1 Saatte Teknik SEO Denetimi Nasıl Yapılır?

Başarılı olmak istiyorsanız tüm SEO çalışmalarınızdan maksimum verim almanın yollarını bulmalısınız. Eğer bunu yapmazsanız işletmeniz yada web siteniz geri kalacaktır.

SEO, pazarlamacılar için en önemli öncelik durumundadır. Pazarlamacıların yaklaşık %61’i temel odak noktalarının bu olduğunu ifade etmektedir. Hepsi bu yönde çalışmalar yapıyorsa siz de yapmalısınız. Bunu göz ardı ederseniz satışları göz ardı etmiş olursunuz.

Bu çalışmalara nereden başlamanız gerektiğini biliyor musunuz? Sorunun cevabı oldukça basittir. Sitenin mevcut SEO durumunu gözden geçirerek başlamalısınız. Bunu yapabilmenin en kolay yolu bir SEO denetimi gerçekleştirmektir. Sitenizin sahip olduğu sıralamaları görmeli ve diğer niteliklerini iyileştirmek için neler yapabileceğinizi anlamaya çalışmalısınız.

Yeni başlayanlar için bu kulağa biraz ürkütücü gelebilecektir. Ancak buradaki adımlar sayesinde neler yapılması gerektiğini en ince ayrıntısına kadar öğrenebilirsiniz. Sadece bir saat içerisinde birkaç aracın yardımıyla bunu kolayca gerçekleştirebilirsiniz. Süre oldukça az olabilir ama etkisi oldukça fazla olacaktır.

Başlamadan önce ilk olarak SEO denetiminin temelini öğrenmeniz gerekmektedir.

SEO Denetimi Nedir?

Sitenizde yer alan içeriklerin sitenizi görüntüleyen insanlarla ilgili olmasını istersiniz.

Eski SEO taktikleri bunu sağlamaktan oldukça uzaktırlar. Anahtar kelime doldurma, bir anahtar kelimenin farklı versiyonları için farklı sayfalar oluşturmak ve mikro siteler oluşturarak trafik kaynağı oluşturmak bu yöntemlerden bazılarıdır. Geçmişin geride kaldığını ve bugünlerde sıralama için gerekli olan faktörlerin farklı olduğunu bilmelisiniz. Mobil dostu olan ve kullanıcının ihtiyaçlarına karşılık veren sitelerin ön plana çıktığını bilmelisiniz.

Arama motorları sitenizi tarayan ve farklı sıralama faktörlerine bağlı olarak sitenizi diğer sitelerle karşılaştırabilen algoritmalar sayesinde sitenize bir değer biçmektedir. Bu değerin içerisinde genellikle kullanılabilirlik ve ilgililik en çok dikkat çeken niteliklerdir. Sitenizde erişilebilir olan her sayfa taranarak sitenizin kullanışlı ve uygun içeriğe sahip olup olmadığı saptanmaktadır. Siteniz taranırken arama motorları aynı zamanda onun güvenli, hızlı ve kullanımı kolay olup olmadığını kontrol etmektedir. Daha sonra her bir sayfa bir sıralama değeri elde etmektedir. Bu sıralama değeri ilgili sitenin arama motoru sonuç sayfasındaki yerini belirlemektedir. Bir kişi uygun anahtar kelimelerle arama yaptığı zaman bu sonuçlarla karşılaşmaktadır. Her ne kadar detaylarıyla birlikte çok uzun bir hikaye olsa bile SEO tamamen bununla ilgili bir durumdur.

Ancak, SEO sürekli değişmektedir.

Her arama motorunun kendine özgü algoritmaları ve bu algoritmaları geliştirip daha iyi olmalarını sağlayan güncellemeler vardır. Algoritmalar endişelenmeniz gereken tek nokta değildir.

