Yeni Google Search Console Nasıl Kullanılır?

Google Search Console, web sitenizi optimize etmenize yardımcı olacak değerli bilgiler sağlayan yararlı bir araçtır. Bu içerikte, yeni Search Console ile ilgili ek özelliklerin nasıl kullanılacağını açıklayacağım.

Birkaç aylık testin sonrasında Google, Search Console’un yeni sürümü Ocak 2018’in sonunda tüm kullanıcılara sunudu. Yeni Search Console birçok yeni özellik sunmaktadır. Kullanıcılar artık geçmişe yönelik 16 aylık verilere erişebiliyorlar.  Bu süre eskiden 90 günü kapsıyordu.

Google Search Console, web analizi için zorunlu bir araç haline gelmiştir. Araç başlık ve meta açıklamalarla ilgili olası HTML hataları hakkında da faydalı bilgiler sunmaktadır.

Biliyorum merak ediyorsunuz. Şimdi yeni Arama Konsolu’nun özelliklerine daha yakından bakma zamanı. Aşağıda, yeni GSC’yi kullanımıyla ilgili 8 genel soruyu listeledim:

1. Yeni Search Console ile Sıralamalarımı Nasıl Kontrol Edebilirim?

Yeni arayüzde yer alan “Durum / Performans” bölümü, Arama Konsolu’nun temel özelliklerinden biri olan arama analizini içermektedir. Performans analizinde “Raporu Aç” kısmına tıklayarak arama analizine ulaşabilirsiniz.

Burada, arama terimlerinizin sıralamasını Search Console ile kontrol edebilirsiniz. Rapor basit ve net bir şekilde düzenlenmiştir. Üst alanda yer alan kısımdan web, görsel veya video ile ilgili tıklamaları ve gösterimleri sıralayabilirsiniz.

Performans raporunun merkezi görünümünün üst kısmında dört sekme vardır. Bunlar:

  • “Toplam Tıklama Sayısı”
  • “Toplam Gösterim Sayısı”
  • “Ortalama TO”
  • “Ortalama Konum”

Sayfa sayısı, sorgular, ülkeler ve cihazlar raporlarına ait performansı tek tek seçerek görüntüleyebilirsiniz.

Sadece “Ortalama Konum” seçeneğini tıklamanız durumunda anahtar kelimelerinizin ortalama konumlarıyla alakalı bilgiler alabilirsiniz.

2. Verilerimi Analiz Etmek için Hangi Zaman Dilimlerini Kullanabilirim?

Artık son 16 aya kadar olan verileri analiz edilebilirsiniz. Bu önceden 90 gün ile sınırlıydı.

Filtre çubuğundaki “Tarih” düğmesine tıklayarak istediğiniz analiz süresini ayarlayın.

3. Sayfaların Ortalama Konumunu Tek Tek Nasıl Kontrol Edebilirim?

Web sitenize ait URL’lerin ortalama sıralamasını bulmak için “Sayfalar” sekmesini tıklayın.

Şimdi, sayfalarınızın ortalama sıralama konumunu göreceksiniz. Böylece, sayfalarınız arasından hangilerinin en iyi ortalama konuma sahip olduğuna dair bilgilere erişeceksiniz.

Ayrıca filtre simgesine tıklayarak verileri filtreleyebilirsiniz. Örneğin, 20’den daha düşük bir ortalama sıralama konumuna sahip olan sayfaların bir özetini almayı düşünebilirsiniz.

4. Sıralamalarımı Belirli Anahtar Kelimelere Göre Nasıl Filtrelerim?

Tıklamaları ve gösterimleri görmek için, filtre simgesine tıklayın ve “sorgular” kutusunu işaretleyin. Ardından, arama teriminizi girebileceğiniz bir kutu görünecektir.

Başka bir pratik filtre: Sadece ilk sayfada yer alan anahtar kelimeleri görmeyi seçmek isteyebilirsiniz.

