Sıralama Kaybı Yaşatacak 16 Etken

Bir site yöneticisinin en büyük kabuslarından biri site sıralamasında ani bir düşüş yaşandığını tespit etmesidir. Bu senaryo gerçekleştiği zaman site yöneticisinin tüm emekleri bir anlamda bitmiş olur. Bu tür bir durumda yer alıyorsan sakin olmalısın. Çünkü tek olmadığını bilmelisin.

Her bir sitenin sıralama düşüşü yaşaması mümkündür. Bundan kaçabilmek mümkün değildir ancak etkilerini en aza indirmek mümkündür.

Sıralamada düşüş çeşitli nedenlerden ötürü gerçekleşebilir. Bariz olan nedenleri ve aynı zamanda bariz olmayan nedenleri burada bulabilirsiniz. Sitenizin sıralamasına zarar verecek etkenleri öğrenmek istiyorsanız okumaya devam edebilirsiniz.

1. Çok Düşük Kaliteli Linkler Oluşturmuş Olabilirsiniz

Bir sitenin arama sonuçlarındaki sıralamasını doğrudan etkileyen PageRank’ı değiştirmek amacıyla oluşturulan veya satın alınan herhangi bir linke düşük kaliteli link adı verilmektedir.

Düşük kaliteli linklere düşük kaliteli web dizinleri, düşük kaliteli makale dizinleri, düşük kaliteli ziyaretçi gönderileri veya spam yorumlar örnek gösterilebilecektir. Google tarafından doğal olmadığı belirtilen link şemalarıyla ilgili bilgileri “Bağlantı düzenleri” başlıklı Google kalite yönergesinden öğrenebilirsiniz.

Düşük Kaliteli Linkler Nasıl Tanımlanır?

Search Console hesabınızdaki mesajlara göz atabilirsiniz. Sitenizi gösteren birçok doğal olmayan link varsa, Google’ın doğrudan size bu linkleri düzeltmenizi isteyen bir mesaj gönderme ihtimali oldukça yüksektir. Doğal olmayan bir link mesajı şu şekilde bir başlık içerecektir: “Unnatural outbound links from http://example.com violate Google Webmaster Guidelines”

Google’dan doğrudan mesaj almadıysanız bu sorun yaşamadığınız anlamına gelmeyecektir. Sitenizde düşük kaliteli linkler olduğunu biliyorsanız o zaman bunları kontrol etmeniz gerekmektedir.

Search Console’a giriş yapmalı ve “Arama Trafiği” altında “Sitenize Bağlantılar” kısmını incelemeye başlamalısınız. Listeyi indirmeli ve düşük otorite, düşük trafik ve yüksek spam puanı olan alan adlarını filtrelemeye çalışmalısınız. Ayrıca, her linki inceleyebilir ve Google’ın açıkladığı link şemaları türüne göre listedeki tüm doğal olmayan linkleri filtreleme yoluna gidebilirsiniz.

Düşük Kaliteli Link Problemi Nasıl Çözülür?

Sitenize gelen düşük kaliteli linkleri belirledikten sonra, site yöneticisine bir e-posta göndererek bu linki kaldırmasını isteyebilirsiniz. Bu zaman alabilecek bir süreçtir. Bu yüzden e-postalara yanıt göndermek ve yanıt almak için kendinize 6-8 hafta vermelisiniz.

Bu süre zarfında site yöneticilerine gönderdiğiniz e-postaların ekran görüntülerini almalısınız. Halem mevcut olan tüm düşük kaliteli linkler için onları reddedebilirsiniz. İşlem bittikten ve sorunu çözdükten sonra, Google’a bir yeniden değerlendirme isteği göndererek sitenizi incelemesini isteyebilirsiniz.

Lütfen dikkat: Yalnızca bir bildirimle ceza aldıktan sonra bir yeniden değerlendirme isteğinde bulunmanız gerekmektedir. Google’dan herhangi bir mesaj almadıysanız site yöneticilerine e-posta göndererek düşük kaliteli linkleri kaldırmayı deneyebilirsiniz.