Rakipleriniz sizden çok daha iyi bir sıralama elde edebilecektir. Eski içeriklerin güncellenerek günün şartlarına uygun hale getirilmesi gerekmektedir. Kurallar değişmeye devam ettikçe sürekli yeni SEO taktiklerine uyum sağlamaya çalışmalı ve kırmızı bayraklardan uzak durmanın yollarını bulmalısınız. İşin en kötü tarafı sitenizin tamamen bozuk olması ve beraberinde elde edebileceği trafiği kaybetmesidir. Bu nedenle düzenli olarak SEO denetimi gerçekleştirmek gerekmektedir. Arama motorlarının ilgisini çekecek bir siteye sahip olmak istiyorsanız bu denetimlerle eksikliklerinizi görmeniz çok daha doğru olacaktır.

Bir denetim gerçekleştirirken aynı zamanda sitenizin sağlık durumunu görmüş olursunuz. Arama algoritmaları ve teknoloji hızlı bir biçimde değişebildiği için aylık olarak mini denetimler yapmayı düşünebilirsiniz. Bu mini denetimlerin tam SEO denetimleri kadar faydalı olmayacağını bilmelisiniz. Muhakkak her 6 ayda bir tam denetim gerçekleştirmeye çalışmalısınız.

En iyi sonuçlar için ise yıl içerisinde her çeyrekte tam denetim ve aylık olarak mini denetim gerçekleştirerek yolunuza devam etmelisiniz. Tam olarak denetim adımlarına geçmeden önce SEO denetiminin en önemli elementlerinin neler olduğunu bilmeniz gerekmektedir.

SEO Denetiminin Temel Elementleri Nelerdir?

SEO denetimi yaparken dikkat etmeniz gereken en önemli üç faktör şunlardır:

  • Sunucu ve indeksleme gibi arka plan faktörleri
  • İçerik, anahtar kelime ve meta veriler gibi ön plan faktörleri
  • Link kalitesi ve diğer referanslar

Bazen her noktaya ulaşabilme konusunda sorun yaşayabilirsiniz.

Bu gibi durumlarda denetimden elde ettiğiniz izlenimlerden yola çıkaran Pareto’nun 80/20 kuralını uygulamaya çalışmalısınız.

Sitenizin SEO çalışmalarının en önemli kısmı gelen trafik değerleriniz ve onların neler gördüğüdür.

Siteniz mobil dostu değilse bu konuda çok ciddi sorunlar yaşamanız olasıdır.

Mobil öncelikli indeks yaklaşımı arama motorları tarafından öncelikli olarak kabul edilen bir durum olduğundan sitenize ait sonuçların arama motoru sonuç sayfasında görünümünü kontrol etmelisiniz.

Google’da gerçekleştirilen aramaların %60’lık kısmı mobilden yapıldığı için Google kendi algoritmasını mobil öncelikli hale getirerek bu yaklaşımı bambaşka bir boyuta taşımıştır.

Burada yer alan bir saatlik mini denetimi gerçekleştirdikten sonra arama motorunda hangi noktada yer aldığınızı net bir biçimde öğrenebileceksiniz.

Bir saatten daha az bir sürede SEO denetimi yapmak için aşağıdaki sekiz adımdan yararlanabilirsiniz.

1. Tarama Yaparak Denetime Başlayın (5 Dakika)

SEO denetiminin en önemli parçası taramadır.

Herhangi bir şey yapmadan önce sitenizi taramaya başlamalısınız. Bunun için aşağıdaki araçlardan yararlanabilirsiniz:

  • Screaming Frog SEO Spider Tool
  • SEMrush
  • Ahrefs
  • DeepCrawl

Bunlar sektörde yer alan en öncü araçlardır. Her birisi başlangıç için ideal seçimlerdir.

Screaming Frog’un ücretsiz versiyonunda çeşitli sınırlamaların olduğunu unutmamalısınız.

500 URL taraması gerçekleştirdikten sonra limitin dolacağını bilmelisiniz.

Screaming Frog full sürümü için yorum yazmanız yeterli olacaktır. Yorumda kullanacağınız mail adresinize lisans bilgilerini göndereceğim.

