7 Adımda SEO Sürecini Anlamak

SEO son derece aldatıcı uzun bir süreç olabilir.

Bazı müşteriler sadece birkaç sihirli ipucunu sunup uyguladığınız zaman başarılı olacaklarına inanmaktadırlar.

Bazı uzmanlar rekabetçi bir sektörde, olağanüstü rekabetçi anahtar kelimelerde ilk sırada olacaklarını söylemektedirler.

Ancak, gerçeği söylemek gerekirse, bu garantiyi verenler hep bu hedefi gerçekleştiremeyen kişiler olmuştur.

Bunun neden olduğunu biliyor musunuz?

Çünkü müşteriler süreçten çok sözlere inanıp güvenmektedirler. Bu durumda, bulunduğumuz sektörün gelişmesine ciddi anlamda engel oluyor.

Bu içerikte bazı bölümlerin altında Not olarak dahili bağlantılara yer verdim. İlgili bölümle alakalı olan bu dahili bağlantıları da incelemeniz SEO sürecine katkı sağlayacaktır.

#SEO Sürecini Anlamak

Bir takım uzmanlar SEO ile vücut geliştirmeyi birbirine benzetmektedirler. Bu benzetme fazlasıyla yerinde bir benzetmedir.

Sisteme karşı oyun oynamanın bir yolu yoktur. Sisteme karşı oyun oynamanız durumunda ciddi sağlık riskleriyle karşı karşıya kalabilirsiniz.

Bir planınız olmalı ve bu plana bağlı kalmalısınız. Egzersiz yapma, doğru beslenme ve doğal olarak kendinizi geliştirmek için limitlerinizi zorlamalısınız.

Bazı müşterilerin SEO süreci açısından sabırsız oldukları doğrudur.

Bir insan, SEO sürecini anlamadan, onu sevmeden ve ona saygı duymadan nasıl başarılı olma hayali kurabilir? Bu imkansız bir hedeftir. Süreçten geçmeden verilen sözü yerine getirmeniz pek mümkün değildir.

SEO çalışmaları sabır ve stratejiyle uygulanması gereken çalışmalardır. Bunu gerçekleştirdiğiniz zaman trafik, dönüşüm, müşteri, gelir ve büyüme gibi verilen belirli sözleri size sunabilme fırsatına sahiptir.

Süreci anlamak için bir plan oluşturmalısınız, bir stratejiye sahip olmalısınız ve süreçteki her adımı anlamalısınız.

Bu içerikte 7 adımda SEO sürecini anlayacak ve verilen sözlerin tutulması için yapılması gerekenleri öğreneceksiniz.

1. Denetim

Süreç

Süreç her zaman teknik denetim ve içerik denetimi ile başlamaktadır.

Teknik Denetim

Bir teknik denetim sitede yer alan tüm elementleri gözden geçirmek anlamına gelmektedir. Bu elementlerin her birisinin SEO performansına etki etmesi söz konusudur.

Tüm bu elementlerin içerisinde en önemli olan hızdır.

Birçok site ana sayfasına büyük videolar koyarak sitenin açılmasını geciktirmektedir. Sonucu merak ediyor musunuz?

Bu tür adreslerin hemen çıkma oranları oldukça yüksektir ve sürekli potansiyel müşteri kaybetmektedirler.

Videonun ufak versiyonunu kullanmış olsalar, ekranın üst kısmında daha uygun içeriğe yer verseler, site hızları ve dönüşümler çok daha iyi olacaktır.

Bir teknik denetim derinlemesine yapılmak zorundadır. Bu denetimler haftalar sürebilme olasılığına sahiptir. Çünkü önemli olan sitede yer alan hatalı durumları fark edebilmektedir.

İçerik Denetimi

Binlerce sayfaya sahip büyük bir siteniz varsa kesinlikle bir içerik denetimi gerçekleştirmelisiniz.

Bu süreç içerisinde oluşturduğunuz içerikleri gerekirse silmeli, gerekirse yenilemeli ve yeniden yazmalısınız. Böylece onlardan çok daha iyi bir şekilde yararlanmayı başarabilirsiniz.

Sitenizde yer alan içerikleri %50 oranında dahi azaltabilirsiniz. Bu sitenize fayda sağlayacak bir adım olacaksa endişe etmenizi gerektirecek bir durum yoktur.

Trafik değerlerinde çeşitli düşüşler yaşayabilirsiniz ancak zaten ana fikir budur. Sitenize gelen uygun olmayan trafiği ortadan kaldırmanız gerekmektedir.

Zaman içerisinde trafik getirecek başlıklarda yazmaya başlayabilirsiniz. Ancak gelen bu ziyaretçiler müşteriye dönüşmüyorsa ortada bir problem var demektir. Bu problemi ortadan kaldırmanız gerekmektedir.

Bir içerik denetimi tüm içeriklerin hedef kitleye hitap edebilecek noktaya getirilmesi anlamına gelmektedir. Google yeni ve geliştirilmiş içerikleri indekse eklediği zaman daha fazla dönüşüm elde etmeyi başarabilirsiniz.