2. Sitenizde Kötü Yönlendirmeler Olabilir

Ziyaretçi bir URL’ye erişim sağlamak istediğinde farklı bir URL’ye gönderildiğinde yönlendirilme gerçekleşmiş olacaktır.

Sitenizin sayfalarından birinin, örneğin siteadresi.com/erkek-ayakkabi sayfasının Google’ın ilk sayfasında sıralama aldığını düşünebilirsiniz. Sayfa her ay yaklaşık 10.000 tekil ziyaretçi alıyor olsun. Site tasarımındaki bazı değişiklikler nedeniyle geliştirici bu URL’yi siteadresi.com ana sayfasına yönlendirmiştir. Ancak bu kötü bir yönlendirmedir. Çünkü kullanıcının amacına hizmet edememektedir. Kullanıcı erkek ayakkabıları aramaktadır ancak yeni yönlendirilen sayfa erkek ayakkabıları hakkında pek bilgi sunmamaktadır.

Bu nedenle, içerik esas olarak değiştirilmiş durumdadır. Ayrıca bu URL için sıralamanın kaybolması söz konusudur.

Kötü Yönlendirmeler Nasıl Belirlenir?

Google Analytics’i ziyaret etmeli ve organik aramada sıralanan tüm açık sayfalarını dışa aktarmalısınız. Daha sonra bu sayfaları Screaming Frog’a yüklemeniz gerekmektedir. Bundan sonra mode -> list -> paste yolunu takip etmelisiniz. Bu sayfada 404’lere ve ana sayfaya yönlendirilenler dahil olmak üzere tüm kötü yönlendirmeleri tanımlamayı başarabileceksiniz.

Kötü Yönlendirmeler Nasıl Düzeltilir?

Bir URL listeniz olduğunda her yeni yönlendirme için alternatif bir URL oluşturmanız gerekmektedir. Kullanıcılar, önceki sayfaya göre aynı içeriğe (veya daha iyi içeriğe) sahip yeni bir sayfaya yönlendirilmelidir. Sayfalarınız hazır değilse yönlendirmeleri uygulamanıza gerek yoktur.

Yeni sayfanızı hazır hale getirmedikçe eski URL’yi değiştirmeye çalışmamalısınız. Her yeni sayfa daima kullanıcının amacına hizmet etmelidir. Ana sayfaya veya orijinal sayfadan farklı bir içeriğe sahip farklı bir sayfaya yönlendiren çok sayıda yeniden yönlendirme oluşturursanız bu durum yönlendirilen sayfanın sıralamasını kesinlikle engelleyecektir.

3. Sitenizde Kopya İçerik Olabilir

Google’ın ifadelerine iyi bir şekilde bakmak gerekmektedir. Kopya içerik genellikle, diğer içerikle tamamen eşleşen veya kayda değer ölçüde benzer olan alan adları içindeki veya alanlar arasındaki temel içerik bloklarını ifade etmektedir.

Sitenizdeki içeriği yakın zamanda güncelleme yoluna gittiyseniz ve kayda değer miktarda içeriğin kopya olduğu tespit edilirse site sıralamanızı olumsuz yönde etkilemesi söz konusu olacaktır.

Sitenizde yeni sayfalar oluşturduysanız ve yeni yeni oluşturulan sayfalar, sitenizdeki diğer sayfalara (başlık veya H1 etiketleri dahil) büyük ölçüde benzeyen içerik bloklarına sahipse bu aynı zamanda kopya içerik olarak kabul edilebilmektedir.

Kopya İçerik Nasıl Belirlenir?

Sitenizdeki kopya içeriğe sahip sayfaları bulmak için SEMrush Site Audit aracını kullanabilirsiniz. SEMrush Site Audit botu, içerik açısından %80 benzerlik taşıyan birden fazla sayfa tanımlarsa bunları kopya içerik olarak algılayacaktır. Ayrıca, çok az içeriğe sahip sayfalar aynı zamanda kopya içerik olarak değerlendirilebilecektir.

