizi adım adım artırma yollarından bahsedeceğim. SEO performansınızı daha ileri seviyeye taşımak için bu içeriği mutlaka incelemenizi öneririm.

Web siteme son 1 yıl içerisinde ortalama olarak Aylık 10.000 üzerinde trafik geldi. Buna ahrefs verilerinden ulaşıp sizlere aktarmak istedim. Sebebi ise şu: Rakiplerinizin trafik oranını hiçbir zaman net olarak bilemezsiniz. Bu nedenle bende kendi sitem de olsa ahrefs üzerinden örneklendirmek istedim.

Bildiğiniz gibi SEO’da bir çok adım var. Anahtar kelime araştırmasından teknik SEO’ya, içerik üretiminden bağlantı kurma çalışmalarına ve daha bir çok şeye. Hepsini tek seferde ele almak pek mümkün olmayacaktır. Bu nedenle önerim: Kendinize bir kontrol listesi oluşturmayı denemelisiniz. Ben bu konuda sizlere yardımcı olabilirim 🙂

Kontrol listesi, organize olmanıza, düzenli iş yapmanıza ve web sitenizi optimize etmenize yardımcı olur.

Basit SEO Adımları

Şimdi Adım Adım ilerleyelim ve basit adımlardan başlayalım;

Site Haritası Oluşturmak

Site haritaları arama motorlarına içeriklerinizi bulmaları için yardımcı olurlar. Site haritaları sayesinde sayfalarınızı kolayca tarar ve dizinlerine eklerler.

Benim site haritamın görünümü aşağıdaki gibidir. Ben All in One SEO Pack eklentisinin site haritası özelliğini kullanıyorum.

WordPress kullanmıyorsanız dert etmeyin onlarca site haritası oluşturabileceğiniz araç var. Sitemap Creator yazıp Google arama motorunda arama yapmanız yeterli olacaktır.

Robots.txt Dosyasını Kontrol Etmek

Bu dosyanın var olması arama motorları ve web siteniz açısından oldukça önemlidir. Dosya sayesinde arama motorlarına gidebilecekleri ya da gidemeyecekleri yerler hakkında bilgi verebilirsiniz. Örnek vermek gerekirse belli dizinleri ya da sayfaları taramalarını istemeyebilirsiniz. (Genellikle admin ve parametre sayfalarının taranması istenmez.)

Bir başka örnek ise, bir e-ticaret sitesinde sepet sayfasının oluşturacağı parametreler, rss uzantıları ve sayfaları bu dosya sayesinde arama motorlarına gösterilmeyebilir.

Robots.txt dosyasının varlığından emin olmak için alanadi.com/robots.txt URL adımını izleyebilirsiniz.

Robots.txt oluşturmak için bir çok araç bulunmaktadır. Bulmak için robots.txt generator ya da tool yazıp arama yapabilirsiniz.

Google Analytics ve Search Console Entegrasyonu Yapmak

Analytics ve Console yapmanız gereken en önemli entegrasyonlardan iki tanesidir.

Google Analytics sayesinde ziyaretçilerinizin sitenizle nasıl etkileşime girdiğiyle alakalı bilgilere ulaşabilirsiniz. Analytics ile hemen çıkma oranlarını, Ortalama oturum sürelerini, bir oturumun gezdiği sayfa sayısını, trafik kanallarını, sayfa hız performanslarını ve daha bir çok detayı analiz edebilirsiniz.

Search Console tüm web siteleri sahipleri ve yöneticileri için muhteşem bir araçtır. Tabiri caizse sağ kolumuz 🙂

Bu araç sayesinde performansınızı izleyebilir anahtar kelimelerinizin konumunu inceleyebilirsiniz. Benim burada sizin için yapacağım önemli bir geri bildirim bulunmaktadır. Özellikle trafiği olan ve bu trafiği çok daha iyi konumlara getirmek isteyen web siteleri yöneticileri için.