Söz

Teknik denetim, içerik denetimi veya her ikisini birden gerçekleştirerek organik aramada sıralama elde etmek için düzeltilmesi gereken her şeyi anlayıp düzeltme başarısına sahip olabilirsiniz.

Bu sadece ilk adımdır. Fakat ilk adım bazen en zor olan adımdır. Artık ivme yakalamaya çalışmalısınız.

2. Teknik SEO

Süreç

Teknik SEO söz konusu olduğu zaman düşünmeniz gereken çok fazla detay bulunmaktadır:

  • İndeks Durumu
  • Tarama Hataları
  • Dahili Linkler
  • Site Haritaları
  • Site ve Sayfa Hızı
  • Yönlendirmeler
  • Bozuk Linkler

Bu listede yer alan unsurlardan birkaçını düzeltmek tüm problemleri ortadan kaldırmayacaktır. Her birisi geliştirmek zorundasınız. Her birisinin birlikte işe yaraması gerekmektedir.

Bir evin temele, elektrik tesisatına, su tesisatına, duvarlara ve çatıya ihtiyacı vardır. Tüm bunlara sahip değilseniz bir ev sahibi değilsiniz demektir. Sadece bir kabuğa sahip olabilirsiniz.

Benzer durum teknik SEO için geçerlidir. Tüm bu elementlerin doğru bir içimde optimize edildiğinden emin olmalısınız. Siteniz için en doğrusu budur.

Söz

Sitenizin hızını ve fonksiyonlarını yükseltmeniz durumunda sitenizden elde ettiğiniz dönüşümleri yükseltmeyi başarabilirsiniz.

Teknik SEO denetiminde bulduğunuz her şey sürekli gelişen bu sektörde düzeltmeniz gereken elementlerdir. Tüm bu hataları ortadan kaldırdıktan sonra site trafiğinde ciddi artışlar yakalayabilirsiniz. Bu teknik SEO çalışmalarının size verdiği sözdür.

3. Anahtar Kelime Araştırması

Süreç

Anahtar kelime araştırması oldukça kullanışlıdır.

İnsanların nasıl arama yaptığını, neleri aradığını ve arama motorlarının anahtar kelimelerini kullanarak nasıl sonuçlar sunduğunu anlamanız gerekmektedir.

Bu konuda bir şeyler yapmak için anahtar kelime araştırması gerçekleştirme konusunda kapsamlı rehberlere göz atmalısınız.

Söz

Anahtar kelime araştırması sizin için en değerli olan anahtar kelimeleri bulma sürecidir. Oluşturduğunuz içeriklerde yüksek değerli anahtar kelimeler kullanmayı başararak potansiyel müşterilerin önüne çıkmayı başarabilirsiniz.

İnsanlar belirli hizmetleri veya ürünleri ararken sizi bulamazlarsa sizin sunduğunuz teklifleri göremeyeceklerdir. Bu durumda sizden alışveriş yapamayacaklardır. Bu gayet basit bir etkileşim durumudur.

4. Konum Demografisi

Süreç

SEO çalışmalarını yerel işletmeler veya belirli bölgede hizmet sunan müşteriler için gerçekleştiriyor olabilirsiniz. Bu durumda konumun önemini biliyor olmalısınız.

Tıpkı satın alım kişilikleri gibi her aramayı yapan kişinin konumunu bilmeli ve onların kim olduğunu anlamaya çalışmalısınız. Bu nedenle sitenizde doğru isim, adres ve telefon numarası bilgilerine yer vermelisiniz. Üstelik bunu hizmetleri belirli bölgeye doğru yönlendiren içeriklerle desteklemelisiniz.

Google İşletmem mülkünüzü oluşturmalı ve gerekli optimize çalışmalarını gerçekleştirmelisiniz.

Söz

Siteniz mutlaka potansiyel müşterilere hitap etmelidir. Onların dilinden konuştuğunuza emin olmalısınız. Google uygunluk, konum ve süreklilik sağlayan siteleri belirli faktörlere bağlı olarak ödüllendirme yoluna gidebilmektedir.

Google’a ne kadar doğru ve fazla sinyal sunarsanız Google sizi sıralamaya dahil etmek için bir o kadar fazla istekli olacaktır.