Bu tarayıcılar bozuk linkler, kötü anahtar kelimeler, kötü görseller, sayfa başlığı problemleri, kopya içerikler, bağlantısız sayfalar ve gereğinden fazla yapılmış yönlendirmeler gibi çok çeşitli hataları saptamanıza yardımcı olabilecektir.

Tarama Ayarları Nasıl Gerçekleştirilir?

Screaming Frog’u indirmeli ve uygulamayı çalıştırmalısınız.

Tarama kriterlerini gözden geçirmek için araç çubuğunda yer alan Configuration ve Spider kısmına tıklayarak bir sonraki adıma geçiş yapabilirsiniz. Eğer aracın ücretli versiyonunu kullanıyorsanız tarama kriterlerini değiştirebilirsiniz.

OK tuşuna basıp daha sonra URL satırına https://www.siteadresi.com/ gibi sitenizin adresini yazmalısınız.

Daha sonra “Start” tuşuna basarak taramayı başlatmalısınız.

Tarama işlemi kopya içerikleri saptamak, bağlantısız sayfalandırma yapılmış sayfaları bulmak ve gereğinden fazla yönlendirmeleri saptamak için oldukça faydalıdır.

Google Search Console mülküne sahipseniz aynı zamanda bu mülk üzerinden “tarama bütçesi” ile ilgili bilgi alabilirsiniz. Tarama bütçesi Google’ın taradığı sayfaları ve Google’ın sitenizi tarama sıklığını size gösterecektir. Tarama bütçesi kısmında yer alan “ortalama” rakam Google’ın gün içerisinde sitenizi kontrol ettiği miktar anlamına gelmektedir.

Bunun daha farklı bir anlamı var mıdır? Bu rakamın bir diğer anlamı Googlebot’un sitenizi tarama durumunu göstermesidir. Bu taramalar vasıtasıyla kopya sayfaları, aramada gözükmemesi gereken sayfaları, düzeltilmesi gereken yönlendirmeleri ve bozuk linkleri bulabilirsiniz.

Sitenizin Manuel Olarak Taranması

Birkaç Google araması gerçekleştirerek sitenizin sıralamasıyla ilgili ortalama bilgi alabilirsiniz.

İlgili arama sonuçlarında kaç sayfanız yer almaktadır?

Siteniz ismiyle aradığınız zaman ilk sonuç olarak karşınıza çıkmakta mıdır?

Genel olarak siteniz arama sonuçlarında nerede gözükmektedir?

Buradaki sonuçlarda yer almayan sayfalarınız varsa otomatik olarak onların taranmadığını düşünmenize gerek yoktur. Sadece arka planda neler olup bittiğini anlamanız gerekmektedir.

Yaptığınız her arama için sitenizin her zaman en üst kısımda yer almasına gerek yoktur. İdeal olan durum genellikle ilk sayfadaki sonuçlar içerisinde yer almasıdır.

Ortalama SEO Skorunun Öğrenilmesi

SEO SiteCheckup kullanarak sitenize ait verileri kategorilere ayırabilir ve onun ortalama SEO skorunu öğrenebilirsiniz.

Öğreneceğiniz bu veriler sayesinde şu bilgileri edinebilirsiniz:

  • En sık kullanılan anahtar kelimeleri tanımlayabilirsiniz.
  • Sitenizde site haritasının ve robots.txt dosyasının olup olmadığına göz atabilirsiniz.
  • Sayfanızda yer alan bozuk linklerle ilgili bilgi alabilirsiniz.
  • Kodlama hatalarını inceleyebilirsiniz.

Siteniz çeşitli sosyal medya profillerine sahipse SEO SiteCheckup sizi bu konuda bilgilendirecektir.

Sitenizde önbellekleme ve sıkıştırma işlemleri uygulanmışsa bu faktörler sitenizin SEO skoru hesaplanırken hesaba katılmaktadır.

Kötü amaçlı yazılım gibi çeşitli güvenlik problemlerine yönelik veriler analiz edilmekte ve raporda gösterilmektedir.

