SEO Ajansı ile çalışmak; aykırı görüşler, ajansın taahütleri ve hızlı çözümleri ile zor bir iş olabilir. Bu yüzden iyi ve kötüyü ayırt ederek sizin için doğru olan SEO ajansını seçmenize yardımcı olacak en önemli 10 soruya göz atmaya karar verdik.
İşte gelecekteki ajansınızdan öğrenmek isteyeceğiniz şeyler;
1. Farklı Algoritma Güncellemelerini Biliyorlar mı?
Ajansınızın geleceğe hazır olması ve uzun vadede sitenize zarar verecek yöntemlerinin olmaması önemlidir. Bu algoritma güncellemeleriyle alakalı bilgileri kapsamlı olmalı ve her uzman sizi en azından Penguin güncellemeleri siteleri anormal veya paralı linkler ile etkilerken, içeriğin kalitesini zayıflatacak Panda etkilerine karşı uyarabilmelidir.
2. Algoritmik ve Manuel Cezalara Hazırlıklılar mı?
Algoritmik veya manuel cezalardan sonra toparlanabilmek, SEO’nun önemli parçalarından biri haline gelmiştir; bu yüzden de cezalardan kaçınmak veya en kısa sürede toparlanmanın önemini anlamak gerekir. Bu cezalar hem küçük hem de çok uluslu sitelere verilmekte ve çoğu zaman sitenin Organik arama trafiğinde büyük kayıplara yol açmaktadır. Ajansa böyle bir cezadan sonra nasıl toparlanacağını sorun ve verdiği cevabın backlink analizleri, link silme ve onaylama bilgilerini içerdiğinden emin olun.
İpucu: Bir sitenin uzun vadeli kurtulma planının bir parçası olarak, eğer yüksek kalitede link sayısını arttırma ile ilgili bir strateji açıklayamıyorlar ise uzak durmakta fayda var demektir.
3. Başarılı Bir Kampanya İçin Hangi Ölçütleri Kullanıyorlar?
Eski zamanlarda SEO uzmanları belirli bir kelimede kaçıncı sırada olduğunuza odaklanmaktaydılar, fakat işler değişti. Arama motorlarının kullanıcıya özel sonuçlar vermesi ve her kullanıcının arama sonuçlarının farklı şekillenmesi sonucunu doğurmaktadır. Bu sizin istediğiniz terimin düşündüğünüz anlamı ile ilgili olmaması durumunu da ortaya çıkarabilir.
Anahtar kelime sıralaması halen anahtar performansı göstergeleri kadar önemlidir fakat ajans, tamamlanmış iletişim formları, broşür indirmeleri, bülten kayıtları, alışveriş siteleri için tamamlanmış alışverişler gibi hedef ve gelişmelere odaklanmalıdır. Hedefi kolaylıkla açıklanamayan siteler için ajans kullanıcıların kalma süreleri ve geri dönüş oranlarını okuyarak anlamlandırılabilir hedefler belirlemelidir.
4. Bir Anahtar Kelime İçin İlk Sayfa Garantisi Verebiliyor mu?
Eğer bir ajans sıralama ile alakalı herhangi bir garanti veriyorsa arkanıza bakmadan kaçın. Arama motoru sıralamalarında kesinlikle bir kesinlik yoktur ve tek bir kelimeyi hedeflemek kesinlikle en iyi strateji değildir.
Eğer bir ajans para iadesi garantisi veriyorsa, ne pahasına olursa olsun paralarını alacak kadar çaresizdir ve bunu sitenize binlerce kalitesiz link yönlendirerek bir şekilde bir gün veya bir hafta boyunca ilk sayfada kalmanızı sağlamaya çalışmak yoluyla elde etmeye çalışırlar; ki bu da kısa süre içerisinde sitenizin manuel spam cezası alıp öncekinden daha gerilere düşmesini sağlayacaktır. Ne pahasına olursa olsun uzak durun.