Kopya İçerik Nasıl Düzeltilir?

Eski sayfalara arama motorları veya kullanıcılar tarafından erişilememesi için yeni sayfalar oluştururken 301 yönlendirmelerini kullanmalısınız. Benzer şekilde, arama motorlarının hangi içeriğin orijinal olarak değerlendirileceğini bilmesi için benzer içeriğe sahip sayfalar için rel=canonical etiketlerini kullanabilirsiniz. Henüz hazır olmayan sayfalar için rel=noindex etiketini kullanmayı düşünebilirsiniz.

4. Başlıklar ve Meta Etiketler Yeni Güncellenmiş Olabilir

Başlık etiketi, Google’ın sitenizin içeriğini anlamasını sağlayan en önemli ögelerden biridir. Bu nedenle, başlık etiketinde yapılan küçük bir değişiklik bile sıralamada dalgalanmalara neden olabilecektir.

Örneğin, ana sayfanızın başlık etiketi “Web Tasarım Firması İstanbul” ise ve bunu “İstanbul’da Web Tasarım” olarak değiştirmiş durumdaysanız sıralamanız “web tasarım firması İstanbul” gibi anahtar kelimelerden etkilenebilecektir. Değişiklik yapacak olsanız bile sayfanın başlık etiketinde “Firma” kelimesini kullanmaya çalışmanız gerekmektedir.

Nasıl Onaylanır?

Web geliştiricisine sormalısınız. Sayfanın meta etiketlerinde değişiklik yapıp yapmadığı konusunda ondan bilgi almalısınız. Google Analytics’e giriş yapmalı ve organik aramada sıralanan tüm açılış sayfalarını dışa aktarmalısınız.

Organik aramada sıralanan tüm sayfalarınızın yeni meta etiketlerini hızlı bir şekilde kontrol etmek için Screaming Frog gibi bir site tarayıcısı kullanmanız gerekmektedir. Başlık ve meta etiketlerini sitenizin önceki yedeğiyle karşılaştırmaya çalışmalısınız. Yeni meta etiketleri olan tüm URL’leri liste haline getirmeli ve ayrıca eski meta etiketleri içeren bir sütun eklemelisiniz.

Nasıl Düzeltilir?

Yeni başlıkları ve meta etiketleri eskileriyle değiştirerek yeniden yazabilirsiniz. Bu sorunu çözecektir. Eksik anahtar kelimeleri yeni başlık etiketine dahil edebilirsiniz. Google’ın sayfayı yeniden taramasına izin verebilirsiniz. Bu kaybettiğiniz puanları geri toplamanıza yardımcı olacaktır.

Lütfen dikkat: Sıralamanızı olumsuz etkileyebileceği için başlık ve meta etiketlerini sık sık değiştirmeye çalışmamalısınız. Değişikliği tek bir sayfaya uygulamak ve başka bir sayfaya geçmeden önce sonuçları görmek her zaman daha iyi bir seçenektir.

5. İçerik Değişmiş Olabilir

Site içeriğinizde, H1’ler dahil olmak üzere herhangi bir değişiklik yaptıktan sonra sıralamalarda ani bir düşüş yaşayabilirsiniz. İçerik kritik bir sıralama faktörüdür. Çünkü tüm web sayfaları içerik temelinde sıralanmaktadır. İçerikteki herhangi bir değişikliğin sıralamada dalgalanmalara neden olması muhtemeldir.

Nasıl Onaylanır?

Google Analytics’e giriş yapmalı ve organik aramada sıralanan tüm açılış sayfalarını dışa aktarmalısınız. Web geliştiricisi ile iletişime geçmeli ve site yedeklerinden birini istemelisiniz. İçerikteki değişiklikleri her URL için karşılaştırmalı ve değişiklik yapılan URL’lerin listesini oluşturmalısınız. Bu iş çok zaman alabilir. Zamandan tasarruf etmek istiyorsanız site tasarımındaki veya içerikteki herhangi bir değişikliği size otomatik olarak bildirecek OnWebChange gibi araçları kullanabilirsiniz.