Elinizde bir mobil cihaz yoksa bu site sitenizin mobil versiyonunu görmenize yardımcı olacaktır. Bu araç sayesinde nereye odaklanmanız gerektiğini net bir şekilde öğrenebilirsiniz.

2. Sitenizin Tek Versiyonunun Görüntülenebilir Olduğundan Emin Olun (5 Dakika)

Sitenizin aynı URL’nin çeşitli versiyonları ile çalışabilmesi gerekmektedir.

Sitenizin aynı halinin birden fazla versiyonu varsa arama motorları tarama işlemi gerçekleştirirken karma bir mesaj iletme yoluna gideceklerdir. Diğer ifadeyle tarayıcılara hangisinin doğru versiyon olduğunu belirleyemeyecektir.

Arama motorları sitenizi potansiyel trafik noktalarına nasıl göstereceğini bilemezlerse bu durumda sitenizin SEO sıralaması olumsuz yönde etkilenecektir. Buna mobil ve masaüstü versiyonların birbiriyle yarışması dahildir. Bunun dışında “https” ve “http” versiyonlarının iki farklı site olarak algılanması durumu bulunmaktadır. Bu durum SEO sıralamanızın zarar görmesi anlamına gelmektedir.

HTTP ve HTTPS arasında yaşanacak olan karmaşıklık çok sık karşılaşılan bir durum olduğu için bunda endişe etmemelisiniz.

Bazı siteler HTTPS’ye geçiş yaptıktan sonra AdSense gelirlerinde çeşitli düşüşler yaşamışlardır. Ancak SSL koruması olmadığı sürece Google’da SEO anlamında ileriye doğru yönelmek artık pek mümkün değildir.

Google sitenizde SSL korumasının olmasına özellikle dikkat etmektedir. Google Chrome artık SSL olmayan siteleri “güvenli değil” olarak nitelendirmektedir.

Gerçekleşen bu son değişiklikler doğrultusunda Google’ın beklentisi sitelerin “https” versiyonlarının kullanılması şeklindedir. Bu beklentiye cevap verebilmeniz durumunda SEO konusunda daha avantajlı olabilirsiniz.

3. Site İçi SEO Kontrollerini Gerçekleştirin (10 Dakika)

Sitenizi ve taramalardan elde edilen sonuçları değerlendirirken sitenizin doğru bir biçimde optimize edilmiş olduğundan emin olmanız gerekmektedir.

Başlangıç için ilk olarak kopya sayfalara, başlıklara ve başlık etiketlerine göz atmalısınız.

Benzer temalarda çok fazla içerik paylaşımı yaptıysanız tarama sırasında çok fazla ilgisiz içerikle karşılaşabilirsiniz. Bu normaldir. Siz aynı içeriğin kopyalarına bakmanız gerektiğini bilmelisiniz. Bunun için Copyscape aracından faydalanarak kopya içeriklerden ötürü ortaya çıkan SEO problemlerini saptamaya çalışabilirsiniz.

Bu aşamadan sonra Google’ın sıralamaları belirlerken göz önünde bulundurduğu birkaç kriteri gözden geçirmelisiniz.

Sayfa Başlıkları ve Başlık Etiketleri

Bir başlık etiketi arama motorlarına sayfanın başlığıyla ilgili bilgi veren bir HTML kodudur. Bu bilgi doğrudan arama motoru sonuç sayfasında gözükmektedir. Arama motoru sonuç sayfasında mavi şekilde yazılı olan bu etiketteki bilgilerdir.

Bu etiketin sayfada yer alan içerikle ilgili olduğundan emin olmalısınız. İçeriğiniz mutlaka hedef kitlenizin sorusuna cevap verecek nitelikte olmalıdır.

Başlık etiketinin ideal uzunluğu 50-55 karakter şekildedir.

Bununla birlikte başlık etiketini dilerseniz piksel genişliğine göre kontrol etmeyi düşünebilirsiniz.

Meta Açıklamalar

Her ne kadar meta açıklamalar doğrudan sıralamanızı etkilemeseler bile hala son derece önemlidirler.