5. Normalde Ne Gibi İşler Almakta ve Bunları Ne Kadar Sürdürmekte?
Ajansın ortalama ödeme süresinde ne yapacağını belirleyin. Bazı ajanslar tamamen site tanıtımı üzerine odaklanmıştır ve siteyi etkileyecek sayfasal ve teknik konular ile ilgilenmemektedir. Bu önemli başlıklara göz atın ve hangisine ihtiyacınız olduğuna karar verin;
- Teknik SEO İncelemesi – Site yapısı, tekrarlama sorunları, seyir becerisi, site hataları
- Sayfa Optimizasyonu – Meta, sayfa başlıkları, içerik yapısı & kalitesi, oluşturulmuş data
- Link Analizi – Harici linklerdeki risklerin azaltılması, link silinmesi, onaylaması, link güncellemeleri
- Rekabetçi Analizler – Rakiplerinizi anlamak, güçlü ve zayıf noktalarını öğrenmek
- Site & İçerik Tanıtımı – Dışa açılım, PR, sosyal ağlar
6. İçerik Pazarlaması İçin Ne Kadar İstiyor ve Başarılı Olup Olmadığını Nasıl Takip Ediyor?
Düzenli içerik üretmek mükemmeldir, fakat bu içerik kalitesiz ise daha az ilgi görecektir. İçerik ve SEO çok yakın bağlantılı olduğundan, ajansın içerik girebilmesi de gereklidir. İçerik kalitesinin en büyük belirleyicilerinden biri de ücretlendirme yapısıdır, eğer içerik kelime başı veya 100 kelime için ücretlendiriliyorsa, hangi teşvik edici öğe ajansın site değerini artıracak kaliteli ve paylaşılabilir içerikler üretmesini sağlamaktadır?
Ayrıca soysal ağ paylaşımı veya içeriğin yayınlanması ile oluşan harici trafik gibi konuların takip edilip edilmediğini de kontrol edin.
7. Müşterileri Ne Kadar Memnun ve Müşterilerini Ne Oranda Elinde Tutabiliyor?
Basit fakat önemli bir soru, ajansın müşterileri ne kadar memnun? Ajansın müşteri tutma oranı ne kadar yüksek ve bu oranı kanıtlayacak kaynakları elinde mevcut mu? Eğer müşteriler memnun ise ajansın müşteri beklentilerini karşılayabildikleri kolaylıkla söylenebilir.
8. Sektörde İyi Tanınıyor mu? Konferanslarda Konuşabiliyorlar mı?
Kaliteli pazarlama ajansları önemli sektör organizasyonlarında konuşmalar yapmış müşterilere sahiptir ve bu kolaylıkla onaylanabilir bir durumdur. Bunun önemli olmasının sebebi ajansın bilinen müşterilerinin olması, müşterilerine verdiği hizmetin kabul edilebilir olması ve sektörde bilinir olması konusunda net bir izlenim vermesidir.
9. Site İçin Stratejileri Nedir?
Siteniz için eksiksiz bir strateji sunma şansına sahip olmayabilirler, ancak sizin hedef ve başarımlarınıza erişmeniz konusunda size nasıl yardımcı olacakları ile alakalı bir öngörü sağlamalıdırlar. Örnek olarak sitenin durumuna göre stratejilerde büyük farklılıklar vardır:
- Yerel, ulusal veya çok uluslu siteler
- Küçük veya daha büyük çaplı siteler
- Sektör tipi
- Firmadan tüketiciye ticaret veya İşletmeler arası ticaret
- Öncelikleri ne olacak?
- Linklerin risk analizi veya link kalitesini arttırmak
- Dahili tekrarlama yönetimi / çok dilli kontrol
- Teknik gelişme veya site tanıtımı
10. Sitedeki Değişiklikleri Tamamlayabilecekler Mi veya Buna İhtiyacım Var mı?
SEO ajansının sizin yararınıza değişiklikler yapacağını veya bunlara ihtiyaç duyacağınızı bilmeniz son derece önemlidir.