İzlemeniz gereken adımlar şunladır: Search Console > Performans > Tıklama Sayısı, Gösterim Sayısı ve Konum Seçilir > Filtre > Pozisyon > Şundan Büyüktür > 6

Yukarıdaki adımlar tamamlandıktan sonra sonuçlar gösterime göre sıralanır. Şimdi soru şu: Gösterim sayısı yüksek, tıklama sayısı az olan anahtar kelimelerinizin ortalama konumunu iyileştirdiğiniz de sonuç ne olur? Şimdi içerik daha keyifli bir hal almaya başladı değil mi? 🙂

Anahtar Kelime Araştırması

Anahtar kelime araştırmasının bir çok yolu vardır. Ben size bunun temel hususlarından bahsedeceğim. Her sayfanın izlenmesi size inanılmaz bir fayda sağlayacaktır.

Birincil Anahtar Kelime Hedefi Oluşturmak

Önceliğimiz birincil anahtar kelime hedeflerini oluşturmak.

Oluşturduğumuz her blog gönderisinin, her içeriğin ve sayfanın bir amacı bulunmaktadır. Benim başlıklarımı inceleyebilirsiniz. Bu size hangi anahtar kelimeleri hedeflediğimle alakalı bilgi verecektir.

Doğru kelimeleri bulmak için Ahrefs ya da SemRush’a ihtiyacınız olacaktır. Ben bu konuda bu iki aracı çok aktif bir biçimde kullanıyorum.

SemRush aracını 30 gün boyunca tam sürüm olarak kullanmanıza yardımcı olabilirim. Yapmanız gereken tek şey bana instagram.com/ayhankaramancom aracılığıyla ulaşmak 🙂

Ahrefs için 7 günlük deneme sürümünü sitesinden 7 dolar karşılığında alabilirsiniz. (Öneririm.)

Ahrefs ile kelime araştırması yapmak için üye oluyor, oturum açıyor ve menüden “Keywords Explorer” bağlantısını tıklıyoruz. Açılan ekranda anahtar kelimemizi yazıyor ve arama butonuna tıklıyoruz.

SemRush ile aynı araştırmayı sol tarafta yer alan Keywords Analytics > Keyword Magic Tool adımlarını izleyerek gerçekleştirebilirsiniz.,

Ahrefs ve SemRush araçlarında anahtar kelimenin zorluk oranını, hacmini, Google Ads tıklama başına maliyetini, organik arama sonuçlarında yer alan web sitelerini, konumunu ve aldıkları ortalama tıklamaları görebileceksiniz.

Arama Niyetini Anlamak

Yapmamız gereken ikinci şey kullanıcıların arama amacını anlamak. Bu kullanıcının aramayı yapma nedenini ifade eder. İyi bir haberim var. Google bu konuda bizlere inanılmaz yardımcı olan bir arama motoru 🙂

Sıralama almak istediğiniz kelimeyi Google arama motorunda arayın ve üst konumlarda yer alan sitelerin içeriklerini inceleyin. Kullandıkları formattan nasıl içerik hazırladıklarına kadar araştırın.

Birçok kelimede bu araştırmayı yaparak ciddi sıralamalar elde ettiğimi söyleyebilirim. Bir anahtar kelimede oluşturduğum içeriğin sıralama alan sitelerin içeriklerinden farklı olduğunu gördüm. Sıralamada yer alan siteleri bilgi amaçlı blog içeriği oluştururken ben bambaşka bir amaca odaklanan bir içerik oluşturmuştum. İçeriği güncelledim ve sonuç: 1. sıra 🙂

Merak edenler için anahtar kelime: “SEO Kontrol Listesi”

İlgili Aramalar

Üçüncü adım ise ilgili aramalar bölümüne bakmak olacaktır. Yapmanız gereken Google arama motorunda bir arama yapmak ve en alt kısımda yer alan “ilgili aramalar” bölümüne bakmak olacaktır.