Meta açıklamaların müşterilerin ilgisini çekmesini sağlamalısınız. Meta açıklamalar kapsamlı, etkileşimi destekleyen ve kullanıcıların ilgisini çeken nitelikte olmak durumundadır.

Google son zamanlarda meta açıklamalarla ilgili çeşitli düzenlemeler yapmaya devam etmektedir. Bu düzenlemelere uyum sağlayarak meta açıklamalar için ideal uzunluğu bulmaya çalışmalısınız.

Temiz Hiyerarşi

Sitenizde yer alan içeriğin organize olmasını sağlamalısınız. Bunun için temiz bir hiyerarşi seçmeniz gerekmektedir.

Temiz ve net olan hiyerarşi sayesinde Google’ın sitenizi analiz etmesi çok daha kolay olacaktır.

Anahtar Kelime Yerleştirme

Sitenizdeki her yazının bir odak kelimesi olmak zorundadır. Bu odak kelimeye ilk 100 kelime içerisinde mutlaka değinmeniz gerekmektedir. Fazla aşırıya kaçmadan ilgili odak kelimeyi birkaç kez kullanmayı düşünebilirsiniz. Bu sayede Google sayfada odaklanılan konunun ne olduğunu daha net anlayabilmektedir. Ancak bununla sınırlı kalmamalısınız.

Anahtar kelimeyi yerleştirmeniz gereken daha pek çok önemli nokta bulunmaktadır. Bunların her birisi sıralamanızı etkileyen faktörler durumundadır. Anahtar kelime doldurma yapmanız durumunda ceza alabilirsiniz ancak stratejik hareket edip anahtar kelimeyi sayfada önemli noktalara yerleştirmeniz gerektiğini bilmelisiniz.

Genel olarak site içi SEO kontrollerini yapmak son derece önemlidir. Başarılı SEO stratejilerinin içerisinde yer alan bu adımın sadece çalışmaların bir kısmını oluşturduğunu unutmamalısınız.

4. Dahili ve Harici Linkleri Yönetin (10 Dakika)

Mantıksal hiyerarşiye sahip her sitenin SEO sıralaması açısından avantajlı olma ihtimali vardır. Bu nedenle ilk kontrol etmeniz gereken nokta dahili ve harici linklerden oluşmaktadır.

Genellikle sitelerin sayfaları silinince veya taşınınca sitenizde bozuk link problemi ortaya çıkabilmektedir. Bunun için endişelenmenize gerek yoktur çünkü hepsini tek tek kontrol etmenize gerek yoktur. Integrity ve Xenu Sleuth isimli iki indirilebilir araç sayesinde sitenizde yer alan bozuk linkleri tespit edebilirsiniz. Her iki aracın da kullanımı oldukça kolay ve basittir. Araçlardan herhangi birini indirdikten sonra URL kısmında sitenizin adresini yazıp taramayı başlatmanız yeterli olacaktır. Tarama işlemi başladıktan sonra araçlar sitenizde yer alan tüm linkleri kontrol edecek ve bunları bir sonuç olarak size iletecektir. Araçlar kontrol ettikleri link miktarını ve kaçının kötü durumunda olduğunu belirtecektir. Sitenizin boyutuna ve sahip olduğu link miktarına göre sonuçları elde etmek biraz uzun sürebilecektir. Ancak sonuçları link, sayfa, durum veya düz görünüm şekilde görüntüleyerek gerekli incelemeleri yapmayı başarabilirsiniz. Bozuk olduğunu saptadığınız linkleri sitenize giderek değiştirmelisiniz. Sitenizde bozuk link yer alması durumunda SEO değerinizin olumsuz yönde etkileneceğini bilmelisiniz.

Google harici ve dahili linkleri farklı puanlama ile değerlendirmektedir. Ancak bunların her ikisi de SEO değerinizin yükselmesine yardımcı olacaktır.

5. Sitenizin Hızını Kontrol Edin (10 Dakika)

İnsanlar son derece sabırsızdırlar. Google bunu bilmektedir.