Nasıl Düzeltilir?

Güncellemek için bir URL listeniz olduğunda içeriği yeniden yazmak için sitenizin eski yedeğini kullanabilir veya SEO’nuzdan eksik anahtar kelimeleri yeni içeriğe dahil etmesini isteyebilirsiniz. Bu strateji, kayıp sıralaması üzerindeki etkiyi en aza indirecektir. Sitenizin bir yedeğini bulamıyorsanız sitenizin geçmişteki haline ulaşmak için Wayback Machine’den yardım alabilirsiniz.

6. NoIndex Etiketi, Robots.txt Dosyası ve Nofollow Niteliği Yanlış Kullanılmış Olabilir

Genellikle site yöneticileri, mevcut sıralama üzerinde büyük etkisi olabilecek bazı önemli teknik sorunları görmezden gelmektedirler. Bu sorunlardan üçü noindex etiketinin, robots.txt dosyasının ve nofollow niteliğinin yanlış kullanılmasıdır.

Örneğin, web geliştiricisi yanlışlıkla aramada üst sıradaki önemli sayfalardan birine bir noindex etiketi uygularsa sonuç ne olur? Web sayfası sıralamadan kaybolacaktır. Aynı şey, tek bir kod satırının arama motorlarının sitenizi indekse eklemesini engelleyebileceği ve tüm site sıralamalarının bir kerede düşmesine neden olabileceği robots.txt dosyasında da olabilir.

Benzer şekilde, sitenizin iç sayfalarına nofollow niteliği uygulanırsa, PageRank’ı doğrudan etkileyecektir. Bu durum site sıralamasının düşmesine neden olabilecek bir etkendir.

Nasıl Kontrol Edilir?

Sıralamalarda site çapında bir düşüş yaşadıysanız, robots.txt dosyasını kontrol etmeli ve yanlışlıkla arama motorlarını engelleyip engellemediğinizi kontrol etmelisiniz. Örneğin şu satırlara göz atmalısınız:

  • User-agent: *
  • Disallow: /

Bu satırlar arama motorlarının sitenizi indekse eklemesini engelleyecektir. Bazı site sayfalarınızda bir düşük olduğunu fark ederseniz, sayfaya sağ tıklayıp kaynak kodunu görüntüleyerek noindenx niteliğini veya nofollow niteliğini kontrol etmeniz gerekmektedir.

Sayfadaki noindex etiketinin varlığı, robots.txt dışlama ile aynı hasara neden olurken, herhangi bir dahili linkteki nofollow niteliğinin varlığı, link suyunun akışını kısıtlamakta ve sıralamalarda düşüşe neden olmaktadır.

Nasıl Düzeltilir?

Robots.txt dosyanızın metnini hemen değiştirmeli ve arama motorlarının sitenizdeki organik arama görünürlüğü için önemli olan sayfalara erişmesine izin vermeyen linkleri kaldırmalısınız. Benzer şekilde, noindex veya nofollow etiketlerinin yanlış kullanımı için kaynak kodunu kontrol etmeli ve en kısa süre içerisinde bunları kaldırmalısınız.

Lütfen dikkat: robots.txt, noindex veya nofollow kullanımının gerekli olduğu bazı durumlar vardır. SEO’nuza danışmadan bu tür kod veya etiket satırlarını kaldırmaya çalışmamalısınız. Bu sorunları çözmek için her zaman SEO’nun yardımını almalısınız.

7. Sitenize Düşük Kalitede Trafik Geliyor Olabilir

Düşük kaliteli trafik, sitenizin sıralamasına doğrudan zarar vermez ancak dolaylı olarak bunu yapabilir. Sitenizin tonlarca düşük kaliteli trafik almaya başladığını fark ederseniz sitenizin aldığı linkleri ve gerçekleştirdiğiniz SEO çalışmalarını gözden geçirmeniz gerekmektedir. Bu tür bir durum söz konusu olduğunda sitenizin negatif SEO saldırısıyla karşı karşıya olabileceğini unutmamalısınız.