5. İçerik Stratejisi

Süreç

Bir içerik stratejisine ihtiyacınız vardır. Aşağıdaki stratejiyi kullanarak dahi sitenizin içerik stratejisi için önemli bir adım atmış olabilirsiniz:

  • Temel İçerik: Bu temel anahtar kelimeleri ve konuları içeren temel içerikleriniz olacaktır. Hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında çeşitli içerikler oluşturmalısınız. Bu içerikleri daha sonra kendi ürün ve hizmetlerinizi destekleyen diğer ürün ve hizmetler için yazacağınız içeriklerle destekleme yoluna gitmelisiniz.
  • S.S. İçeriği: Hedef kitlenizin Google’ı kullanarak aradığı yaygın sorulara cevaplar sunan sayfalar oluşturmalısınız. Bunların SEO dostu URL’lere sahip olduğundan, içerik haritası kullandığınızdan ve rakiplerinizden çok daha kapsamlı olduğundan emin olmalısınız.
  • Otoriter İçerik: Müşterilerinizin oluşturduğunuz içerikleri ve uzmanlıkları paylaşmasını sağlamalısınız. Alanınızda otorite sahibi olduğunuzu ispatlayacak türde içeriklere yönelmelisiniz.
  • Kullanıcı Deneyimi: Oluşturduğunuz içerikleri görseller kullanarak geliştirmenin yollarını bulmalısınız. Buna ek olarak sitenin gezinti ögelerini ve harekete geçirici mesajlarını gözden geçirip onları optimize etmek için çaba göstermelisiniz.

Söz

Bir amacı olan içerikler oluşturarak insanların müşteriniz olmasını sağlamalısınız. İçerikleri oluştururken insanların kim olduğunuzu, ne sunduğunuzu ve neler bulabileceklerini anlamalarını sağlamalısınız.

Bunu başardığınız zaman dönüşüm ve satış fırsatları açısından çok daha başarılı olabileceksiniz.

6. İçerik Yazma ve Düzenleme

Süreç

Müşterileriniz kendi içeriklerini yazmak isteyebilecek veya sizden içerik yazma konusunda yardım isteyebilecektir.

Hangi durum geçerli olursa olsun oluşturduğunuz içeriklerin optimize edilmiş olması gerekmektedir.

Her zaman hedef kitlenizi ve onların kişiliklerini düşünmelisiniz ancak bunu yaparken SEO çalışmalarının en iyi yöntemlerini göz ardı etmemelisiniz.

İnsanların etkileşimde bulunabilecekleri ve paylaşabilecekleri türde içerikler oluşturmalısınız. Google bu tür içerikleri ödüllendirme konusunda oldukça isteklidir. Üstelik bu tür içerikler insanları dönüşüme yönlendirme konusunda son derece başarılıdır.

Henüz içerik oluşturma konusunda bir şeyler yapmadıysanız bu konuda kendinizi geliştirmeye başlamalısınız.

Söz

İçerik otoritenizi, uygunluğunuzu ve güveninizi göstermenin en kolay yoludur. İçerikler olmadan bunları ispat edebilmenin bir yolu yoktur.

İçerik yazarken yazım hatalarına dikkat etmeli ve onları düzgün bir biçimde düzenlemelisiniz. Oluşturduğunuz içerikler kalitesiz olursa veya kötü bir biçimde düzenlendiyse rakipleriniz sizinle rekabet etme konusunda pek fazla zorluk yaşamayacaklardır.

7. Sıralama

Süreç

Google’ı veya diğer arama motorlarını kontrol edebilme fırsatına sahip değilsiniz. Bu nedenle arama motoru sonuçlarını kontrol edemezsiniz.

Fakat arama algoritmasının çalışma biçimini anlamanız durumunda sıralama elde etme konusunda işinizi kolaylaştırabilirsiniz. Nitekim algoritmaya birebir uyum sağlasanız dahi sıralama elde edeceğinizi garanti edecek bir durumun olmadığını bilmelisiniz.

Genel olarak işe yarayan önemli bir süreç bulunmaktadır. Bir önceki adımları başarılı bir şekilde takip etmeniz durumunda SEO konusunda başarılı olabilirsiniz. Kısacası şunlara dikkat etmelisiniz:

  • Hedef kitlenizi tanımalısınız.
  • Hedef kitleniz için iyi içerikler paylaşmalısınız.
  • Hedef kitlenize iyi bir site deneyimi sunmalısınız.

Bunları yapmak kolay mı? Hiç değil ancak işe yaradığından emin olabilirsiniz.

Söz

Sitenizi optimize etmek ve marka oluşturmak için her şeyi doğru bir biçimde yapıp kaliteli hizmet sunarsanız sahip olduğunuz organik arama görünürlüğünü başarılı bir biçimde yükseltebilirsiniz.

Olmak istediğiniz yere ulaşmak için süreçleri takip etmelisiniz. Hedeflerinizi yerine getirebilmek için bir plana sahip olmalısınız. Artık plansız hareket edip ulaşmak istediğiniz noktaya ulaşmak için çabalamayı bir kenara bırakmalısınız.

Umut bir SEO stratejisi değildir. Bunun yerine doğru stratejiler oluşturarak yolunuzu bulmaya çalışmalısınız. SEO çalışmalarının verdiği vaatleri elde etmek istiyorsanız sürecin işlemesini sağlamalısınız. Bunu ne zaman yapmanız gerektiğini merak ediyorsanız merak etmeyi bırakıp hemen çabalamaya başlamalısınız.