Müşterileriniz beklemek istemezler. Sayfalarınız ne kadar geç yükleniyorsa müşterilerinizin kaçıp gitme olasılığı bir o kadar yüksektir. Bu nedenle Google site hızını sıralama faktörü olarak kullanmaktadır. Bu sıralama faktörü etkisini 2018 yılının sonlarına doğru daha fazla gösterecektir.

Bu duruma karşı nasıl hazırlık yapabilirsiniz?

Site hızını kontrol etmelisiniz. Google’ın PageSpeed Insights aracı size bu konuda yardımcı olacaktır.

Google’ın PageSpeed Insights Aracı

Google’ın bu aracı size birkaç konuda bilgi verebilmektedir:

  • Sitenizin hızı konusunda size bilgi verebilir.
  • Diğer sitelere göre sitenizin performansını gösterebilir.
  • Site hızını iyileştirmek için tavsiyelerde bulunabilir.

İlk olarak PageSpeed Insights sayfasını ziyaret ederek raporu oluşturmalısınız.

URL’nizi ekleyip analiz butonuna bastıktan sonra Google size hız ve optimizasyon ile ilgili birkaç bilgi sunacaktır. Bu bilgiler mobil ve masaüstü için ayrı ayrı olacaktır. Mobil ve masaüstü arasındaki değerler arasındaki farklılıkları hızlı bir biçimde kontrol edebilirsiniz çünkü iki seçenek arasında hızlı geçişler yapabilirsiniz.

Burada yer alan bilgilerle neler yapmalısınız?

Site hızınız iyi durumda değilse müdahale etmeyi düşünebilirsiniz. Google size çeşitli optimizasyon tavsiyeleri sunacaktır. Bu tavsiyeleri uygulamaya koyarak sitenizi hızlandırabilirsiniz. Görselleri optimize edebilir, JavaScript dosyasını küçültme yoluna gidebilir, tarayıcı önbellekleme konusunda çeşitli müdahaleler yapabilirsiniz. Google neye ihtiyacınız olduğunu size gösterecektir.

6. Analiz Verilerini Kullanın ve Site Metriklerini Karşılaştırın (10 Dakika)

Burada göz atmanız gereken nokta Google Analytics gibi analiz servislerinin size sunmuş olduğu anlık verilerdir. Öncelikle analiz kodunun doğru bir biçimde eklenip eklenmediğini gözden geçirmelisiniz. Analiz kodunuz doğru bir biçimde eklenmemiş durumdaysa bu durumda onu düzeltmelisiniz.

Google Analytics kullanıyorsanız izleme kodunu her sayfanın <header> kısmına eklemeniz gerektiğini bilmelisiniz.

 

Eğer eşleşme söz konusu değilse bu durumda belirli sayfaların doğru bir biçimde taranmadığını hemen anlayabilirsiniz.

Hemen Çıkma Oranını Kontrol Etmek

Google Analytics özellikle sayfaların hemen çıkma oranını belirleme konusunda oldukça iyidir. Hemen çıkma oranının oldukça düşük olmasına dikkat etmelisiniz. Çünkü bu değerin düşük olması sıralamanızı olumlu yönde etkileyecektir.

Yüksek hemen çıkma oranı insanların aradıklarını sitenizde bulamadıkları anlamına gelecektir. Bu durumda geriye dönüp sitenizde yer alan içerikleri kontrol edip onları hedef kitlenize hitap eder hale getirmelisiniz.

Hemen çıkma oranınızı Google Analytics hesabınıza giriş yapıp Kitle > Genel Bakış kısmından görebilirsiniz.

MozBar Kullanarak Metrik Karşılaştırması Yapmak

Ek olarak Moz’un geliştirmiş olduğu MozBar’ı kullanarak sayfaların değerlerine göz atabilirsiniz. MozBar size SEO verileri konusunda çeşitli bilgiler sunabilecek bir araçtır ve bunu doğrudan arama motoru sonuç sayfasından gerçekleştirmektedir. Bu araç çubuğu tarayıcınıza eklenmekte ve fonksiyonunu bu şekilde göstermektedir.