Tam da burada merak ettiğiniz soruyu duyar gibiyim. Her şey tamam, bunların hepsini yaptık, içerikleri güncelledik, değiştirdik, geliştirdik peki ya sonrası? Nasıl sıralamaya gireceğim. Burada da rakibinizin ilgili arama sonucunda yer alan sayfası için neler yaptığını bulmalısınız. Bunu araştırırken çok dikkatli olmalı rakibinizin yaptığı her hamleyi doğru olarak algılamamalısınız. Rakibim 100 bağlantıya sahip ben ise 3 onu geçmem imkansız şeklinde bir düşünceye kapılmanızı önermem.

İçerik açısından kusursuz hale getirdiğiniz bir sayfa için yapmanız gerekenleri aşağıda maddeler halinde paylaştım.

  • O içeriği inceleyecek hedef kitleyi bulmalı ve o sayfaya getirmelisiniz. Kullanıcı o sayfada aradığını bulduğunda ve ilgili davranışı gerçekleştirdiğinde Google bunu farkedecektir. Bu en önemli sinyal.
  • Kullanıcıları getirmek için hedef kitlenizin var olduğu kaynaklarda yerinizi alınız. (İlgili Bağlantılar)
  • Sitenizi daha önce ziyaret eden insanları bir şekilde yakalayıp yeni ya da güncellediğiniz içeriğinizle tanıştırınız. (Yeniden Pazarlama ve Push)
  • İçeriğinizi dahili bağlantılarla destekleyiniz. Bu destekleme ziyaretçi getirecek şekilde olmalı.

İç Optimizasyon

Basit adımlar ve anahtar kelime araştırmasını tamamladık. Sıra geldi iç optimizasyona. Bu kısımda oldukça önemli. Sitemizi Google arama motorunun istediği gibi yapmak bize ciddi avantaj sağlayacaktır.

Kısa ve Açıklayıcı URL’ler

Ahrefs yetkilileri 2 Milyon anahtar kelimeyi incelediklerini ve bu inceleme sonrasında sıralama alan kelimelerin URL’lerinin daha kısa URL’ler olduklarını belirtiyorlar. Bende incelemelerim sonucunda sıralamada yer alan URL’lerin daha kısa olduğunu gözlemledim.

URL seçerken birincil anahtar kelimenizi tercih etmenizin faydasını göreceksinizdir. Örnek ile belirtmem daha sağlıklı olacaktır.

“SEO Nedir? Nasıl Yapılır?” konu başlıklı içeriğin URL ayhankaraman.com/seo-nedir/ şeklinde olmalıdır. Burada birincil anahtar kelimemiz “SEO Nedir” olduğu için URL’i bunun oluşturması yeterli olacaktır.

Tıklama Oranını Artıran Başlıklar ve Açıklamalar

Herkes başlık ve açıklama oluşturabilir ama iyi başlık ve açıklama oluşturmak herkesin aklına gelmeyebilir. Benim önerim kesinlikle ilgi çekecek başlıklar yönünde olacaktır. Standart başlıklar ve açıklamalar yerine ilgi çekici mesajlara yer vermek her zaman için TO’yu artıracaktır. TO artarsa sıralama da artar 🙂

Örnek vermem gerekirse. “SEO Uzmanı” kelimemin açılış sayfasını ele alabiliriz.

Yukarıda yer alan arama motoru sonuç sayfası görselinde her şey açık ve net olarak anlatılıyor. Burada performans garantisi verdiğimi söyleyerek ilgi çekmeyi başarıyorum. (Adama bak %100 garanti veriyor sanki Google onun diyenler olabilir. Buraya bir açıklık getirmek istiyorum. Kimseye anahtar kelimelerde 1. sıra garantisi vermiyorum 🙂 Ben web sitenizin organik performansını iki katına çıkarabilirim. Bunun için Search Console kısmında verdiğim taktiği kullanıyorum ve uyguluyorum.)