Tüm bu faktörler bir araya getirildiğinde Google’a kullanıcıların sitenizi beğenmediğini ve sıralamanızın aşağı çekilmesi gerektiğini gösterecektir.

Düşük Kaliteli Trafik Nasıl Belirlenir?

Finteza gibi bir araç kullanarak sitenizin trafik kalitesini analiz edebilirsiniz. Bu araç, tek tek IP adresini ve sitenize kötü trafik gönderen siteleri saptamanıza yardımcı olacaktır. Finteza, botlar dahil olmak üzere 12 tip kötü trafiği tespit edebilme başarısını göstermektedir.

Nasıl Düzeltilir?

Düşük kaliteli trafik gönderen siteleri kısa listeye ekledikten sonra, linklerinizi ve reklamlarınızı (nofollow olmalarına rağmen) bu sitelerden kaldırdığınızdan emin olmalısınız. Bu linkler takip edilemez olabilirler. Ancak trafik kalitesi ölçümü bu tür siteleri filtrelemenin tek yoludur.

8. Google Algoritmasında Güncelleme Yapmış Olabilir

Çekirdekte yapılan algoritmaya yönelik güncellemeler genel arama algoritmasının doğal bir parçasıdır. Bu tür güncellemeler gerçekleştirdiğinde (günde birkaç kez gerçekleşebilir ve Google bu güncellemeleri açıkça duyurmayabilir), sitenizin sıralamasının değişmesi söz konusu olabilecektir.

Google güncellemesi nedeniyle sıralamalarda yaşanan olumsuz değişiklikler her zaman sitenizde bir sorun olduğu anlamına gelmeyecektir. Bunu anlamak için Google’ın açıklamalarını takip etmeniz gerekmektedir. Temel güncellemeler her zaman kötü olmayabilir. Ancak onları sitenizde bir sorun olduğunu gösterge olarak kabul etmeniz gerekmektedir.

Güncelleme Nasıl Onaylanır?

Resmi Google Webmaster Blog’una göz atmayı düşünmelisiniz. Bazı siteleri olumsuz yönde etkileyen büyük bir algoritma güncellemesi varsa Google bu güncellemeleri sık sık duyurmaktadır. Ayrıca Google sık sık sitenizi güncellemenize yardımcı olacak bilgiler sunacaktır. Google’dan bir duyuru yoksa sıralamalardaki değişimin temel güncellemelerden kaynaklandığını kabul edebilirsiniz.

Temel bir güncelleme olduğunda yapabileceğiniz tek şey kullanıcı deneyimini geliştirmek için çalışmaktır. Kullanıcılar sitenizden memnun durumda olduklarında Google da sitenizden memnun olacaktır.

Bir Sonraki Adım Ne Olmalı?

Google güncellemesi için bir Google uyarısı oluşturmalısınız. Search Engine Land, Search Engine Roundtable, Search Engine Watch gibi SEO sektöründeki tanınmış blogları takip etmelisiniz. Bu bloglar, SEO ve arama motorlarıyla ilgili hemen hemen her şey hakkında harika bilgiler sunan kaynaklardır.

9. Telif Hakları İhlal Edilmiş Olabilir

Siteniz birçok geçerli telif hakkı kaldırma bildirimi alırsa sıralamanız düşecektir. Google’ın sözleriyle, “Çok sayıda kaldırma bildirimi olan siteler sonuçlarımızda daha az görünebilirler.” açıklamasını anlamak önemlidir. Siteniz müzik veya video akışıyla ilgiliyse, Emanuel veya Pirate güncellemesi adıyla bilinen bu güncellemeyle karşılaşmanız çok muhtemeldir.

Telif Hakkı İhlalleri Nasıl Belirlenir?

Google Şeffaflık Raporu kısmını ziyaret etmelisiniz. Burada başkalarının sitenize karşı yaptığı istek sayısını görebilirsiniz. Tek yapmanız gereken sitenizin URL’sini girmektir.

Nasıl Düzeltilir?