Örneğin, MozBar size sitede yer alan birbirinden linklerin türünü renklendirme yoluyla gösterebilecektir. Bu tek başına dahi oldukça kullanışlıdır. Sayfaların link değerlerini birbiriyle karşılaştırmak istiyorsanız bu özellik fazlasıyla işinize yarayacaktır. İhtiyacınız olan daha farklı arama araçları yine bu araç çubuğunun içerisinde yer almaktadır. Bu araç çubuğu sayesinde konuma veya şehre göre çeşitli özel aramalar gerçekleştirebilirsiniz.

Page Authority değeri MozBar tarafından desteklenmektedir. Bu değer 1 ile 100 arasında bir değerdir ve sayfanın arama motoru sonuç sayfasında nasıl sıralama elde edeceğini gösterecektir. Bir SEO denetimi yaparken bu tür bir araca sahip olmak sitenizin arama motoruyla olan ilişkisini anlamak için son derece değerlidir.

Tahmin konusunda üzerinize düşen görev ne kadar az olursa SEO denetiminiz bir o kadar kaliteli olacaktır.

MozBar ile aynı zamanda sitenin sosyal medya faaliyetleri ile ilgili bilgi alabilmenizin mümkün olduğunu unutmamalısınız.

7. Site Dışı SEO Durumunu Kontrol Edin ve Link Denetimi Gerçekleştirin (10 Dakika)

SEO çalışmalarında başarılı olmak istiyorsanız linklere ihtiyacınız var demektir.

Linkler sayesinde Google ve diğer arama motorları sayfanızın aramayı yapan kişinin konusuyla ilgili olduğunu ve dahası onun kullanışlı olduğunu anlamaktadır.

Söz konusu durum site dışı SEO olduğu zaman tarayıcılar tarafından göz atılan tek nokta linkler değildir.

Siteniz aynı zamanda markanızın bahsedilme durumu açısından da gözden geçirilmektedir. Bu nedenle hem site içi hem site içi unsurlara dikkat etmeniz gerekmektedir.

Link Denetimi Gerçekleştirmek

Ahrefs gibi bir araç kullanarak kolayca link denetimi gerçekleştirebilir ve sitenizde ne tür linkler yer aldığını görebilirsiniz.

Link denetimi kullanışlıdır çünkü:

  • Mevcut link profilinizi değerlendirebilir ve onun sitenizi nasıl etkilediği öğrenebilirsiniz.
  • Daha değerli linkler alabilmek için hangi noktalara odaklanmanız gerektiği öğrenebilirsiniz.
  • Rakibinizin link miktarıyla ilgili bilgi alabilir ve onların önüne geçmeye çalışabilirsiniz.

Ancak link denetimi yaptıktan sonra bununla sınırlı kalmamalısınız.

Rakiplerinizin kendi SEO çalışmalarının kapasitelerini gözden geçirirken siz uyuyor olabilirsiniz. Bu durumda onlar önemli arama terimleri için sıralama elde edebilecek noktaya gelebilecektir.

Bu noktada SEMrush gibi araçlar devreye girmektedir.

SEMrush size belirli anahtar kelime için sıralama sahibi olan siteleri gösterebilecektir. Bu araç aynı zamanda ilgili sitelerin elde ettiği linkleri gösterebilmektedir.

Genel olarak rakiplerinizin linklerini incelemek ve onları sahip olduğunuz linklerle karşılaştırma yoluna gidebilirsiniz. Bunu yapabileceğiniz çok farklı araçlar vardır ve SEMrush’a bağlı kalmak zorunda olmadığınızı bilmelisiniz. Örneğin, Moz Open Site Explorer veya Ahrefs Domain Comprasion kullanabilirsiniz. Ahrefs’in aracının ücretsiz olmadığını bilmelisiniz. Linkleri kontrol ederken aynı zamanda anahtar kelimeleri kontrol etmeye çalışmalısınız. Rakiplerinizin hangi anahtar kelimeler için sıralama sahibi olduğunu gözden geçirmelisiniz.