Açıklama kısmında ise wooow adama bak ve ücretsiz analiz yapıyor ben bu fırsatı kaçırmayayım demelerini sağlayıp siteme çekiyorum ve insanlara ücretsiz analiz fırsatı sunuyorum. Yani fayda sunuyorum. Bunu gören birisi neden başka siteye tıklasın ki? Bu taktikle 10. sırada olan bu anahtar kelimeyi ilk 3 sonucun içerisine getirmeyi başardım.

Eski taktiklerden uzaklaşın. Anahtar kelimeleri sıralamaktan, başlıkları açıklamaları çöplüğe dönüştürmekten vazgeçin ve hemen harekete geçin.

Anahtar kelimeniz başlık ve açıklamada geçmeli. Bunu kesinlikle unutmayın.

İç ve Dış Bağlantılar

Burada efsane bir taktik paylaşacağım. Hazır mısınız?

Dahili ve harici bağlantıları fırsata çevirebilirsiniz. Nasıl mı? Örnek ile açıklamak istiyorum;

Bir içeriğimde ilgili bir konuya yönlendirme yaparak anahtar kelimelerimde inanılmaz bir performans artışı yakaladım. Bu tecrübemi sizinle paylaşmak istiyorum.

ayhankaraman.com/performans-denetlemesi içeriğimin “Yönlendirmeleri Temizle” başlığının altına yönlendirmeleri tespit etmelerine ve bunları temizlemelerine yardımcı olacak bir araçtan bahsettim. Bu aracı tanıtan sayfama dahili (iç) bir bağlantı verdim. Ziyaretçiyi harekete geçirmek (tıklamasını sağlamak) için bir de fırsat (ücretsiz lisans) sundum. İnanılmaz tıklama ve etkileşim alan bu içeriği hedeflediği kelimede çok kısa sürede çok iyi konumlara geldi. İçerik, bağlantı ve sayfa aşağıdaki ekran görüntüsünde yer alıyor.

Nasıl ama? İyi değil mi?

Ya Ayhan, iyi hoş anlatıyorsun da kardeşim ben anahtar kelimeye bağlantı vermeden nasıl yükseliyorum?

Siten hızlı mı? mobil uyumlu mu? içerik son kullanıcının ihtiyacını görüyor mu? fayda sağlıyor mu? teknik sorunları düzelttin mi? başlık ve açıklama da anahtar kelime geçiyor mu? içerik anahtar kelimenle başlıyor mu? eee bunları yaptın tek ihtiyacın bir anahtar kelimeye (çapa metin) vereceğin bağlantı mı? Tabi ki hayır. Denemesi bedava, hiç beklemeyin uygulamaya geçin. Faydasını gö-re-cek-si-niz.

Gelelim harici bağlantıya. O konuda da ben sosyal medya hesaplarıma, Google ve diğer faydalı kaynaklara bağlantı veriyorum. Özellikle sosyal medya hesaplarım aracılığıyla ziyaretçilerimin benimle iletişim kurmasını sağlayıp tekrar tekrar siteme gelmelerini sağlıyor Google arama motorunun dikkatini çekiyorum.

İçerik

Arama trafiği yüksek olan bir konu seçmek ve temel SEO işlemlerini uygulamak oldukça önemli bir konudur. İçeriğiniz iyi değilse ne yaparsanız yapın tüm yaptıklarınız boşa gidecektir. İçeriğinizi oluştururken dikkat etmeniz gerekenleri sizler için hazırladım.

İlgi Çekici Giriş

Burası oldukça önemli bir kısım. Nedeni ise şu: Kullanıcılar ilgi çekici bir girişle doğru yerde olduklarını düşünürler. Biz giriş bölümünde ziyaretçilerimize bu deneyimi yaşatmalıyız. Bunu yapmazsanız kullanıcılar web sitenizi hızla terk ederler.