En kısa sürede telif hakkı ihlali içeren sayfaları kaldırmalısınız. Bununla birlikte tarafınızdan gelecek herhangi bir telif hakkı ihlali olup olmadığına dikkat etmelisiniz. Telif hakkı ihlalleri metin, resim, ses veya video şeklinde olabilecektir. Şeffaflık raporunu kontrol etmek ve sitenizdeki telif hakkı materyallerinin yayınlanmasını kısıtlayan katı bir içerik politikası benimsemek daha iyidir.

10. Yerel Rekabette Yükseliş Olabilir

Yerel rekabetteki artış, site sıralamanızı olumsuz yönde etkileyebilir. İşletmenizin Beşiktaş’ta olduğunu ve bölgenizde faaliyet gösteren sizinle aynı işi yapan başka bir işletme olduğunu varsayalım. Yerel arama sonuçlarında üst sıralarda yer almaya devam etmeniz kolay olacaktır. Ancak, Beşiktaş’ta iki yeni işletme açıldığında rekabetiniz artacaktır. Bununla birlikte sıralamada düşüş yaşamanız oldukça olasıdır.

Benzer şekilde sizinle aynı bölgede faaliyet göstermesine rağmen daha önce Google My Business kaydını oluşturmamış bir işletme şimdi bunu oluşturma yoluna gidebilecektir. Bu durumda söz konusu işletmenin sizinle rekabet etmeye çalıştığını kolayca anlayabilirsiniz. Rakibinizin online ortama yaptığı yatırımı yakından takip etmelisiniz.

Rekabet Nasıl Belirlenir?

Bunu belirlemenin bir yolu ana işletme anahtar kelimelerinizi doğrudan Google aramasına girmek ve rakiplerinizi tanımlamaktır. Ayrıca yeni online rakipler bulmak, hangi anahtar kelimeler için sıralama yaptıklarını bulmak ve ayrıca sıralamanızı izlemek için çeşitli araçlar kullanmayı düşünebilirsiniz. Böylece bir rakibin sıralamada ne zaman öne geçtiğini kolayca bulabilirsiniz.

Bir Sonraki Adımınız Ne Olmalı?

Yeni rakipler ortaya çıktığında rekabeti analiz etmek için kullanılan çeşitli SEO araçlarına başvurmanız gerekmektedir. Böylece SEO stratejinizde yer alan eksik parçaları tanımlamayı başarabilirsiniz. Yükselen rakibinizi yenmeyi düşünüyorsanız link kurma bütçenizi yükseltmeniz gerekebilecektir.

12. Siteniz Mobil Dostu Olmayabilir

Google her zaman kullanıcı deneyimini geliştirmek istemektedir. Bu açıdan esnek bir site oluşturmak kullanıcı deneyimini geliştirmenin ilk adımıdır. Mobil kullanım için uygun olmayan bir sitenin sıralama elde etme şansı oldukça düşük olacaktır. Bu nedenle, Google mobil öncelikli indekse geçmiştir. Google bunu yaparak siteleri artık masaüstü içerik yerine mobil sürüme göre sıralamaktadır.

Mobil site ve sesli arama neredeyse birlikte hareket etmektedirler. Mobil uyumlu bir siteye hala sahip değilseniz o zaman muhtemelen sitenizin arama sonuçlarında sıralama kaybetmeye devam etmesi oldukça olasıdır.

Mobil Uyumluluk Nasıl Kontrol Edilir?

Sitenizin mobil dostu olup olmadığını kontrol etmek için uyumluluk testini kontrol etmeniz gerekmektedir.

Nasıl Düzeltilir?

Google, mobil uyumlu testi gerçekleştirdiğiniz zaman sitenize uygulamanız gereken değişiklikleri otomatik olarak önerecektir. Site geliştiricisi ile görüşüp değişiklikleri kullanmasını veya sitenizi tamamen esnek hale getirmesini istemelisiniz. Böylece kullandıkları cihaza bakılmaksızın sitenizi kullanıcılar tarafından erişebilir hale getirebilirsiniz. Ayrıca sitenizi sesli arama için optimize etmelisiniz. Bu sitenizi gelecekteki değişikliklere hazırlamanız konusunda size yardımcı olacaktır.