Bu filtre sayesinde ortalama konumu 10’dan küçük olan tüm anahtar kelimeleri görebilirsiniz. Organik performansı artırmaya yönelik bir hamle olacak bir filtre örneği vermek isterim. İkinci sayfada yer alan anahtar kelimelerinizi öğrenmek için 10 ve 20 konumlarını sıralayan bir filtre ayarlayabilirsiniz. Sonrasında bu kelimelerin yönlendiği ilgili sayfaları bulup optimize etmeye başlayabilirsiniz. Optimizasyon konusunda yardıma mı ihtiyacınız var? Kelimelerinizin ve sitenizin performansını artırmanız için öncelikle Lf Tasarıma gelmelisiniz.  Bu “16 denetim işlemi” ve “SEO’da başarıya ulaştıracak 81 adım” içerikleri sayesinde web sitenizin organik performansını iyileştirebilirsiniz.

5. Anahtar Kelimeye Göre Sayfa Sıralamasını Nasıl Kontrol Edebilirim?

Google araması, kullanıcının bulunduğu yere veya cihaza bağlı olarak farklı arama sonuçları gösterebilir. Yeni Google Search Console bu gerçeği dikkate alıyor.

Sıralama genel bakışınızdaki bir anahtar kelimeye ve ardından “Sayfalar” sekmesine tıklayın. Bu sayede seçmiş olduğunuz anahtar kelimenin web sitenizin hangi URL ile ilişkili olduğunu görmüş olursunuz.

6. Ülkelere Göre Sıralamaları Nasıl Karşılaştırırım?

Birden fazla Ülke de hizmet veren web siteleri için Ülke karşılaştırması çok faydalıdır. “Ülkeler” sekmesindeki performans analizine tıklayın.

Sıralamanızın Ülkelerde nasıl farklılaştığını tek tek belirlemek isterseniz, bir filtre ekleyebilirsiniz. Aynı sonucu, bir arama teriminin sıralamalarına tıklayarak ve ardından “Ülkeler” sekmesini seçerek de alabilirsiniz.

7. Mobil ve Masaüstü Karşılaştırmasını Nasıl Yaparım?

Mobil sıralamaların ve masaüstü sıralamasının karşılaştırmasıyla, web sitenizin mobil ve masaüstü aramalarda ki performansını kontrol edebilirsiniz. Performans raporundaki “Cihazlar” sekmesini tıkladığınızda, cihazlar arasında sıralama karşılaştırması elde edersiniz.

8. Farklı Zaman Dilimlerine Göre Sıralama Karşılaştırmasını Nasıl Yapabilirim?

Sıralamalar asla statik değildir, günlük olarak değişir. Google Arama Konsolu’ndaki farklı zaman aralıklarının karşılaştırılmasıyla, sıralamanızın zamanla nasıl değiştiğini görebilirsiniz.

Karşılaştırmayı “Tarih” filtre düğmesine tıklayıp “Karşılaştır” seçeneğini seçerek gerçekleştirebilirsiniz.

Aynı zamanda, arama sorgularına göre başka filtreler de ayarlanabilir. “Sorgular” sekmesine tıklayarak, belirli arama sorguları için üç aylık bir sıralama karşılaştırması alabilirsiniz.

Analiz, zaman içinde sıralamanın olası kayıplarını tespit etmek için de oldukça yararlıdır. Bu durumda, konum analizi, web sitenizin bir yıl veya daha uzun bir süre boyunca sırlama gelişimini gösterir.

Sonuç

Search Console SEO süreciyle ilgilenen her bir uzmanın sağ kolu gibidir. SEO için olmazsa olmaz bir araçtır. Verileri süresiz olarak kaydeden ve belirli bir süre sonra silmeyen bir araç düşünün. Bu nedenle, bugünün verilerini birkaç yıl içinde görüntüleyebilir sürekli olarak performans değerlendirmesi yapabilirsiniz. Ayrıca eklemek istediğim bir konu var. 3-4 tane anahtar kelimeye takılıp performans değerlendirmesi yapmayın. Web sitenizin geleceğini riske atmayın. 3-4 anahtar kelime ile SEO süreçleri yönetilmez. SEO başarısı için kelime bazlı sıralama sonucu tek başına dikkate alınamaz. Genel olarak organik performansı dikkate almanız daha fazla anahtar kelimeye odaklanmanız size her zaman için fayda sağlayacaktır. O nedenle Search Analytics bölümünde daha fazla vakit geçirmelisiniz ve anahtar kelime fırsatlarını dikkate almalısınız.

Yeni Search Console ile alakalı sormak istediklerinizi ve aklınıza takılanları aşağıda yer alan yorum bölümünden iletebilirsiniz.