Ziyaretçilerinize güven veren kelimelerle başlayın ve promosyonlar sunun. En önemlisi onlarla paylaştığınız her şeyi gerçekleştirin.

Okunabilirliğe Odaklanın

Bir ziyaretçinin ilk bakacağı şey sayfanızın nasıl göründüğüdür. İlk olarak buna dikkat etmeniz gerekir. Karma karışık bir sayfayla karşılaşırsa muhtemelen o sayfayı hemen terk eder. Dikkat etmeniz gereken nokta şu: içeriğinizi kısa paragraflara bölerek hazırlamanız.  Paragrafları ilgi çekici görsellerle ayırın ve içeriğinizi okunabilir kıvama getirin. İlgi çekmek için sadece hazır görseller kullanmayın. Kullandığınız görseller de kullanıcıya fayda sağlayacak bir şeyler içermeli. Bknz: Yukarıda yer alan Google Analytics ekran görüntüsü. Ciro nasıl? 🙂

Size çok güzel bir araçtan bahsetmek istiyorum. hemingwayapp.com aracı sayesinde okunabilirlik testi gerçekleştirebilirsiniz. Ben de yukarıda yer alan bir bölümü şimdi test ettim. Sonuç aşağıdaki ekran görüntüsünde yer alıyor.

Siz değerli ziyaretçilerime çok önemli bir ipucu vermek istiyorum. Empati kurun ve öyle içerik hazırlayın. Siz olsanız nasıl bir içerikten hoşlanırdınız? Konuştuğunuz gibi yazın.

Unutmayın harika içerik kullanıcının sorununu çözen içeriktir.

Bağlantı Oluşturma

Burayı oldukça merak ediyorsunuz, biliyorum.

Bağlantılar sitenize fayda sağlayacak kaynaklar olmalılardır. Aksi taktirde uzak durmanızda fayda var. Gerçekten bu konuda profesyonel olmadığınızı düşünüyorsanız bir profesyonelden destek almanızı öneririm. Peki nasıl bağlantı oluşturmalısınız?

Bir bağlantı sitenize bir ziyaretçi gönderiyor bu ziyaretçi sitenizde aradığını buluyor ve etkileşime geçiyorsa faydalı bağlantı sınıfına girer. Aksi taktirde diğer tüm hamleler risk içeren sınıfa girer.

Rakip Sitenin Bağlantılarını Analiz Edin

Rakip sitenin bağlantı aldığı kaynakları bulun ve arasından size fayda sağlayacak ve sizinde backlink alabileceğiniz siteleri ortaya çıkarın. O bağlantıyı almak için harekete geçin. Rakibim bir haber sitesinden bağlantı almış bende bağlantı almalıyım düşüncesiyle hareket etmeyin. Galatasaray bu hafta kazandı mı? İstanbul’da hava durumu nasıl gibi soruların cevabını merak edenlerin karşısına çıkmak size hiç bir şey kazandırmayacaktır. Kendi sektörümden örnek vereyim. Rakip eğer R10, webrazzi ve wmaraci gibi kaynaklardan bağlantı aldıysa bende o kaynakları değerlendirebilirim. Daha stratejik bir hamleyle hem ziyaretçi kazanır hem de aldığım bağlantıdan maksimum verimlilik alırım. Nasıl? iyi değil mi?

Hedef Kitlenizin Vakit Geçirdiği Kaynaklara Odaklanın

Yine benzer bir örnek olacak ama ben kendi sektörümden ilerlemek istiyorum. Benim hedef kitlem r10, wmaraci, webrazzi gibi platformlarda vakit geçirir. Benim bu tür kaynaklarda ziyaretçimin ilgisini çekecek şekilde bağlantı almam performansımı artıracaktır. Hem ziyaretçi getirecek hem de backlink profilimi iyileştirecektir.