12. Siteniz Negatif SEO Mağduru Olabilir

Negatif SEO, rakiplerinizin etik dışı uygulamaları kullanarak sıralamanızı etkilemeye çalışması anlamına gelmektedir. Rakibiniz sıralamanızı sabote etmek için siyah şapka SEO tekniklerini kullanabilecektir.

Nasıl Tanımlanır?

Negatif SEO’yu tanımlamanın birkaç yolu vardır:

  • Edindiğiniz linklerin sayısına dikkat etmelisiniz. Düşük kaliteli sitelerden çok sayıda link geldiğini fark ederseniz muhtemelen rakibiniz sizin için bunları oluşturuyor olabilecektir.
  • Son 60 gün içinde kaybettiğiniz linklerini sayısını kontrol etmelisiniz. Otoriter sitelerden sürekli link kaybediyorsanız bunun arkasında rakibiniz olabilecektir.
  • Sitenizi sürekli olarak izlemeli ve robots.txt dosyasını, .htaccess dosyasını ve Search Console’u hata, uyarı ve kötü amaçlı yazılımlara karşı kontrol etmelisiniz.
  • İçerik kazıma kurbanı olup olmadığınızı belirlemek için Copyscape gibi yazılımların yardımını kullanmalısınız.
  • Trafik kalitesine, özellikle bot sayısındaki artışa veya hemen çıkma oranında artışa dikkat etmelisiniz.
  • Sitenizin hızını kontrol etmeli ve sitenizi yavaşlatan tüm sorunları gidermelisiniz.

Nasıl Düzeltilir?

Yukarıdaki adımda belirlediğiniz tüm sorunları düzeltmelisiniz. Sitenizi Search Console ile sürekli izlemeniz gerekmektedir. Ayrıca, edinilen veya kaybedilen linklere göz kulak olmalısınız. Çünkü bu, negatif SEO nedeniyle sıralama kaybetmenize sebep olabilecek en geçerli nedendir. Sitenizi kötü amaçlı yazılımlardan uzak tutmalısınız. Hızlı bir düzeltme için her zaman sitenizin yedeğini almalısınız. Tek bir kötü amaçlı yazılım sürümü, sitenizin sıralamasını neredeyse anında kaybetmenize neden olabilecektir.

13. Siteniz Güvenilir Olmayabilir

Siteniz saldırıya uğradığında veya kötü amaçlı yazılımdan etkilendiğinde Google bunu fark ederse derhal sıralamanızı aşağı çekecektir. Bu başınızın büyük bir belada olması anlamına gelmektedir. İnternet güvenliği ciddi bir konudur. Doğrudan çocukları etkilediği için Google tarafından çok ciddiye alınmaktadır. Böyle bir durumda, Google arama sonuçlarında bir uyarı ortaya çıkacaktır.

Kötü Amaçlı Yazılım Kontrolü Nasıl Yapılır?

Hemen Search Console’u ziyaret etmeli ve Google’dan gelen herhangi bir mesajı kontrol etmelisiniz. Çoğu durumda, Google’dan sitenizin güvenliğini tehlikeye attığını belirten bir mesaj alırsınız. Ek olarak, sitenizi Güvenli Tarama aracına girebilir ve sorunları kontrol edebilirsiniz.

Sorun Nasıl Düzeltilir?

Google, sitenizi kötü amaçlı yazılımlardan arındırmak için yapmanız gereken adımları önerecektir. Bu adımlar Search Console’un mesajlar bölümünde yer alacaktır. Sorunu çözemezseniz en iyi adım sitenizi yedekten geri getirmek ve inceleme istemek olacaktır.

14. Sitenizden Diğer Sitelere Çok Fazla Link Çıkıyor Olabilir

Düşük kaliteye işaret eden veya spam sitelere çıkan çok fazla linke sahipseniz o zaman siteniz Google sonuçlarında iyi performans göstermeyebilir. Bunun sebebi ise Google’ın Site Yöneticisi Yönergeleri’ni ihlal etmenizdir.