SEO denetimi size rakipleriniz hakkında detaylı bilgiler sunabileceği için arama motoru sonuç sayfasında avantaj elde etmek için karşınıza çıkan verileri en ince ayrıntısına kadar inceleme yoluna gitmelisiniz.

Sosyal Medyada Aktif Olmak

Sosyal medya sürekli link ve etkileşim elde edebilmek için fazlasıyla önemli bir kaynaktır. Bu durumu avantajlı bir biçimde kullanarak SEO çalışmalarınıza ekstra katkı yapabilirsiniz.

Hangi sosyal medya platformunun hedef kitleniz için uygun olduğunu keşfederek işe başlayabilirsiniz.

Basit bir biçimde ifade etmek gerekirse sosyal medyanın SEO çalışmalarınıza katkısı şu şekildedir:

  • Elde ettiğiniz link miktarını yükseltmektedir. İçeriğinizi sosyal medyada keşfetmiş olan kişilerin ona link verme olasılığı çok daha yüksektir.
  • Marka bilinirliği yükseltmek için bir avantajdır. Bu sayede marka adınız ile yapılan aramaların miktarını yükseltebilirsiniz.

Sosyal medya trafiği ve bahsedilme durumunu yükseltmek için son derece önemlidir. Sadece arama motorlarına bağlı kalmadan trafik elde etmek için en ideal fırsatlardan birisidir. Sosyal medyadan faydalanarak onu link oluşturma kampanyanızın bir parçası haline getirmelisiniz.

Facebook Sharing Debugger kullanarak sitenizin Facebook’ta nasıl görüneceğini kontrol edebilirsiniz. Bu araç aynı zamanda Open Graph etiketlerinizi kontrol etmenize yardımcı olacaktır.

Arama Motoru Optimizasyonu yapan kişiler farklı araçlar kullanarak SEO denetimi yapabilmektedirler. Ancak her ne olursa olsun hepsinin ortak noktası bellidir: başarılı olabilmek ve SEO performansını üst seviyelere taşımak için denetim gerçekleştirmeniz gerekmektedir.

Arama motoru algoritmaları, en iyi yöntemler, pazar trendleri ve rakipler her zaman hareket halindedirler.

Siteniz Yeteri Kadar Güncel mi?

Bir saatlik SEO kontrol listesi önemli SEO denetimlerinin yerini tutamayacak olsa bile bunları gerçekleştirmek için son derece iyi bir adım olacaktır.

Screaming Frog SEO Spider Tool kullanarak denetimi bir tarama yoluyla başlatmalısınız.

Copyscape kullanarak kopya içerikleri ortadan kaldırmalısınız. Sitenizin kopya versiyonlarının olmadığından emin olmalısınız. Hangi sonuçların çıktığını arama yaparak kendiniz görmeli ve site içi SEO kontrolleri yapmalısınız

Sitenizin analiz verilerini Google Analytics yardımıyla kontrol etmeli ve MozBar indirerek önemli metrikleri incelemeye çalışmalısınız. Site dışı SEO etkenlerini gözden geçirmeli, rekabet durumuna bakmalı ve sosyal medya platformlarında etkileşim kurmalısınız.

Tüm bunları yaptıktan sonra SEO stratejinizi yeniden gözden geçirerek doğru adımlarla marka stratejisi oluşturmaya çalışmalısınız.

Sitenizin ve onun sosyal medya varlığının daha iyi ve daha değerli olmasını sağlamak istiyorsanız hedef kitlesine değerli gelecek ve iyi bir biçimde yapılandırılmış içerikler üretmelisiniz. Bu çalışmalarda bir süreklilik elde etmeniz durumunda SEO sıralamanız eskisinden çok daha iyi noktada olacaktır.

Hangi teknik SEO elementlerini düzenli olarak kontrol ediyorsunuz? Buna verecek bir cevabınız var mı?

Yorum yazmayı ihmal etmeyin 🙂 Yorum yazan herkese Screaming Frog lisansı hediye ediyorum.