Diğer Sitelere Çıkan Düşük Kaliteli Linkler Nasıl Belirlenir?

Search Console’a giriş yapmalı ve mesajları kontrol etmelisiniz. Bir sorun varsa, bu konuda bir bildirim alırsınız.

Nasıl Düzeltilir?

Sitenizden Google’ın yapay ve aldatıcı olarak kabul edebileceği tüm doğal olmayan linkleri kaldırmanız gerekmektedir. Linklerin metnine, link kurduğunuz alan adlarının spam puanlarına ve link verdiğiniz sitelerin nişlerine dikkatlice bakmanız gerekmektedir. En kısa sürede tüm alakasız ve spam linkleri kaldırmanız gerekmektedir.

15. Sitenizin İç Linklerini Değişmiş Olabilir

İç link yapısındaki herhangi bir değişiklik, aram sıralamasında büyük bir düşüşe neden olabilecektir. Örneğin, ana gezinme noktasından, aramalarınızda üst sıralarda yer alan iç sayfalarınızdan birine giden 1000 iç linke sahip olduğunuzu düşünelim. Şimdi, 1000 iç linkin kaybıyla sonuçlanacak şekilde linki gezinti ögelerinden kaldırdığınızı varsayalım. Bu büyük değişiklik yavaş yavaş sayfanın arama sıralamasında düşmesine neden olacaktır.

Nasıl Kontrol Edilir ve Düzeltilir?

Önemli sayfalarınızdan herhangi birini gösteren çok fazla iç link kaybedip kaybetmediğinizi kontrol etmek için en iyi yer Google Search Console’dur. Search Console’a giriş yapmalı ve Bağlantılar kısmını kontrol etmelisiniz.

Burada, sitenizin en iyi link verilen sayfalarını görebilirsiniz. Verileri indirmeli ve iç link sayısında düşüşe neden olabilecek bir 404’ün olup olmadığını kontrol etmelisiniz.

16. Sitenize Düşük Kaliteye Sahip Çok Fazla İçerik Eklenmiş Olabilir

Düşük kaliteli içerik, sıralama düşüşü için nitelikli bir neden olabilecektir. Birden sıralamalarda bir düşüş olduğunu fark ederseniz ve sitenize yeni sayfalar eklendiğini biliyorsanız o zaman bu sıralama düşüşü düşük kaliteli içerikten kaynaklanıyor olabilecektir.

Düşük Kaliteli İçerik Sayfaları Nasıl Belirlenir?

  • İçerik orijinal veya özgün olmayabilir.
  • Sayfa, kullanıcının sorgusuna tatmin edici şekilde cevap veremiyor olabilir.
  • Bilgiler, ilgili ve yetkili kaynaklar tarafından desteklenmiyor olabilir.
  • Kelime sayımı çok düşük olabilir.
  • Çok sayıda gramer hatası olabilir.
  • Kullanılan dili anlamak zor olabilir.
  • Sayfa, internet ortamında zaten mevcut olan bir fikrin kopyası olabilir.

Düşük Kaliteli İçerik Nasıl Düzeltilir?

Site geliştiricisinden size yakın zamanda sitenize eklenen bir URL listesi sağlamasını ve her bir sayfayı yakından incelemesini istemelisiniz. İçeriğinizi benzersiz, çekici, yardımcı, yetkili ve anlaşılması kolay hale getirmek için gözden geçirmelisiniz. Değişiklikleri sayfa sayfa gerçekleştirmeli ve Search Console’da sayfanın indekse eklenmesini sağlamalısınız.

Sitenize zarar verebilecek faktörlerin sayısına dikkat etmezseniz, tüm SEO çabalarınız boşa gidecektir. Tek bir hata sitenizin mevcut sıralamasını kaybetmesine neden olabilecektir. Her zaman yukarıdaki SEO kontrol listesini takip etmeli ve sitenizi gelecekte sitenize zarar verebilecek faktörler için sürekli takip etmelisiniz.